Zwart scherm nadat ik Windows 7 heb geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zolid

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
22
Paar dagen geleden heb ik dus Windows 7 op men pc gezet.
Daarvoor had ik win Vista.

De eerste paar dagen ging alles goed, maar toen kreeg ik de melding dat ik windows nog niet geactiveerd had.
Ik activeerde windows en toen vroeg die om te pc herop te starten.

Ik deed dit en hij sloot normaal af.
Toen hij dan weer opstartte kreeg ik eerst dat witte scherm met zo die dingen van bios op (Boot = F12, Bios = Del ofziets)

Daarna krijg ik gewoon zwart scherm en links in de bovenhoek zie ik een wit liggend knipperend streepje.

Vanaf daar doet mijn pc niets meer.
Hij blijft gewoon constant bij dat streepje en dat streepje blijft knipperen.


Heeft iemand dit ook al voor gehad of weet iemand wat ik kan doen?
 
Probeer het eens, unplug al je usb apparaten ( behalve muis en toetsenbord ) en ook je netwerk. leeg je DVD-drive, en probeer het dan eens opnieuw.
 
mocht dit niet werken: druk dan wanneer je in dat scherm met die letters bent op : Del.

Nu kom je in je Bios, hierin staan een aantal dingen opgeslagen, hoe je Pc zichzelf start, en wat hij doet enzoo.
ga hierbij naar het tabblad : "Boot" en kijk of je daar je "boot device priority" kan zien, en kijk of je harde schijf daar op plaats nummer 1 staat.

LET OP: er zijn heel veel verschillende soorten bios'sen, en ik weet dus niet of die van jouw ook op deze manier in elkaar steekt. maar in grote lijnen zou dit voor jouw moeten werken.
 
mocht dit niet werken: druk dan wanneer je in dat scherm met die letters bent op : Del.

Nu kom je in je Bios, hierin staan een aantal dingen opgeslagen, hoe je Pc zichzelf start, en wat hij doet enzoo.
ga hierbij naar het tabblad : "Boot" en kijk of je daar je "boot device priority" kan zien, en kijk of je harde schijf daar op plaats nummer 1 staat.

LET OP: er zijn heel veel verschillende soorten bios'sen, en ik weet dus niet of die van jouw ook op deze manier in elkaar steekt. maar in grote lijnen zou dit voor jouw moeten werken.


het probleem is dat mijn toetsenbord precies niet werkt als mijn pc nog niet goed is opgestart.
Ik heb een toetsenbord met een usbfiche.

Ze hebben mij altijd verteld dat die pas werken als de pc helemaal is opgestart.

Ook heb ik nog zo een oud toetsenbord met zo een ronde fiche, maar daar is geen ingang voor bij mijn pc
 
dat een USB niet zou werken in de bios is niet zo, of de PC moet zeer oud zijn, wat die van jouw niet is, omdat jij geen ps.2 poort meer hebt ;)

als je je toetsenbord en muis eruithaalt, dus dat in je PC alleen nog maar een powerkabel en beeldkabel zit, wat krijg je dan?
Als dit niet werkt denk ik dat er iets fout zit in je windows zelf.. misschien kun je via je windows cd herstel uitvoeren, maar ik betwijfel het. ik ben bang dat je een nieuwinstallatie staatte wachten.

Je kan altijd ook nog even je harde schijf in een andere Pc proberen, en kijken wat hij daar doet.
misschien kun je hem daar dan ook als dataschijf gebruiken, en al je gegevens er dan afhalen.
 
dat een USB niet zou werken in de bios is niet zo, of de PC moet zeer oud zijn, wat die van jouw niet is, omdat jij geen ps.2 poort meer hebt ;)

als je je toetsenbord en muis eruithaalt, dus dat in je PC alleen nog maar een powerkabel en beeldkabel zit, wat krijg je dan?
Als dit niet werkt denk ik dat er iets fout zit in je windows zelf.. misschien kun je via je windows cd herstel uitvoeren, maar ik betwijfel het. ik ben bang dat je een nieuwinstallatie staatte wachten.

zal het is proberen, maar ik kan zoals je zelf zegt geen herstel uitvoeren via cd.
Hij start niet via cd op



Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen, maar dit vond ik op internet.

http://social.answers.microsoft.com/Forums/nl-NL/windows7nl/thread/20b837e1-ba7f-48a4-9c1d-4c070582e265

zoals ik dus zei werkt mijn toetsenbord nog niet als mijn pc niet is opgestart en ik kan dus geen F8 drukken
 
zal het is proberen, maar ik kan zoals je zelf zegt geen herstel uitvoeren via cd.
Hij start niet via cd op



Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen, maar dit vond ik op internet.

http://social.answers.microsoft.com/Forums/nl-NL/windows7nl/thread/20b837e1-ba7f-48a4-9c1d-4c070582e265

zoals ik dus zei werkt mijn toetsenbord nog niet als mijn pc niet is opgestart en ik kan dus geen F8 drukken

Das kras!:shocked:
in dat geval zou ik hem in een andere Pc steken, en daar win7 opnieuw installeren ÉN activeren, en als dat is geslaagd weer terugsteken. als je hem nu insteekt eerst in een andere Pc, dan heb je kans dat je hem kan uitlezen als dataschijf, en kun je al je foto's/muziek/films er nog afhalen.
 
Das kras!:shocked:
in dat geval zou ik hem in een andere Pc steken, en daar win7 opnieuw installeren ÉN activeren, en als dat is geslaagd weer terugsteken. als je hem nu insteekt eerst in een andere Pc, dan heb je kans dat je hem kan uitlezen als dataschijf, en kun je al je foto's/muziek/films er nog afhalen.

ik kan niet volgen:D
Wat moet ik in een andere pc steken?
 
Als je nog data van je schijf wilt halen:

Je haalt de harde schijf uit je Pc, en vervolgens sluit je hem aan op een andere, werkende Pc. de originele schijf van die Pc houd je er gewoon in dan, en vervolgens start je die Pc. nu start die als het goed is gewoon normaal op, maar zal je zien dat hij een extra harde schijf heeft gekregen. nu kun je dan via die schijf je gegevens eraf halen, die je wilt bewaren.
Hierna Unplug je de originele schijf van die 2e Pc, en ga je weer opnieuw windows 7 installeren.

resultaat: je hebt je muziek en alle andere dingen die je wilde bewaren nog ergens staan, en je hebt dan een schijf met windows 7 werkend die je weer terug kunt stoppen.
 
Als je nog data van je schijf wilt halen:

Je haalt de harde schijf uit je Pc, en vervolgens sluit je hem aan op een andere, werkende Pc. de originele schijf van die Pc houd je er gewoon in dan, en vervolgens start je die Pc. nu start die als het goed is gewoon normaal op, maar zal je zien dat hij een extra harde schijf heeft gekregen. nu kun je dan via die schijf je gegevens eraf halen, die je wilt bewaren.
Hierna Unplug je de originele schijf van die 2e Pc, en ga je weer opnieuw windows 7 installeren.

resultaat: je hebt je muziek en alle andere dingen die je wilde bewaren nog ergens staan, en je hebt dan een schijf met windows 7 werkend die je weer terug kunt stoppen.



zoals ik dus zei heb ik pas win7 erop gezet, ik heb dus niets nodig wat erop staat:D

moet ik dan nog de HD eruit halen?
 
zoals ik dus zei heb ik pas win7 erop gezet, ik heb dus niets nodig wat erop staat:D

moet ik dan nog de HD eruit halen?

Oow, ik dacht dat je had geupgrade.. omdat je eerst vista had :p

In dat geval, gewoon windows CD erin, en weer opnieuw installeren. ik neem aan dat wanneer je de CD erin kwakt dat hij dan zelf daarvandaan start.

Maar ik zou toch nog es even kijken of je echt niet met jouw toetsenbord de bios inkan. als je nl geen andere poort hebt, KUN JE GEWOON NIET JE BIOS IN!!!??!:confused:

en dat lijkt me niet erg reeel in zoeen geval ;)
 
Oow, ik dacht dat je had geupgrade.. omdat je eerst vista had :p

In dat geval, gewoon windows CD erin, en weer opnieuw installeren. ik neem aan dat wanneer je de CD erin kwakt dat hij dan zelf daarvandaan start.

Maar ik zou toch nog es even kijken of je echt niet met jouw toetsenbord de bios inkan. als je nl geen andere poort hebt, KUN JE GEWOON NIET JE BIOS IN!!!??!:confused:

en dat lijkt me niet erg reeel in zoeen geval ;)

ja ik had eerst win vista en heb sinds 2 of 3 dagen win 7.
toen ik gisteren zag dat ik me nog moest registreren deed ik dat ff snel.
Toen ik dat gedaan had moest ik heropstarten.

Dit deed ik en toen kon ik niet meer op men pc.
en als ik men cd erin steek dan doet hij ook niets.

En via men toetsenbord doet hij ook niets
 
Oow, ff verkeerd gelezen. dit is niet echt goed nee. ik zou er dan even mee langs een zaak gaan, want over internet kan ik ook dan niet echt dingen proberen ofzo.. dit is kennlijk ingewikkelder dan het lijkt.
 
Oow, ff verkeerd gelezen. dit is niet echt goed nee. ik zou er dan even mee langs een zaak gaan, want over internet kan ik ook dan niet echt dingen proberen ofzo.. dit is kennlijk ingewikkelder dan het lijkt.

ja idd:s
Ik ga proberen om een vriend langs te laten komen en nog wat op internet kijken.
en als dat allemaal niets uithaalt dan zit er niets anders op dan naar een speciaal zaak te gaan
 
ja idd:s
Ik ga proberen om een vriend langs te laten komen en nog wat op internet kijken.
en als dat allemaal niets uithaalt dan zit er niets anders op dan naar een speciaal zaak te gaan

Ja,
Sorry dat ik je er niet verder mee kan helpen.. ik hoop dat je het kan fixen.
en als je dat lukt. kun je dan hier even posten wat het was, en hoe je het hebt opgelosd?
dan hebben anderen er ook nog wat aan.
 
Ja,
Sorry dat ik je er niet verder mee kan helpen.. ik hoop dat je het kan fixen.
en als je dat lukt. kun je dan hier even posten wat het was, en hoe je het hebt opgelosd?
dan hebben anderen er ook nog wat aan.

tuurlijk:)
komt in orde:D

Het probleem dat ik k*t vind is dat mijn toetsenbord precies niet werkt.

want al ik deze site wil volgen
http://social.answers.microsoft.com/Forums/nl-NL/windows7nl/thread/20b837e1-ba7f-48a4-9c1d-4c070582e265 dan moet ik op F8 drukken en dat lukt niet.
En wat op die site staat is ongeveer wat ik voor heb
 
Jah, maar dat je niet op F8 kan drukken is al krom, en dat vertrouw ik ook voor geen meter.
ik zou hem ff onder ogen moeten zien om verder nog iets te kunnen. en zelfs dan...
Wacht maar gewoon op die vriend van je, of ga ermee langs een zaak.

Good luck ;)
 
Jah, maar dat je niet op F8 kan drukken is al krom, en dat vertrouw ik ook voor geen meter.
ik zou hem ff onder ogen moeten zien om verder nog iets te kunnen. en zelfs dan...
Wacht maar gewoon op die vriend van je, of ga ermee langs een zaak.

Good luck ;)

idd:D
Toch bedankt:D
 
ik probeerde net nog eens en nu raak ik plots wel in de BIOS.

Ik heb dan ook eens de F8 knop geprobeert maar deze lukt dan weer niet.

ik raak dus nu wel in mijn BIOS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan