• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

RB_online

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Beste forumleden,

ik zit met een, voor mij dan :confused:, complexe functie.

Ik heb op blad 1 een bereik van 2 kolommen. zij vormen samen een paar.
OP blad 2 heb ik een lijst met alle mogelijke paren. Nu wil op blad 2 in de cel naast de lijst een opmerking plaatsen die aangeeft dat dit paar al voorkomt in de lijst op blad 1.
De lijst op blad 2 veranderd niet, de lijst op blad 1 wordt steeds bijgewerkt.
Het is wedstrijdschema. zie ook bijlage voor meer duidelijkheid

ik heb al diverse functie geprobeerd maAr ik krijg het niet werkend, o.a. vergelijken, index

Bijlagen

Met deze formule voor in C2 (je kan hem doortrekken naar beneden, moet je alleen je opmaak aanpassen)
Code:
=ALS(OF(A2="";B2="");"";ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($A2&$B2;Blad1!$A$1:$A$25&Blad1!$B$1:$B$25;0));"Komt voor";ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($A2&$B2;Blad1!$B$1:$B$25&Blad1!$A$1:$A$25;0));"Komt voor";"")))
en afsluiten met ctrl+shift+enter in plaats van enter.

Succes,

@thankyou

Helaas werkt hij niet goed. Het voorbeeld bestand was tot 10 personen, het echte bestand loopt tot 30 personen.

Van 22 4 maakt hij 224 en gaat deze vergelijken.
Hij maakt van 2 24 echter ook 224 en zegt dan "komt voor".
Dit is dus helaas niet goed.

Misschien een aanpassing?
In ieder geval bedankt voor de poging.

René

Al opgelost.
Elke & vervangen door & " " &.
hierdoor blijft 2 24 altijd 2 24 en 22 4 blijft 22 4 dus altijd verschillend.
Thankyou bedankt voor de geweldige voorzet:thumb:

gr René

ps de formule is dus nu
Code:
=ALS(OF(A2="";B2="");"";ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($A2& " " & $B2;Blad1!$A$1:$A$25& " " & Blad1!$B$1:$B$25;0));"Komt voor";ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($A2& " " & $B2;Blad1!$B$1:$B$25& " " & Blad1!$A$1:$A$25;0));"Komt voor";"")))

Probeer hem zo eens . . .
Code:
=ALS(OF(A2="";B2="");"";ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($A2&"-"&$B2;Blad1!$A$1:$A$25&"-"&Blad1!$B$1:$B$25;0));"Komt voor";ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($A2&"-"&$B2;Blad1!$B$1:$B$25&"-"&Blad1!$A$1:$A$25;0));"Komt voor";"")))
Succes,

Net te laat, zelfde oplossing.

Wil je de vraag nog op opgelost/afgehandeld zetten?

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan