• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken met 2 criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

jowey

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Hallo,

voor mijn werk probeer ik het makkelijker te maken om planningen van het uitzendbureau direct te laden in onze eigen planningen.
Het probleem is dat het uitzendbureau de planning van heel de week stuurt en ik daardoor meerdere zoekcriteria heb.
Allereerst de datum maar ook de locatie waar een medewerker moet werken.
Daarnaast werken meerdere mensen op dezelfde locatie wat zelfs met 2 zoekcriteria lastig is aangezien datum en locatie dan hetzelfde zijn.
Hoe kan ik dit in formulevorm in een cel zetten zodat hij de juiste naam automatisch invult in die cel.

Zie voorbeeld Bekijk bijlage voorbeeld..xlsx

Alvast bedankt.

Gr Jowey

Ik ben je vb aan het bekijken maar snap niet wat je niet wat je nu wilt hebben, wat moet her resultaat staan en waar moet dit staan etc.

Ik probeer de formule te achterhalen die dat bereikt. Het resultaat komt in een ander bestand te staan. Ik kan daar ook een voorbeeld van sturen

Nog een poging om het te verduidelijken.

in de voorbeeld planning wil ik een voornaam en achternaam middels een formule automatisch als resultaat in kolom A
De gegevens hiervoor haalt hij dan uit het eerste voorbeeld bestand.

Om dit te laten slagen moet hij dus kijken naar de datum en naar de locatie in de voorbeeld.planning.
De datum vind hij in de voorbeeldplanning in cel B4. De locatie staat in dezelfde rij in kolom B.

Dit is wat ik in mijn hoofd had echter (nog) niet gelukt

resultaat moet een kolom zijn in het 1e voorbeeld die ik zelf aanmaak met tekst.samenvoegen zodat voornaam en achternaam achter elkaar komen.
Hij moet zoeken naar 2 criteria. allereerst moet hij zoeken naar de rij in het voorbeeldbestand waarbij de datum daarvan overeenkomt met de datum in cel B4 in het planningsbestand. (hij zal dan meerdere hits krijgen)
Voor de 2e criteria dient hij te zoeken in het voorbeeld bestand in kolom M en deze moet overeenkomen met wat er in kolom B staat.
Dus als de formule in A14 staat dan moet dat overkomen met B14, in dit geval dan Bigbag 1

ik hoop dat het zo wat duidelijke is

Code:
=index(k2:k18;vergelijken(1;index((a2:a18=i31)*(m2:m18=t9);0;1);0))

Dit is de code waarmee je moet werken

Even nog verduidelijking ik heb deze code in je 1e voorbeeld bestand uitgevoerd... je 2e bestand was geblokkeerd dus ik kan hem daar niet in toepassen.
Maar je komt er zelf nu vast en zeker wel uit :thumb:

ik haper toch een beetje. Heb je een kolom samengevoegd?
Misschien is het handig als je het bestandje waar jij de formule in hebt gezet zou kunnen uploaden.

Alvast bedankt

Never mind.
Omdat jij het in hetzelfde bestand hebt gedaan heb jij i31 en t9 gebruikt. Die volgde ik even niet maar ben er al uit.
Nogmaals bedankt Anthony

gr Jowey

Graag gedaan!
Succes verder :thumb:

Wil je de vraag wel even als opgelost markeren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan