• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekveld maken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapzet

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Beste forum-leden,

Ik zit met het volgende:

Ik wil in Excel een invulveld maken waar ik tekst in kan vullen. Deze tekst moet hij vervolgens gaan zoeken binnen een aantal tabbladen. Als er woorden zijn die overeenkomen moet hij dat weergeven onder het genoemde invulveld samen met nog andere gegevens op diezelfde regel.

Voorbeeld: ik typ een bepaald artikel in dit artikel gaat hij zoeken binnen een aantal tabbladen, als hij het gevonden heeft heeft wil ik dat zien, maar ook de leverancier die het bied en zijn e-mail adres. Deze staan dan op dezelfde regel als het artikel.

Ik ben al aan het proberen met een TextBox maar kom er niet uit.

Wie kan mij helpen?

Via de formule 'vert.zoeken' moet het lukken.

een xls voorbeeld bestandje verduidelijkt de vraag.

Reactie

Bij deze een bestandje als voorbeeld.

Op het tweede tabblad wil ik dan een zoekwoord invullen waarbij hij in de navolgende tabbladen gaat zoeken naar een specialtie.

alvast bedankt!

Bijlagen

Dit komt ongelooflijk goed in de buurt, alleen het zoekveld is het product en de naam van de klant moet dan tevoorschijn komen, dus net andersom. En bij de zoekresultaten ook graag het e-mail adres erbij.

Enorm bedankt voor de tijd en energie die je erin steekt, super!

En wat gebeurt er als er meerdere 'hits' zijn, komen deze dan onder elkaar?

Dit is helemaal wat ik bedoelde; Top! Enorm bedankt! Ik zal deze als opgelost aanmerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan