Zwart scherm na het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheCyper

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Berichten
39
Mijn computer start sinds eergisteren niet meer op. Eerst zie ik het scherm met een HP logo erop, vervolgens het Windows8 logo en daarna komt er een blanco zwart scherm wat dan ook niet meer verdwijnt. Ik heb toen de laptop het nog deed meerdere keren bezig geweest met in installeren van Windows10, alleen mislukte dit steeds. Hierdoor heb ik geprobeerd een Intel driver te updaten om te kijken of dit het probleem kon verhelpen, maar daar gaf die ook al een fout melding. Ik heb toen de laptop uitgezet en ook niet meer opgestart. De volgende dag startte die dus niet meer op. Het is mij een keer gelukt om op te starten in veilige modus. Toen heb ik geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren maar ook dit liep uit op het zelfde zwarte scherm. Nu lukt het ook niet meer om op te starten in de veilige modus. Misschien moet ik iets met de bios doen, alleen weet ik zelf niet goed wat en wat er dan precies gebeurd. Iemand die een oplossing weet?

Alvast bedankt!

Windows8.1
HP Probook 4520s
 
zijn al meer artikels over verschenen, de intel drivers vervangen door de win 10 drivers zou meestal het probleem oplossen.
Maar je moet er eers aan geraken ...
 
Ik heb er niks over gevonden op internet. Enig idee hoe ik dit nu kan oplossen? Ik kan namelijk niet meer in windows komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen lijkt mij een optie (meestal d.m.v. een speciale toetsencombinatie tijdens de boot), zie de handleiding van je notebook.

Ga als volgt te werk om alle instellingen in Computer Setup terug te zetten op de fabriekswaarden:
1. Schakel de computer in of start deze opnieuw op en druk op escwanneer de melding "Press the
ESC key for Startup Menu" (Druk op esc om het opstartmenu te openen) onder in het scherm
wordt weergegeven.
2. Druk op f10om naar Computer Setup te gaan.
3. Selecteer met de cursorbesturing of met de pijltoetsen File(Bestand) > Restore defaults
(Standaardinstellingen herstellen).
4. Volg de instructies op het scherm.
5. Om de wijzigingen op te slaan en af te sluiten, klikt u op het pictogram Save(Opslaan) in de
linkerbenedenhoek van het scherm en volgt u de instructies op het scherm.
– of –
Selecteer met de pijltoetsen File(Bestand) > Save Changes and Exit(Wijzigingen opslaan en
afsluiten) en druk op enter.
De wijzigingen worden geactiveerd wanneer de computer opnieuw wordt opgestart.
 
Laatst bewerkt:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen lijkt mij een optie (meestal d.m.v. een speciale toetsencombinatie tijdens de boot), zie de handleiding van je notebook.

Ben bang dat ik dan al mn bestanden kwijt ben of niet? Als dat dan de enige optie is dan moet het maar.
 
Als je een externe schijf of een usb stick met veel opslagcapaciteit hebt dan kun je ook je belangrijkste data back-uppen.
Dat is sowieso altijd een aanrader want je laptop/pc kan altijd door e.o.a. oorzaak crashen.
 
Het is gelukt! Laptop naar fabriekinstellingen gezet en nu doet die het weer. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan