• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

eelen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Beste,

De bedoeling is dat ik in een tabel de juiste waarde voor omega kan vinden.
Bijgevoegd is het bestand met de betreffende tabel. Ik vind in een andere cel de waarde voor mu d en dien dan aan de hand van een formule in een andere cel de overeenkomstige waarde voor omega te krijgen. Het zou handig zijn als deze formule eveneens de juiste waarde zou interpoleren zoals bv, mu d = 0,164836 dan zou de formule een waarde voor omega moeten geven gelijk aan = 0,185738.

Alvast bedankt!

Stéphanie

Bijlagen

Ik snap niets van de berekening maar dat kan aan mij liggen.

Heb je desondanks iets aan onderstaande formule.

Code:
=VERSCHUIVING(D3;VERGELIJKEN(I3;D4:D38;1);1;1;1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

oei

Misschien kan ik het duidelijker uitleggen, ik probeer alvast! Ik verkrijg dus in de cel mu d een waarde, die waarde is gekoppeld aan een waarde voor omega. De waarden die bij de gevonde waarde mu d horen zijn opgenomen in de tabel. Als de waarde die ik voor mu d vind echter tussen de waarden die opgegeven worden in de tabel ligt, moet excel de waarde voor de bijhorende omega interpoleren.

Stel dat ik voor mu d 0,19 vind, zou de waarde voor omega 0,2190 zijn. Als ik nu voor mu d 0.1985 vind, moet excel dus een waarde voor omega vinden die tussen 0.2190 en 0.2327 ligt..

Hopelijk is het wat beter verstaanbaar! Sorry voor de onduidelijkheid!

Ik had misschien best in het document ook een cel mu d ingebracht en daar bv de waarde 0.1985 ingevuld?

Beste eelen ;)

Hoe kom je aan de waarde 0,185738 dat die gelijk is aan 0,164836

Als ik ze berekend dan kom ik aan 0,184925 met uw tabel.

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb zowel de formule als het bestand een klein beetje aangepast.

Er wordt gezocht naar de waarde van cel I3.
De formule staat in de cel met het kader.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

bedankt! Ik kan zeker verder met deze oplossingen!

mvg,

Stéphanie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan