• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar 2 waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Ik zoek naar een formule die in "export 1" kijkt of er uren gemaakt zijn in kolom B, vervolgens in "export 2" in kolom F zoekt of de waarde "Email" of de waarde "Backoffice" voorkomt bij de corresponderende Gebruikersnaam in kolom C.

Als de waarde "Email" voorkomt óf de waarde "Backoffice" in kolom F bij de betreffende Gebruikersnaam (die in "export 1" uren heeft gemaakt) dan wil ik dat in "export 2" het bereik vanaf de Gebruikersnaam in kolom C, D, E en F groen wordt.

Als de waarde "Email" en de waarde "Backoffice" in kolom F níet voorkomt bij de betreffende Gebruikersnaam (die in "export 1" uren heeft gemaakt) dan wil ik dat in "export 2" het bereik vanaf de Gebruikersnaam in kolom C, D, E en F rood wordt.

In de bijlage een voorbeeld in het groen en rood zoals ik het graag wil hebben.

Iemand een idee hoe de formule hiervoor eruit ziet?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je input !

Eerst even een correctie op mijn vraagstelling:
Ik heb het over de waarde "Backoffice". Dat moet de waarde "Back-Office taken" zijn. In jouw oplossing heb je daar al rekening mee gehouden :)

Sommige namen komen in "export 2" meer dan 1 keer voor, omdat ze onder meerdere uursoorten hebben gewerkt.
Arnon verschijnt onder 2 uursoorten. "Back-Office taken" en "Inbound calls". Nou heeft hij uren gemaakt in "export 1" en is het de bedoeling dat de formule controleert of de waarden "email" of "Back-Office taken" voorkomen in kolom F. In zijn geval komt "Back-Office taken" voor in kolom F is dat bereik ook netjes groen gekleurd. Daarmee zijn zijn "email" uren uit "export 1" zichtbaar gemaakt in "export 2".

Ik wil daarom dat het bereik bij "Inbound calls" van Arnon geen opmaak krijgt. Zijn "Back-Office taken" zijn namelijk al teruggevonden in "export 2" en daarmee is de controle op Email van Arnon volbracht.

Heb je een idee hoe de formule eruit ziet die rekening houdt met meerdere Uur soorten bij dezelfde naam?

Laatst bewerkt:
Ik zie daar zo gauw even geen oplossing voor.

Je maakt wederom een fout!
Erg hinderlijk hoor bij het zoeken naar een oplossing.
Controleer a.u.b. je tekst goed voordat je die op het forum plaatst.
Arnon verschijnt onder 2 uursoorten. "Back-Office taken" en "Inbound calls". In zijn geval komt "Back-Office taken" voor in kolom F is dat bereik ook netjes groen gekleurd.
Bij Arnon komt "Back-Office taken" helemaal niet voor in kolom F!
Dus omschrijf goed wat het moet zijn.
Verder nog een vraag over het blad Export1:
Zowel in B1 als C1 staat "E-mail". Moet C1 niet zijn: "Back-Office taken"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan