• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar een deel van een cel waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
251
Hallo op deze lekkere warme maandag ochtend

Ik heb output van een database (circa 1200 regels). Kolom A bevat de namen van onze clienten.

Ik wil graag identificeren welke van onze clienten het woord Pensioen in de naam hebben staan.

Via <Ctrl> en <F> kan ik ze handmatig gaan opzoeken, maar dat wil ik uiteraard niet.
Via een =IF functie kan ik ze niet vinden want het woord is altijd een onderdeel van de cel en kan vooraan maar ook ergens in het midden staan.

Weet iemand een stuk code die ik in een Macro kan zetten (of een formule rechtstreeks in een cel) waardoor bijvoorbeeld in kolom B iets komt te staan waardoor ik met een filter of sort actie deze clienten kan identificeren?

Alvast bedankt.
Grtnx
Frank
 
=VIND.ALLES("Pensioen";A1)

en doorvoeren naar beneden. De cellen met een foutmelding moet je dan verwijderen.
 
Humadgen,

Wat ook mogelijk is, is om autofilter in te schakelen (onder menu data).

Als je daarna op het blokje met het pijltje naar beneden klikt kan je in de tabelkolom zoeken naar alle wat je maat wilt. zoals groter dan kleiner dan, ongelijk aan.
o.a. ook: "bevat" waar je in kan geven pensioen, waarna de tabel alle regels laat zien waarin op de door jou geselecteerde kolom pensioen bevat.

GrtZ HMO
 
Humadgen,

Wat ook mogelijk is, is om autofilter in te schakelen (onder menu data).

Als je daarna op het blokje met het pijltje naar beneden klikt kan je in de tabelkolom zoeken naar alle wat je maat wilt. zoals groter dan kleiner dan, ongelijk aan.
o.a. ook: "bevat" waar je in kan geven pensioen, waarna de tabel alle regels laat zien waarin op de door jou geselecteerde kolom pensioen bevat.

GrtZ HMO

Idd, en is iets simpeler dan mijn voorstel. :thumb:
 
Allen,

Bedankt voor de geboden oplossingen.
De oplossing met het Filter is inderdaad de makkelijkste, maar de anderen werkten ook.

Thanks
Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan