• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje met Excel. Ik heb namelijk een rooster en daar moet ik dan bepaalde diensten in zoeken. Dus als er een dienst nodig is dan moet ik nu de hele lijst nakijken wie die dienst allemaal kunnen werken.

Ik het ook mogelijk dat een macro deze diensten met de daarbij horende werknemer voor mij zoekt? Ik heb ook een bijlage toegevoegd.

Dus als ik dan naar het blad aanvragen ga (zie voorbeeld). En daar de datum, soort dienst en afdeling invul dat die dan automatisch de naam van de werknemer erbij zoek (incl. tel en email) uit het blad rooster.

Alvast heel er bedankt voor de geboden hulp.

Met vriendelijke groet,

Danielle

Bijlagen

Heb niet echt getest, maar hier is een oplossing met een aantal lussen en IFkes.

Code:
Sub HaalGegevensOpWigi()

Dim r1 As Range
    Dim l As Long
    Dim rBegincel As Range

For Each r1 In Sheets("Aanvragen").Range("A2:A2")

If Len(r1.Value) > 0 Then

r1.Offset(0, 3).Resize(1, 15).ClearContents

For l = 2 To Sheets("Rooster").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row Step 6

Set rBegincel = Sheets("Rooster").Range("B" & l)

If rBegincel.Offset(3, -1).Value = r1.Offset(0, 2).Value Then

For i = 1 To 3

If rBegincel.Offset(i).Value = r1.Offset(0, 1).Value Then

For j = 3 To 33

If rBegincel.Parent.Cells(rBegincel.Row, j).Value = r1.Value Then

If rBegincel.Parent.Cells(rBegincel.Row + i, j).Interior.ColorIndex = 4 Then

'kandidaat gevonden
                                        r1.Parent.Cells(r1.Row, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(0, 1).Value = rBegincel.Offset(0, -1).Value
                                        r1.Parent.Cells(r1.Row, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(0, 1).Value = rBegincel.Offset(1, -1).Value
                                        r1.Parent.Cells(r1.Row, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(0, 1).Value = rBegincel.Offset(2, -1).Value

End If

End If

Next

End If

Next

End If

Next

End If

r1.Resize(1, 18).EntireColumn.AutoFit

Next

End Sub

Wigi

Hoi Wigi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu de code in VBA gezet, maar de vba zoekt op dit moment nog niks. Ik heb maar een heel klein beetje verstand van VBA :confused:. Zou je me kunnen vertellen wat er precies gebeurd? En hoe ik de code kan aanpassen zodat die het wel doet.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Danielle

Al je datums op tabblad rooster stonden op jaartal 1900. Heb ze allemaal aangepast naar 2008 en heb macro toegevoegd op tabblad aanvragen zodat bij wijziging in kolom C het zoeken automatisch start.
Probeer het nu eens uit.

Rudi

Bijlagen

Hoi,

Oh, dus het lag aan de datum. Heel erg bedankt voor je hulp :thumb:.

Heel erg mooi systeem dat VBA. Moet ik me toch maar eens wat meer in verdiepen!

Groetjes,

Danielle

Graag gedaan Danielle :thumb:

Ga met toets F8 stap voor stap door de code en dan zal het wat duidelijker zijn wat er gebeurt.

Doordat het lussen zijn is het niet super moeilijk te begrijpen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan