Zoekformulier maken in acces 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is een poosje geleden maar ik ben er weer ik heb de database aangepast en heb 3 invoervelden voor acteurs gemaakt kan ik met 1 zoekformulier in alles velden zoeken naar een bepaalde naam?

ik kan eventueel de database mee sturen

het bestand is 1,6mb te groot om toe te voegen mailen kan ik hem eventueel ook

Je mag 'm wel mailen, dan kijk ik er wel naar. Voor een bestand dat klein genoeg is om te posten, kun je het gros van de records verwijderen, Comprimeren en zippen. We hoeven namelijk niet alle records te hebben om de functionaliteit te kunnen testen...

Laatst bewerkt:
ziet de database die ik je mailde er beter uit als de vorige???

Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar vanavond kijk ik er wel even naar.

Kun je 'm nog een keer sturen? Ik denk dat ik 'm kwijt ben geraakt... of hij is niet goed aangekomen; het moet wel een zipje zijn.

zoekformulier acces

ik wil hem wel mailen maar ben je email kwijt

Je hebt niet heel veel materiaal aangeleverd om mee te werken, behalve je tabellen. Het zoekformulier bijvoorbeeld bevat alleen een knop die niet werkt. Dus dat moet eerst nog gemaakt worden. Maar ik ben er mee bezig!

Maar om je alvast een idee te geven: met een extra tekstvak op je zoekformulier (voor de te zoeken tekst) en een aanpassing van je zoeklijst (daar zit nu maar één acteur in) kun je deze code wel werkend krijgen:

Code:
Private Sub zoek_dvd_Click()
strSQL = "[Acteur 1] Like ""*" & Me.Acteur & "*""" _
    & " OR [Acteur 2] Like ""*" & Me.Acteur & "*""" _
    & " OR [Acteur 3] Like ""*" & Me.Acteur & "*"""

Me!DVD_Zoekform.Form.Filter = strSQL
Me!DVD_Zoekform.Form.FilterOn = True
Me!DVD_Zoekform.Form.Requery
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug