• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken met meerdere variabelen...

• Onderwerp starter Onderwerp starter WPHU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WPHU

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje bezig met het volgende probleem, maar kom er niet uit... Hopelijk vind ik hier de oplossing!

Probleem is eenvoudig te omschrijven; ik heb een tabelletje met een 'x en y as', waarbij ik een formule zoek die de waarde voor een gegeven x en y kan geven (afgerond naar beneden). Als voorbeeld: ik wil een aantal mensen indelen in een categorie A t/m I. Tot mijn beschikking heb ik een lijst met personen, het aantal auto's dat zij hebben en het aantal euro dat ze per dag verdienen. Volgends onderstaand tabelletje zou ik ze dus moeten kunnen indelen. Stel, iemand verdiend 205 euro en heeft 3 auto's, dan valt deze persoon in de categorie "E". Er moet dus afgerond worden naar beneden.

Zoiets kan niet met (V/H)LOOKUP, of SUMPRODUCT. Heeft iemand enig idee? Dank alvast!

_______________0 auto's___2 auto's__5 auto's of meer
100 euro___________A________D__________G
200 euro___________B________E__________H
300 euro of meer____C________F__________I

Dat is een totaal ander forum.

Mensen met problemen zijn natuurlijk vrij om hun vraag ook elders te stellen.

Kan er dan echt geen link vanaf? Is dat écht te veel gevraagd in ruil voor degelijke, gratis, bijna onmiddellijke hulp?

Kan er dan echt geen link vanaf? Is dat écht te veel gevraagd in ruil voor degelijke, gratis, bijna onmiddellijke hulp?

Dat zeg ik niet. Ik meld alleen dat men gewoon vrij is om hun vraag ook op een ander forum te stellen.

WPHU,

Kijk eens naar de Index functie! :p LOL.:D

Zou je de vraag op opgelost willen plaatsen?
Bedankt.

Groet,
Ferenc

WPHU,

Kijk eens naar de Index functie! :p LOL.:D

Zou je de vraag op opgelost willen plaatsen?
Bedankt.

Groet,
Ferenc

Zou je denken, maar met index moet je de exacte plaats van de doelcel al kennen, terwijl ik juist zocht naar een functie waarmee je op basis van waarden x en y (en bij benadering!!) de benodigde waarde zou krijgen. Voor zover ik gezien heb, is dat met index niet mogelijk. Wel met een combi van if, offset en match.

Zal de vraag verplaatsen! Dank!

Voor zover ik gezien heb, is dat met index niet mogelijk. Wel met een combi van if, offset en match.

INDEX, gecombineerd met MATCH voor de rijen en MATCH voor de kolommen. Dat is alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan