• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ZOEKEN naar waarde X en weergeven waarde Y

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peetmans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2006
Hallo!!

Ik ben al de hele middag aan het puzzelen om een bepaalde Macro in een excelsheet te krijgen... het gaat erom dat ik in kolom A naar een waarde X wil zoeken en de bijbehorende waarde Y uit een andere kolom wil tonen. Uiteraard is deze formule niet al te moeilijk en heb ik deze al gevonden... MAAR:

Ik heb in kolom A meerdere keren waarde X staan!!

Hij geeft echter maar één waarde Y aan en dat wil ik niet.... Hij moet zoeken naar alle waarden X en alle bijbehorende waarde Y weergeven (het liefst onder elkaar in aparte cellen)...

Wie begrijpt het probleem en kan mij HELPEN?????

Is misschien net zo handig de data te filteren met de optie voor 'Auto filter...' aan te vinken.

Grt,
deSmid.

Hallo,

Ik begrijp je probleem en het vokgende kun je doen:

Sub Zoeken()
Zoek = 1 (zoeken start bij regel 1)
Plaats = 1 (plaatsen begint bij regel 1)
Waarde = Inputbox("Ingeven waarde X:")
Range("E1:F500").clearcontents (leegmaken resultaat velden)
Do Until Cells(Zoek, 1).value = "" (stopt met zoeken als de cel leeg is)
If Cells(Zoek, 1).value = Waarde Then (komt waarde x overeen dan voer uit het volgende)
Cells(Plaats, 5).value = Cells(Zoek, 1).value (resultaat X komt in kolom 5 op regel 1)
Cells(Plaats, 6).value = Cells(Zoek, 2).value (waarde Y komt in kolom 6 op regel 1)
Plaats = Plaats + 1
End if
Zoek = Zoek + 1
Loop
End Sub

Werking:
Deze sub zoekt in kolom A totdat er een lege regel komt naar jouw waarde X en bij een goede match plaatst hij deze in kolom 5(E), en de waarde Y uit kolom B plaatst hij in kolom 6(F) en plaatst vervolgens onder elkaar in de kolommen 5 en 6 zoveel regels als er waarden X zijn.

Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan