Zoekmappen in Windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Kan je in Windows 7 zoekmappen aanmaken, zoals je dat in Outlook kan? Zo ja, hoe doe je dat?
 
Hoi,
kun je wat nadere uitleg geven wat je precies bedoelt? Aangezien er nog niemand heeft gereageerd ben ik bang dat de vraag niet begrepen wordt.
 
Windows 7 heeft zelf toch een zoekfunctie die razendsnel is. Dit is wat ik bedoel.

Windows 7 maakt gebruik van bibliotheken om alle inhoud van een bepaald soort op één plek weer te geven. Je hebt bijvoorbeeld foto's op verschillende plaatsen op je pc. Veel daarvan zullen in de map Foto's staan. Maar wellicht heb je ook foto's staan in documentmappen. Met jou fotobibliotheek kun je eenvoudig door je foto's bladeren en ze gebruiken, onafhankelijk van de locatie van de foto's op jou pc.

Doordat alles wordt verzameld in een enkele weergave, kun je met bibliotheken gemakkelijker vinden wat je zoekt. Ze functioneren nog beter met Windows Search. Je kunt je Bibliotheken doorzoeken en je zoekopdracht aanpassen met filters. Wanneer je bijvoorbeeld op zoek bent naar muziek, kun je zoeken op album. En je kunt foto's zoeken op de datum waarop ze zijn genomen. Je kunt in uw Documentbibliotheek op Auteurs klikken en alle documenten op je computer bekijken, gesorteerd op de naam van de auteur.
 
Zoekmappen

Wat het zoeken betreft: dat heb ik gevonden - na een zoekactie komt er in de werkbalk links een commando Save search. De zoekactie komt dan terecht in C:\users\gebruikersnaam\searches.
Maar met de bibliotheken heb ik een probleem (ik opende hierover een ander topic).
Ik wil een map met foto's die gewoon in My Documents staat aan de bibliotheek met afbeeldingen toevoegen maar het te gebruiken commando staat niet in de werkbalk.
 
Weer een stapje verder. Ik ga dit eens verder bekijken.
Ik heb hetzelfde als jij ik zie dit ook niet bij mezelf. Na diep zoeken vond ik dit. Nu weer iets om op te lossen inderdaad je hebt gelijk.

Lees onderin. Dit staat er.
Opmerking

Als de optie In bibliotheek opnemen niet wordt weergegeven, is de netwerkmap niet geïndexeerd en niet offline beschikbaar.


http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Include-folders-in-a-library
 
Het gaat hier niet om een netwerkmap, maar om een map in My Documents die op haar beurt op een partitie van mijn HD staat.
Ik zie de partitie als geïndexeerd (Control panel-System and Security-System-Check the Windows Experience Center-Adjust Index options)
http://windows.microsoft.com/en-US/...es-using-the-index-frequently-asked-questions
brengt me ook niet veel verder (gegoogled op Windows 7 maar uitleg geldt blijkbaar voor Vista)
 
Als ik op een map klik op mijn C-schijf staat er "Include in Library"
Maar met een map op een andere partitie (waarin mijn gegevens zitten) staat dit commando er niet bij...
 
Tja dat is wel jammer. Na veel zoekwerk. Ik geef het maar op want het wordt naar mijn mening niet ondersteund. Groet en bedankt voor alles.
 
Eureka :) - die link bracht me op het idee!
Rechter muis op de Bibliotheek
Properties
Include a Folder
 
reneemettrie
Yes. Geweldig. Jij ook nogmaals bedankt voor alle inbreng. En het is opgelost, dus toch.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan