Zwart scherm met een groene balk bovenin??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk.K

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Berichten
243
Avond.Heb de laatste dagen veel last van dat mijn beeldscherm in 1 keer zwart wordt met een groene blokjes balk bovenin het beeldscherm,waardoor ik een restart van de pc moet geven.Temperatuur cpu is ronde de 40°C graden dus dat valt wel mee.Alles is gescand op virussen/wormen en de div spyware progjes gerund,maar dat is ook oke.Heb zo,n idee dat er wat kapot aan het gaan is in mijn pc.Iemand enig idee wat het is kan zijn of heeft hier ook wel eens mee te maken gehad.Ook in apparaten beheer zie ik niet iets staan wat te amken heeft met een conflict.Heb ook geen nieuwe hardware geplaatst.Alles waar ik nu mee draai draaide 2 weken en daarvoor als een tierelier alleen de laaste dagen /week is het een probleem ik denk toch wel gauw een keer of 6/7 keer per dag dat ik me pc moet resetten.Iemand wat tips.Alvast bedankt.Dirk.
 
Hallo Dirk,

Kan het zijn dat je pc verplaatst is, toen die dat is gaan doen?

Ik denk namelijk aan het volgende:

1 Videokaart los in agp/pci slot
2 Pci/agp slot vervuild met stof.
3 Of geheugen defect.
4 Als het een onboard videokaart is, zou het ook wel eens het einde van de videochip kunnen aanduiden. Omdat deze onboard over het algemeen slecht gekoeld zijn.

Groetjes Erik Rothuis
 
Goedemorgen roto.Nee ik heb me pc niet verplaatst.Ik dacht eigenlijk ook eerst aan me geheugen .Ik zal vandaag eerst is me kaarten uit de pci sloten halen en schoonmaken.Maar van de week zat ik bv op internet.Ik wou wat intikken en de eerste de beste toets die ik had ingdrukt op me toetsenbord was het weer een zwart scherm.En videokaart is niet aan board.Ik ga is effe wat schoonmaken.Alvast bedankt.
 
Gewoon scherm met groene balk ?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem. Toevallig zag ik hier een dergelijk probleem. Mijn PC is een Compaq van ca 2 jaar oud in de desktop 5000 serie

Wat is het probleem :
Als ik aan het internetten ben gebeurt het bij mij geregeld dat Internet vastloopt. D.w.z. de muis reageert niet meer en er staat een groene, enigszins gekartelde, balk bovenin het scherm. Ik kan dan niets meer. Mijn modem knippert echter wel nog. Enige wat ik kan doen is de pc dan maar uitzetten en opnieuw opstarten. Ik heb dit ding al 3 keer terug gezet naar de fabrieksinstelling m.b.v. de recovery CD maar dit helpt niet. Ik kan er geen patroon in ontdekken. Naast alle spyware progjes en een up to date virusscanner heb ik vrijwel niets aan extra programma's geinstalleerd (lees spelletjes)

Wat is dit toch

Gr. R
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan