Zoek knop maken in Acces 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrFerrari

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Ik heb een lijst en invoerveld gemaakt voor wat data die ik wil verwerken.
nu wil ik alleen een zoekknop maken zodat ik meteen de gegevens heb die al ingevoerd zijn en die dan eventueel aan te vullen.

in de basis is het de zelfde functie als cltr+F maar dan zonder elke keer via het popup scherm te gaan.

bijgevoegd het invoerveld wat ik nu heb.
helaas kan ik niet de lege acces bestand toevoegen omdat deze te groot is.
eventueel kan ik deze wel naar iemand mailen die mij wil helpen deze functie te maken zodat het sneller gaat dan het stap voor stap uitleggen.

Groet Marcel

Bijlagen

• 01.jpg
    01.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 125
  • 02.jpg
    02.jpg
    100,1 KB · Weergaven: 177
En waarom zou je zo ingewikkeld willen zoeken? Maak met de wizard een keuzelijst waarmee je een record kunt opzoeken, dat scheelt je een hoop werk. Bovendien: wat heeft het voor zin om een tekstveld te maken waarin je iets kunt intypen dat je niet hebt, waarna de zoekknop (uiteraard) een noppes terug moet retourneren? Met een keuzelijst kan dat niet, want die zoekt alleen in de bestaande records.
Overigens hoeven we niet de complete data te hebben in de db; en meestal werkt comprimeren van de db, en daarna zippen al genoeg om de db klein genoeg op te slaan. Mocht dat nog nodig zijn :)

dat klinkt inderdaad makkelijker alleen heb ik nu een 4.000 records waar ik data bij die ik juist op deze manier sneller kan invullen dan dat ik elke keer via popup moet werken.
en hier bij moet ik nog een tig 1000 toe te voegen

Een keuzelijst is geen popup. Bovendien: je moet de zoekwaarde toch intypen, dus waarom niet in een keuzelijst die bovendien gelijk de juiste record vind?

uiteindelijk maakt het me niet uit hoe.
maar als ik maar bij Talio het getal in kan vullen en dan de rest van de gegevens er bij worden weergegeven.

Zo te zien ben je nieuw op het forum (welkom overigens :) )
Het onderwerp 'Zoeken op een formulier' komt regelmatig voorbij op het forum, met diverse voorbeeldbestanden. Maar in essentie is zoeken op een formulier behoorlijk simpel te maken, mits je formulier is gebaseerd op een tabel of een opgeslagen query (dat laatste is heel belangrijk). In dat geval kun je met de wizard Keuzelijst een keuzelijst maken die zoekt op het door jouw aangegeven veld. Jij wilt zoeken op Talio, dan is dat uiteraard jouw zoekveld. Als de wizard de keuzelijst gemaakt heeft, kun je er records mee zoeken. Simpel beginnen met typen (doe je in een tekstvak ook) en Access begint de lijst gelijk te filteren op de door jou ingetypte waarden. Typ je door, dan wordt de lijst steeds korter. De gebruiker bepaalt zelf of hij een keuze maakt uit de overgebleven opties, of doortypt tot er nog maar één over is. Het gewenste record pak je dan door op <Enter> te drukken (jij moet op een knop drukken, dus je hebt een extra handeling nodig: de muis pakken ;) ).
Kortom: mijn verhaal komt hier op neer: Access biedt uitstekende mogelijkheden voor basishandelingen. Maak het dus niet moeilijker dan nodig is, door een onnodig tekstvak te maken waar je niet-bestaande getallen in kunt typen, en een knop nodig hebt om de zoekactie überhaupt te starten. Keep it simple!

In ben inderdaad nieuw.
en kan tussen alle vragen niet precies vinden wat ik zocht.
uit je laatste uitleg snap ik nu een beetje wat je bedoelt.

maar nu nog hoe ik het kan doen.

Dat laatste is makkelijk: maak een nieuwe keuzelijst met invoervak aan (waarbij de wizard knop aan moet staan) en kies de derde optie uit de lijst (een record opzoeken op basis van een gekozen waarde). Loop vervolgens door alle stappen heen, en je keuzelijst is af.

Dank voor de uitleg dit is inderdaad een oplossing waar ik mee kan doe wat ik wil doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan