• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascal28nl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2016
Beste medeforummers.

Wij hebben een tabel waarin de gewerkte uren per datum van onze 10 personeelsleden worden bijgehouden.
(dus 5 januari komt 10 keer in kolom "B" onder elkaar voor gevolgd door de naam van elke werknemer (onder elkaar) in kolom C (elke datum komt 10 maal voor, oftewel 10 regels)
Datzelfde geld voor 6 januari (bestaat ook weer uit 10 regels) enz.
Elk personeelslid voert elke dag 1 of meerdere bewerkingen uit. (meestal 1, en maximaal ongeveer 4).
Er zijn ongeveer 40 verschillende bewerkingen mogelijk en deze heb ik ondergebracht in de kolommen met de titel "bewerking" De juiste bewerking is te selecteren uit een keuzelijst.

Een bewerking is bij ons: "maaien"; "snoeien"; "harken"; "planten" enz.

Omdat een werknemer meestal niet meer dan 4 bewerkingen doet per dag heb ik 4 identieke kolommen gemaakt met de titel "bewerking". Ik heb ze wel verschillende namen gegeven namelijk: "bewerking1"; "bewerking2"; enz.

Stel op 5 januari is werknemer "Piet" de hele dag aan het "maaien", dan wordt "maaien" uit de keuzelijst geselecteerd en ingevuld in de kolom "bewerking1" op de regel van 5 januari.
Op 6 januari is werknemer "Klaas" eerst aan het "snoeien" en daarna aan het "maaien", dan wordt in de kolom "bewerking1" "snoeien" ingevuld en in de kolom "bewerking2" wordt "maaien" ingevuld.

Nu wil ik later graag weten wie, wanneer heeft gemaaid, dus moet er op "maaien" geselecteerd worden in de 4 kolommen "bewerking".
Is dat mogelijk?

Ik heb er ook aan gedacht om een brede kolom "bewerking" te maken en in 1 cel meerdere bewerkingen te plaatsen, maar ook dat lukt me niet.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.

Ps voor de overzichtelijkheid heb ik de tabel minimaal ingevuld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom hebben vraagstellers toch zo'n moeite om een bestandje als voorbeeld mee te sturen?

En als de vragensteller bovendien nog niet de moeite neemt om te antwoorden als mensen op zijn vraag gereageerd hebben (zoals hier het geval was), dan zal hij zeker niet veel respons moeten verwachten.

Hallo zapatr.
Ik snap jouw reactie! Ik ben voor mijn werk een paar dagen weg geweest en mijn collega heeft de vorige oplossing verder verwerkt. Maar inderdaad niet netjes dat we niet op iedere reactie gereageerd hebben. Sorry daarvoor!
Zal morgen een voorbeeldbestandje toevoegen (als jullie namelijk vergevingsgezind zijn nstuurlijk)
Grt. Pascal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan