Zonealarm start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

chicko

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
HAllo,

Ik heb al een tijdje een probleem:

Zonealarm en Antivir starten niet meer op (ik kan bij zonealarm niets meer veranderen)
tevens:
kan ik Spybot / adaware niet meer openen.
(wel in veilig modus)

Ik kan Antivir wel via de snelkoppeling openen en update/scannen, maar hij staat niet meer in opstarten?
(opnieuw geinstaleerd, eerst wel nu niet meer in opstarten en ik kan hem nergens zien draaien)

Zonealarm start 5sec op en dan verdwijnt die.
Firewall test sygate gedaan en er staan div. poorten open.

Al gedaan:

Zonealarm/antivir opnieuw geinstaleerd, mocht niet baten.

mapje op buroblad HSFIX gedraaid.

Mijn HijackLog al geplaats en opgeschoont, maar daar is het probleem niet mee opgelost.

Tevens veel online virus/spyware scans gedraaid maar niets gevonden. (o.a adaware/Pybot/CCleaner {veilig modus} )

Window geupdate.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet niet of ik nog SAFE kan internetten.

Alvast bedankt

gr.

Steven

Safe internetten kan je nu dus niet meer. Ik zou dan eerst maar andere programma's erop zetten ter beveiliging.
Neem Avast als virusscanner en ik geloof dat Sygate ook een gratis firewall aanbied.
Probeer deze even en kijk of dat wel lukt.

Sygate gedownload,
dubbelklik op Sygat.exe (werkt niet)
hij opent hem niet

In Veilig Modus wel, maar daar kun je niet instaleren i.v.m geen internet connection.

Avast gedownload,
dubbelklik op Avast.exe (werkt niet)
hij opent hem niet.

{verder opent die rest progjes wel}

Alleen firewall / virusscan / spyware kan die niet openen om te instaleren.???? VREEEMDDDD

HELPP

Laatst bewerkt:
Heel vervelend.
Helaas ben ik vergeten om welk virus het precies gaat. Zelf kreeg ik hem enkele weken terug binnen na, heel stom, een bijlage te openen bij mijn e-mail. Hoewel deze mail wordt gecontroleerd door de provider en zelf via mijn eigen virusscanner te hebben gecontroleerd dacht ik het te kunnen vertrouwen. Opnieuw helaas, ik was TE nieuwsgierig. Die berichten, ook van bekenden, NIET openen als je er niet om gevraagd hebt.

Zover ik weet zijn de makers al opgepakt.

Deze virus stopt alle beveiligingssoftware en update progs. Opnieuw installeren werk allemaal niet meer. Het virus Moet echt eerst van de PC en ook je beveiligingssoftware compleet verwijderen, ook register opschonen. Gebruik tijdens deze actie een freeware virusscanner en firewall!!!!!!! Als alles weer werkt kun je de beveiligings software die je oorspronkelijk had weer installeren en moet dit weer naar behoren werken.

Op de onderstaande links staat de removesoftware die goed werkt. Ik weet echter niet meer om welke het precies ging.

http://www.kaspersky.com/removaltools

http://www.kasperskylab.nl/index_nl.html

Ik heb bij deze club van Kaspersky geen aandelen, alleen heb ik het idee dat ze het goed voor elkaar hebben.

Succes,
deSmid.

bedankt deSmid,

maar ik zou toch eerst achter de naam van de virus moeten komen.

online virusscans vinden niets??

gr.

Steven

Probeer deze van Kaspersky te downloaden.
Ga naar:
http://www.kasperskylab.nl/nl/virus_wat_nu/virus_wat_nu_start.htm

Ga vervolgens naar:
1.1.1. Hoe gebruik ik de Desinfection Tool?
Stap 1 Klik hier om de Desinfection Tool 1 te downloaden.

Als je deze tool download en daarna start wordt gekeken welk virus, met naam op je comp. staat. Vervolgens kijk je op 1 van de grotere virusscanners voor een verwijderings tool of beschrijving hoe er af te komen.

Succes,
deSmid.

Meeste anti virus software is meestal wel in veilige modus te draaien. Wordt het virus dan ook niet gevonden. Mocht je XP gebruiken vergeet dan auto herstel niet uit te zetten anders krijg je het virus er nooit uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan