Frankenellen
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 feb 2023
- Berichten
- 29
Hoi,
Heb 2 vragen voor jullie.
Vraag 1:
Ben bezig met een lijst te maken met artikelen die je kunt selecteren vanuit een tabel.
Dit is een hele lijst dus ik zocht naar een manier om de keuze korter te maken d.m.v. een invoerkeuzelijst.
Daar heb ik nu deze formule voor gebruikt.
=FILTER(Materialen[Omschrijving];ISGETAL(VIND.ALLES($B$94;Materialen[Omschrijving]));"Niet gevonden")
Deze formule staat in $S$5 en het invoer veld staat in $B$13. Woord invoeren en hij laat een lijst zien waar dit woord in voorkomt. Dit werkt prima.
Alleen nu wil ik dit ook in $B5:$B15 gebruiken. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.
Kan het nu alleen in 1 veld gebruiken en dit wil ik dus in meerdere (B5 t/m B15) velden hebben, zodat ik een totaal lijst van artikelen kan krijgen die ik nodig heb.
Vraag 2:
Heb nu standaard 10 regels in mijn bestand staan, maar als ik er nu maar 4 nodig heb dan kunnen die overige velden gewoon weg.
En als ik 20 velden nodig heb dan moeten er een paar bij komen.
Is zoiets te maken in Excel?
Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
Groet,
Frank
Heb 2 vragen voor jullie.
Vraag 1:
Ben bezig met een lijst te maken met artikelen die je kunt selecteren vanuit een tabel.
Dit is een hele lijst dus ik zocht naar een manier om de keuze korter te maken d.m.v. een invoerkeuzelijst.
Daar heb ik nu deze formule voor gebruikt.
=FILTER(Materialen[Omschrijving];ISGETAL(VIND.ALLES($B$94;Materialen[Omschrijving]));"Niet gevonden")
Deze formule staat in $S$5 en het invoer veld staat in $B$13. Woord invoeren en hij laat een lijst zien waar dit woord in voorkomt. Dit werkt prima.
Alleen nu wil ik dit ook in $B5:$B15 gebruiken. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.
Kan het nu alleen in 1 veld gebruiken en dit wil ik dus in meerdere (B5 t/m B15) velden hebben, zodat ik een totaal lijst van artikelen kan krijgen die ik nodig heb.
Vraag 2:
Heb nu standaard 10 regels in mijn bestand staan, maar als ik er nu maar 4 nodig heb dan kunnen die overige velden gewoon weg.
En als ik 20 velden nodig heb dan moeten er een paar bij komen.
Is zoiets te maken in Excel?
Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
Groet,
Frank
Bijlagen
Laatst bewerkt: