• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken op 3 criteria's

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Ik ben op zoek naar een formule voor het zoeken op 3 criteria's.

In het tabblad totaal moet een overzicht komen van al de bestellingen van een bepaalde week.
Moet moet zoeken op de klant + product + datum en deze totalen optellen.
Ik heb tabblad totaal voor week 32 reeds manueel ingevuld.

Kan er me soms iemand helpen?

Bijlagen

Zie voorbeeld: weeknummer toegevoegd, bereiken benoemd en de volgende formule:
Code:
=SOMPRODUCT((week=$A$1)*(klant=$A2)*(product=B$1))

Bijlagen

rdg1314,

Volgens mij is het fout, hij had het al met de hand ingevuld en van product1 zijn er 10 besteld zie kolom H

het betandje van rob uitgebreid (gegevens in kolom H toegevoegd aan de formule van Rob)

ik heb de formule voor week 32 ingevuld.

laat je even weten of dit is wat je bedoelt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Patje

Probeer deze eens :
Code:
=SOMPRODUCT(((Bestellingen!$C$2:$C$14=totaal!$A4)*(Bestellingen!$B$2:$B$14=totaal!$A$1)*(Bestellingen!$E$2:$E$14=totaal!B$1)*(Bestellingen!$H$2:$H$14)))

Bijlagen

Probeer deze eens
Gerard,

Waarom niet gewoon:
Code:
=SOMPRODUCT((week=$A$1)*(klant=$A2)*(product=B$1)*(st))
Ik geef in dit soort formules steeds vaker de voorkeur aan benoemde bereiken.

Volgens mij is het fout, hij had het al met de hand ingevuld en van product1 zijn er 10 besteld zie kolom H

Klopt, ik had die kolom H over het hoofd gezien en snapte al niet waar die handmatige getallen vandaan kwamen. Ik kan ook zeggen dat ik een voorzet heb gegeven in de hoop dat TS hem zou afmaken. :)

Rob,

Klopt dat de formule beter leesbaar wordt door de benoemde bereiken. En ook beter beheersbaar als je de bereiken dynamisch maakt.

Maar ik denk dat het voor de TS beter te begrijpen is door de formule te laten verwijzen zoals ik het gedaan heb. Maar misschien zit ik daar naast.

PS Misschien dacht ik een voorzet te geven die de TS af zou maken.:):):)

PPS Zelf maak ik meestal gebruik van een benoemd dynamisch bereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan