ZoneAlarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twompie

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2003
ZoneAlarm

Dit is mijn tweede keer dat ik op dit forum kom en ik weet dus niet of ik het "goed doe".
Ik gebruik ZoneAlarm. In XP heb ik de firewall uitgezet. Ik word echt helemaal gestoord van ZA. Ik surf veel en bij iedere pagina die ik bezoek moet ik 4 á 5 keer klikken wil hij doorkomen. Eerst krijg ik "de pagina is verlopen en kan de server niet vinden" en dan na veel aanklikken komt de uiteindelijk opgevraagde pagina wel te voorschijn. Het is zo erg, dat ik nu van ellende ZA maar even uitschakel om te kunnen surfen. Maar als ik dan op de Overvieuw pagina kijk van ZA en zie dat ZA sinds maart 12.350 (52 inmiddels) waarvan 5334 hig rated wordt ik wel een beetje zenuwachtig.

Wat moet ik doen? Ik gebruik ADSL. Ik kijk met spanning naar het antwoord uit.
Groetjes,Twom

Norton

Misschien is het beter om Norton te gebruiken? Kun je gewoon downloaden o.a. bij Imesh. Zowel de virusscanner als de firewall. Deze is veel betrouwbaarder...

Re: Norton

Geplaatst door starsearch
Misschien is het beter om Norton te gebruiken? Kun je gewoon downloaden o.a. bij Imesh. Zowel de virusscanner als de firewall. Deze is veel betrouwbaarder...

Hoe kom je erbij dat Norton Personal Firewall "veel betrouwbaarder" zou zijn dan ZoneAlarm? Heb je argumenten voor die stelling?

Norton Personal Firewall moet je kopen, niet downloaden - en al helemaal niet via Imesh want dat p2p-programma is vergeven van de spyware.

Twompie, ik denk dat je de instellingen van ZoneAlarm verkeerd hebt staan. Normaliter belemmert ZA het internetten totaal niet. Ik gebruik ZoneAlarm al jaren (eerst de gratis versie, nu Pro) en heb het door jou beschreven probleem nooit gehad.

Of Norton wel of niet betrouwbaarder is laten we maar even in het midden. Feit is wel dat hij veel gebruiksvriendelijker is en ook in het Nederlands te krijgen is in tegenstelling tot Zone Alarm. En of we het moeten kopen of niet????? Ach ik betwijfel of we allemaal niet wat van Kazaa of I mesh hebben dus laten we elkaar daar maar niet op aan spreken. Ik zeg altijd maar zo.....Haal eerst de balk uit je eigen ogen voor dat je een splinter bij een ander weg wil halen.......;)

Geplaatst door Raymond Bos
Of Norton wel of niet betrouwbaarder is laten we maar even in het midden. Feit is wel dat hij veel gebruiksvriendelijker is en ook in het Nederlands te krijgen is in tegenstelling tot Zone Alarm. En of we het moeten kopen of niet????? Ach ik betwijfel of we allemaal niet wat van Kazaa of I mesh hebben dus laten we elkaar daar maar niet op aan spreken. Ik zeg altijd maar zo.....Haal eerst de balk uit je eigen ogen voor dat je een splinter bij een ander weg wil halen.......;)

Ik heb nog nooit iets met een p2p-progje van het net geplukt, sterker nog, heb zulks nog nooit op de pc gehad, soms vind ik het helemaal niet erg produkten te kopen, vooral wat beveiliging betreft, Ik krijg wel eens wat maar dat is wat anders. En ZA is goed, net wat Buffy zegt, maar dat is met alles zo, de 1 vindt Norton en andere firewalls makkelijk en beter en anderen lopen weer weg met ZA, blijft gewoon een verschil van mening, niks erg.

Blijft het een feit dat ZA niet in het Nederlands is en dat dat nou juist voor zovelen een verschil maakt Gezina. Dat bedoel ik o.a. met gebruiksvriendelijker.
By the way...ik vind het wel netjes hoor dat je niks van het net plukt laten we dat voorop stellen. Maar laten we elkaar er maar niet op aan vallen. Zij die zonder zonden zijn gooien de eertse steen hè

Geplaatst door Raymond Bos

Feit is ook dat er een heleboel corrupte versies van Symantecs securityproducten op p2p-netwerken staan. Gaat het om firewalls en antivirusprogramma's, dan neem ík dat risico liever niet.

Wat die bijbelse balken en splinters betreft: Het gaat mij er helemaal niet om om "iemand ergens op aan te spreken". Maar iemand heeft hier problemen met ZoneAlarm en wil die opgelost zien. Dan vind ik "dan moet je Norton maar downloaden" geen antwoord. Op die manier kun je ieder probleem hier wel afdoen.

Over die gebruiksvriendelijkheid van de Norton firewall heb ik overigens ook wel eens andere berichten gehoord.

Je hebt gelijk purplegixxer, hier nog een goede uitleg van ZoneAlarm: http://www.windos.nl/
klik dan op Systeemkennis (rechtsboven), klik Veiligheid (links) en dan wijst de rest van zelf.

@Twompie: Ik heb de instelling van ZA staan op: ( Firewall) internet zone security-> High
en trusted zone security-> medium. Ik heb vrijwel nooit problemen.

Toegevoegd: zie ook de url van purplegixxer

Laatst bewerkt:
Tjompie,

Bij mij staan Internet Zone Security én Trusted Zone Security op "high". Program Control staat op "medium", "Alert events shown" staat "off" (anders word ik gek van al die pop-up schermpjes, is ook helemaal niet nodig om die steeds te zien). Het "Automatic internet lock" heb ik ook uit staan.

De door jou beschreven problemen heb ik nooit. Weet je zeker dat ZA daar de (enige) oorzaak van is?

weet nbatuurlijk welke pagina's je allemaal bekijkt, maar check het volgende eens, restore zonealarm control centre, klik op de TAB (main) wara de Hihg en HIG levels staan. Klik daar eens op advanced en zet ALLEEN de onderste 3 opties aan. Stond er meer aangevinkt, dan was dat waarschijnlijk het probleem.

laterzzzzzz

Hallo allemaal!!

Heel hartelijk dank voor al jullie reacties!!!! Wat veel!! Al gingen er een aantal over mijn hoofd heen, maar goed!
Ik heb nagekeken wat jullie geadviseerd hebben: bij de warande firewall gekeken. Zoals Buffy zegt stáát mijn ZA ook zo afgesteld, easyQ gaf het advies om bij de tap main op advanced te klikken en daar de onderste 3 vakjes aan te klikken (er stond er niet één aangeklikt) (gedaan, maar het scheelt niets moet ik ze zo laten staan easyQ?) Hendricus en Gezina bedankt: maar zoals ik al zei alles staat zoals het staan moet volgens warande en ik had zelf nog een site gevonden: http://drcwww.uvt.nl/its/voorlichting/PDF/ZoneAlarm.pdf en ook daar kan ik niet vinden wat er verkeerd zou zijn.

Meer suggesties van harte welkom!!

Twompie (nog net niet radeloos)

Hoi EsayQ,

Ik heb ZA 3.7, die knopjes laat ik aan staan en je link heb ik doorgeworstel maar ik durf het bijna niet te zeggen: hij is te moeilijk voor mij.
Al word ik er bepaald niet blijer van zou het helpen als ik ZA er vanavond afgooi en opnieuw installeer? En dat moet dan via configuratie/software hé?

Wederom bedankt, maar nieuwe suggesties zijn nog steeds welkom hoor!!!!

Twom

De vraag werd wel niet aan mij gesteld maar het is wel een optie, wie niet waagd wie niet ..........

Suc 6

Twompie,
vrees dat je probleem iets dieper zit dan alleen ZA, weet je zeker dat je de XP firewall uitgeschakeld hebt, of is hij handmatig geconfigureerd en staan er nog een paar items aan? Heb je gekeken bij de TAB program van ZA onder prgram control? staan daar misschien programma's die geblocked zijn wat niet moet?

Zoniet, zou ik ZA er inderdaad afhalen en eens opnieuw installeren. Wie weet helpt het. Ohja, heb je pc 24/7 aanstaan? dan wil een simpele herstart ook wel eens helpen.

laterzzzz

Hallo EasyQ,

Nu niet te technisch worden hoor. Ik weet zeker dat de XP firewall uitstaat, pas nog aan de hand van een seniorwebmailtje gecontroleerd maar of er iets handmatig geconfigureerd is? GEEN IDEE!!! Dat is net iets te moeilijk voor mij.

En bij Program Controls staan meer blauwe vraagtekens dan groene Vtjes en maar 2 rode kruisjes. Die staan bij een programma wat Save heet, maar wat dat is?

En wat is 24/7 aanstaan? Hij staat aan meestal aan als ik thuis ben, maar verder doe ik hem toch elke avond uit. Ik draai ook elke avond Ad-aware om de spionnen te verwijderen.

Ik had wel zo stoer gezet: zal ik het programma verwijderen en herinstalleren, maar dat gaat ook niet zo gemakkelijk. Daar ga ik eerst nog maar eens een paar nachtjes over slapen.

Is er toevallig nog iemand met een NIEUW goed advies? Groetjes, Twomp

Wat staat er bij Program Control achter "Generic Host Process for Win32 Services"? Svchost moet access en serverrechten hebben, volgens mij.

"Save" zou spyware kunnen zijn ("SaveNow"). Haalt Ad-Aware dat er niet uit?

Hoezo gaat verwijderen en herinstalleren niet zo gemakkelijk? Ben je problemen tegengekomen?

Hallo Buffy,

Ik ben weer op zoek gegaan. Achter Generic Host Process for Win32 Services" staat bij access 2 groene vtjes en bij server 2 vraagtekens. Kan ik die dan ongestraft “toegang” verlenen?

En hoe kan ik zien welk programma Save! is? Op dit moment staat er bij Access trusted een ? en bij internet een X. En bij server Trusted een ? en internet weer een X.

Ik heb bij Zoeken gezocht naar Save! om te zien wat voor programma dat is, maar Zoeken vond niets. Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

En als laatste: nee, ik ben geen problemen tegengekomen, maar ik vind het gewoon “eng” om te doen. Bang dat er iets fout gaat. Computeren is voor mij net autorijden: ik kan het heel goed (heb meer dan 1.2 miljoen kilometers gereden zonder één keer schade) maar zodra de auto het niet meer doet roep ik heel hard Wegenwacht Help!!!

Ben benieuwd of je nog iets bedenken kan en ik wil nog graag weten of ik bij GHP de vraagtekens moet veranderen.

Prettig weekend, Twom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan