Zoeken in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizard57

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Berichten
37
Hey Mates,

Ik heb een excel formulier in access gekoppeld..(zie bijlage).
Hoe kan ik in een access formulier een keuze maken uit dat excel formulier,zodat ik kies uit gegevens van kolom a,en dan de gegevens zie uit kolm b en c.......op gelijk celniveau.

Nou..ik krijg het neit klaar.

JohnBekijk bijlage keuzemap.xls
 
Je hebt een Excel formulier gekoppeld? Dat lijkt me sterk; ik denk dat je bedoelt dat je een tabel/werkblad hebt gekoppeld, en daar een formulier van hebt gemaakt in Access. Zo ja: dan kun je alle velden uit het Excel blad gewoon op het formulier zetten; bij het bladeren zie je dan alle gegevens.
Het kan natuurlijk zijn dat je bedoelt dat je de Excel gegevens in een ander formulier wilt gebruiken, en ze kiest middels een keuzelijst (met invoervak). In dat geval, kun je met de eigenschap .Column(#) velden uit de keuzelijst halen. Een tekstveld krijgt dan als Besturingselementbron:
Code:
=cboKeuzelijst.Column(1)
Dat het tweede veld uit de keuzelijst haalt, En met (2) haal je het derde veld op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan