niekfct
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 19 jul 2006
Hoi
Ons internet komt thuis binnen op een router, die beschikt over WLAN. Binnenkort stappen wij echter over op glasvezel, waarbij een router geleverd wordt zonder WLAN. Bij de winkel vertelden ze dat er dan een router apart bijgekocht moest worden. Oude routers (gekregen van andere providers) zouden niet werken.
Nu heb ik hier een router, de ZyXEL Prestige 2602HW-61C, gekregen van een provider. Deze heeft WLAN, en dus wilde ik het daar mee gaan proberen, alvorens ik een nieuw apparaat koop. Twee vragen hierover:
Wie kan mij met deze problemen verder helpen?
Alvast bedankt,
Niek
Ons internet komt thuis binnen op een router, die beschikt over WLAN. Binnenkort stappen wij echter over op glasvezel, waarbij een router geleverd wordt zonder WLAN. Bij de winkel vertelden ze dat er dan een router apart bijgekocht moest worden. Oude routers (gekregen van andere providers) zouden niet werken.
Nu heb ik hier een router, de ZyXEL Prestige 2602HW-61C, gekregen van een provider. Deze heeft WLAN, en dus wilde ik het daar mee gaan proberen, alvorens ik een nieuw apparaat koop. Twee vragen hierover:
- Is het waar wat de winkelier zei, dat deze router niet gaat werken? Hoe zit dat dan precies?
- Als ik de router alleen verbind met mijn laptop (bedraad)(dus zonder input), kan ik in het inlogscherm komen. De router heeft ruim een jaar geen stroom meer gehad, dus een wachtwoord zou gereset moeten zijn (toch?). Het standaard wachtwoord (1234) werkt echter niet, en ik kan op geen enkele manier in de router komen.
Wie kan mij met deze problemen verder helpen?
Alvast bedankt,
Niek