Zwarte icoontjes op bureaublad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Messi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Messi

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Hallo,

Sindskort heb ik zwarte vierkante icoontjes op mijn bureaublad en ik weet niet hoe dat gebeurt is..:confused:

hier een foto:

2j281gi.jpg

Alle logo's zijn zwart geworden behalve 'Deze Computer' 'Netwerk' en Prullenbak. Weet iemand hoe dat gebeurt is???

Hallo,

Sindskort heb ik zwarte vierkante icoontjes op mijn bureaublad en ik weet niet hoe dat gebeurt is..:confused:

hier een foto:

2j281gi.jpg

Alle logo's zijn zwart geworden behalve 'Deze Computer' 'Netwerk' en Prullenbak. Weet iemand hoe dat gebeurt is???

Je vraag is hoe het gebeurd is, dit kunnen wij nooit weten!?

Misschien is er wel iemand die dat ook gehad heeft?

Ik heb dat ook eens gehad.. maar wat ik toen precies heb gedaan dat weet ik niet.. Ik zal even zoeken want volgens mij had ik hier over ook een topic gemaakt. Ik zal zoeken en als ik het vind zal ik het zeggen ;).

Bij mij was het probleem dat ik een programmatje gebruikte om de snelkoppelings pijl te verwijderen.. daardoor kreeg ik zwarte vierkantjes. Wat ik toen had gedaan was een systeemherstel waarna het weer goed was. Ik weet niet als jij het zelfde als mij hebt gedaan maar misschien is een systeemherstel de oplossing ;)

owh oke, nee bij mij ging dat pijltje wel weg en daarna waren de icoontjes gewoon normaal gebleven en dat had ik lang geleden gedaan maar sindskort zie ik dus deze zwarte vierkante icoontjes..

Gezocht uit andere fora:

Wat het kan zijn, is dat de ShellconCache corrupt is geraakt.
Om dit op te lossen kun je de pc opstarten in veilige mode en daarna weer opstarten in de normale mode. Dit herbouwt de ShellconCache.

Andere manier:
Waarschijnlijk heb je nu 32-bits kleuren ingesteld. Als je deze wijzigt in 16-bits en dan toepassen klikt moeten de iconen er weer weer zijn.
Hierna herstarten en dan de kleuren weer op 32-bits zetten (als je gelijk zonder herstart weer op 32-bits zet worden de iconen weer zwart)

Ik heb de 2de manier gedaan en toen waren ze weer goed maar toen ik mn laptop ging herstarten waren ze opeens weer zwart.:confused:

Probeer het is volgens onderstaande methode:

Go to Start, in Start Search box type CMD

Then when you got cmd, type there "taskkill /im explorer.exe /f" without
quotes - explorer will quit.

Now type there each line and press enter after each of 3 lines. Note the
spaces.

CD %USERPROFILE%\AppData\Local

attrib -h IconCache.db

del IconCache.db

Deze commando lukt niet: CD %USERPROFILE%\AppData\Local

heb natuurlijk na CD mn gebruiksnaam gezet en dan \AppData\Local maar het wil niet lukken en nu is mn explorer weg.. hoe haal ik het weer terug???

graag reacties!

Laatst bewerkt:
Je zult het commando CD %USERPROFILE%\AppData\Local letterlijk moeten intypen, dus niet de gebruikersnaam zelf invullen

Nee het lukt niet dan krijg ik de volgende melding:

De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.

vreemd, maar dan zul je wel je eigen windows-inlognaam moeten gebruiken.
dan wordt het cd \users\<inlognaam>\appdata\local
nu dus wel de <inlognaam> wijzigen in je eigen inlognaam

Hallo,

die commandos lukken nu wel maar er gebeurt verder niks...?:confused:

Nadat ik mijn laptop had uitgedaan en opnieuw had opgestart waren de zwarte icoontjes weg, ik hoop dat het nu zo blijft.

Dankjulliewel!!!

Ik deed net mn laptop weer aan en opeens zie ik weer zwarte icoontjes..:(

Download eens het programma tune up utilities 2009.

Gebruik daarvan de repair wizard of toch allesinds iets met repair en herstel de iconen daarmee :thumb:

Heb het net gedownload en geinstalleerd en daarna TuneUp Repair Wizard gestart maar de iconen zijn nog steeds zwart.

sorry hoor, bekijk nog eens een aantal ander opties van tune up utilities maar als je er niets meer tussen vind dan moet ik je het antwoord schuldig blijven :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan