Zwart scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siebke

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Hallo allemaal,

Graag leg ik jullie mijn probleem voor want ik heb nog geen oplossing gevonden op internet.

Het probleem begon eergisteren toen ik per ongeluk het snoer van mijn laptop eruit trok (mijn laptop werkt alleen nog aan het snoer, de batterij laadt niet meer op). Sindsdien krijg ik een zwart scherm bij het opstarten vanaf het moment dat ik mij zou moeten aanmelden. De veilige modus werkt wel gewoon.

Ik heb al geprobeerd om met msconfig alles uit te schakelen, een opstartherstel te doen, met mijn installatie-cd de boel proberen te herstellen,... , maar al dit werkt niet.

Ik sta op het punt mijn windows opnieuw te installeren. Alleen doet zich nog een ander probleem voor. Ik wil graag een backup maken, maar in de veilige modus kun je blijkbaar geen back-up maken. Weet iemand hoe dit wel zou kunnen, of hoe ik op een alternatieve manier zoveel mogelijk kan redden?

Of nog beter: weet iemand wat het probleem is met mijn laptop? :)

Alvast hartelijk dank!

hoi,

je zou de installatie van windows gewoon uit kunnen voeren zonder alles te hoeven formatteren.
installeer windows 7 zoals je gewent bent, maar als je de partities ziet moet je het gewoon op de grootste partitie zetten en dan installeren.
als je daar klaar mee bent, zie je op de harde schijf (c:/) een windows.old map staan. in die map staan ook alle bestanden staan van je vorige besturingssysteem. die kan je back-uppen. en dan de laptop weer opnieuw installeren zodt je een fresh install hebt.

kevin

Bedankt voor je reactie! Sorry ik ben geen grote kenner (ik heb mijn windows nog nooit opnieuw geinstalleerd). Wanneer kun je dat precies doen met die partities? Er is dus geen risico dat als ik windows onmiddellijk opnieuw installeer dat dan automatisch alles weg is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Even correctie op Kevin's uitleg.

Je zal eerst aan moeten geven waarover je beschikt?
Een originele installatiedvd, dan is Kevin's uitleg correct.

Maar als je via F?-toets een image terug wilt zetten van verborgen partitie of dvd's, dan wordt de pc teruggebracht naar de afleveringsstatus en zal je dus WEL ea moeten saven.
Die info vind je altijd in je handleiding.

ja... je bent niet alles kwijt.

je hebt wel een originele windows 7 dvd nodig (of illegaal maar daar ga ik het niet over hebben;))

kevin

Ik heb inderdaad de originele windows 7 dvd. Maar dan heb ik nog altijd dezelfde vraag.

Als ik windows 7 opnieuw installeer, wordt niet automatisch alles wat ik heb verwijderd? (want die waarschuwing krijg je volgens mij wel)

hallo,

je bent niet alles kwijt als je het goed doet:

windows-7-clean-install-B.jpg

meestal als je windows installeert klik je ''drive options''en dan op ''verwijderen''of ''formatteren''
nu moet je dat allemaal niet doen want dan ben je inderdaad alles kwijt!
als je dit scherm krijgt dan klik je op de grootste partitie (partition 1) en dan op ''next''

dan installeert hij windows gewoon op de partitie zonder alles te verwijderen

kevin

Nu heb ik gedaan wat je gezegd hebt (buiten dat die eerste partitie niet vrij was, ik heb hem op een grote vrije ruimte gezet). De D-schijf staat nu bijna helemaal vol en hij heeft volgens mij alles van de C naar de D verplaatst, maar ik kan daar (en op de C) niet het mapje windows.old terug vinden. Hoe kan ik nu dat terug naar de C brengen? Ik heb bv. ook mijn documenten nog niet terug gevonden, maar bij de program files staan wel al mijn programma's die ik had.

als je na een schone installatie je documenten terug wilt vinden,moet je toch het mapje windows.old vinden.vanuit daar naar gebruikers>"jenaam">documenten.
windows slaat standaard je documenten op in een mapje van je account.dat bij een schone installatie dus verplaatst wordt naar dat,aangezien je een neiuwe accouint hebt gemaakt.

geen paniek als er niks raars gebeurd is tijdens de installatie staat alles er gewoon nog op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan