• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bij het aanvinken (dmv een selectievakje) van de aanwezige bemanning de uren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bunicich

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2016
Berichten
66
Beste "hulpverleners"

ik ben bezig met een oefenrapport te maken, deze bestaat uit een bepaalt aantal uren die op een oefenavond gemaakt wordt, dit zijn uren die opgeteld worden voor 1 persoon, Ik ben al zo ver dat ik deze automatisch op laat tellen. Graag zou ik willen dat ik bij het aanvinken (dmv een selectievakje) van de aanwezige bemanning de uren optelt. VOORBEELD: van 19:00 tot 22:00 uur zijn 3 uren, dmv 3 selectievakjes aan te klikken zou er dan 9 uren in de eindtijdcel moeten komen staan. Weet iemand hoe ik het doe ?
Ik heb nog meer vragen maar eerst deze maar. Ik hoop op een duidelijke uitleg want ik heb er een beetje verstand van maar zeker niet veel.......anders had ik hier ook niet mijn vraag gesteld.

Vriendelijke groet,

Richard Bunicich
 
Heb uw vraag maar even een eigen plekje gegeven, het inbreken op andermans vraag is niet zo netjes :)

Veel succes met de vraag :thumb:
 
Zonder voorbeeld bestandje zou ik zeggen kijk eens naar een van de volgende mogelijkheden:
Somproduct
Sommen.als
Draaitabel
 
Excuses voor het "inbreken" en bedankt voor de tip......ga ermee aan de slag.
 
Beste allemaal,

Ik heb het geprobeerd maar kom er niet uit, ik heb wat printscreentjes gemaakt en hoop zo het jullie duidelijk te kunnen maken.
ScreenShot003.jpg

Zoals bij deze bovenste afbeelding is te zien, wil ik graag de uitkomst (4 uren (op blad Rapport)) gekopieerd hebben naar een ander blad (Kwartaal) maar alleen bij de namen (heb ik cijfers van gemaakt) die ik aanvink. Dus als ik bij hokje 2,5 en 8 een vinkje bij zet moet ie eigenlijk de 4 uren kopieren naar het volgende blad (kwartaal) en bij het juiste cijfer (namen) neerzetten. De datum zou die ook automatisch moeten kopieren naar het andere blad (Kwartaal).

ScreenShot002.jpg Bij het kwartaalblad moet ie de datum in de eerste rij neer moeten zetten met daar onder de uren bij de juiste persoon. Vervolgens zou hij deze automatisch moeten opslaan en als we een de volgende week weer dit gaan invullen naar de volgende rij gaan. zo krijgen we elk kwartaal een goed en duidelijk overzicht van de gemaakte uren.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
vriendelijke groet,

Richard
 

Bijlagen

  • ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 101
  • ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
Met printscreentjes kunnen we niet veel, het is beter een excel bestand te plaatsen.
 
Ziet er toch anders uit dan ik in eerste instantie gedacht had.

Als ik het goed begrijp gebruik je het meer als een invul formulier die na invullen de gegevens in een ander tabblad zet.
Daarna wordt alles geleegd en opnieuw ingevuld.

Hier heb je VBA voor nodig dat is niet mijn sterkste kant en laat ik liever over aan anderen.
 
Oké, bedankt voor de moeite ik hoop dat er iemand reageert die hier iets van af weet.
Groeten
 
Ha Richard,

Misschien heb je hier wat aan:
Bekijk bijlage 266945
In cel B12 de uitkomst die je wenst.
In tabblad kwartaal staat in cel B24 de formule die ik heb gebruikt.

Ik weet niet precies of dit is wat je zoekt maar deze oplossing heeft geen VBA code nodig.
 
Hallo Gijsbert, dit is inderdaad wat ik bedoel alleen zou het mooi zijn dat hij het "gele vak getal" in kwartaal neer zou zetten achter de cijfers die zijn aangevinkt. Dus met totaal 6 uren zou achter elk aangevinkt letter 6 uren komen te staan, in het blad kwartaal. en als het kan zou ik het "gele vak getal" samen willen voegen met de totale uren. Als er 6 uren gemaakt zijn en ik vink 5 cijfers aan zou bij totale uren in "Rapport" 30 moeten komen te staan en achter elk aangevinkt cijfer in "kwartaal" 6 staan. Ik weet niet of dit te veel gevraagd is maar ik probeer het wel. niet geschoten is altijd mis. Ik heb daarna nog een paar vragen maar dat komt later.
Groeten,
Richard
 
Bedoel je dit?:
Bekijk bijlage 266955
De uitkomst (WAAR of ONWAAR), van het vinkje, staan hier onder het vinkje zelf in de cel range F3:F16. Alleen heb ik de tekstkleur wit gemaakt dus je ziet ze niet.

Met de =ALS formule zijn nu de totaal uren geplaatst achter ieder cijfer in tabblad kwartaal.
 
In cel B6 in mijn laatste voorbeeld kun je ook de volgende formule neerzetten:
Code:
=(B5-B4)*AANTAL.ALS(F3:F16;WAAR)
Deze heeft geen verwijzing naar tabblad "kwartaal" en is dus netter.
 
Beste Gijsbert, Hoe blij kan een mens zijn......perfect:thumb:. alleen ben ik nog niet klaar:eek:........Ik heb nog drie dingen, graag zou ik de datum, die ingevuld wordt bij Rapport automatisch gekopieerd hebben naar kwartaal, en is het ook mogelijk dat hij de hele kolom (datum en uren) automatisch wordt opgeslagen en het tabblad kwartaal ook automatisch een kolom opschuift ? zodat in het blad kwartaal een aantal kolommen naast elkaar komen met de datum en wie hoeveel uur heeft gemaakt ?

Alvast bedankt voor je tijd
Groeten, Richard
 
Richard,

Bij jouw vragen ontkom je er niet aan om VBA te gebruiken.
Dus als je het bestandje opent even de Macro's inschakelen!

VBA, niet mijn sterkste kant maar ik vind het wel leuk om te knutselen.
Hier het bestandje:
Bekijk bijlage 267039

Wat is hierin aangepast:
1. De keuze lijsten in tabblad "Rapport" zijn vervangen door gevalideerde cellen. (B3, B4, B5, A7. De werking blijft hetzelfde)
2. Het tarief kun je in tabblad "Rapport" (A7) nu ook aanpassen. Dit scheelt want anders moet je dit bij iedere formule aanpassen mocht je dit ooit willen.
3. De datarijen in tabblad "Info" hebben gedefinieerde namen gekregen. Hiermee kon ik uitvoeren wat ik in punt 1 e 2 beschreef. (Dit ter info, je merkt er verder niets van)
4. Op tabblad "Kwartaal" is een knop toegevoegd die een Macro oproept. Deze Macro voert jou 3 vragen in 1x uit. (speel hier maar mee)
5. Deze Macro geeft ook een waarschuwing wanneer je een invoerdatum wil overzetten die je al eerder hebt overgezet! Na de waarschuwing breekt hij de opdracht ook af.
6. De gele cellen in kolom B van tabblad "Kwartaal" geeft de huidige uitkomst weer vanuit tabblad "Rapport". Hier staan de formules dus wis dit nooit!
6. Je kun in tabblad "Kwartaal" als je wilt steeds vanaf kolom D en verder de hele kolommen verwijderen. (handig bij het uitproberen, anders komt er steeds meer data in)
7. De optel waarden in tabblad "Kwartaal"(C26 en C27) tellen automatisch de nieuwe waarden bij elkaar op, maar trekken de uren van de huidige (gele) invoer er wel af.

Ik hoor heel graag wat je er van vind.
En mogelijk kunnen de profs hier, de VBA code nakijken op logica!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gijbert, wat ik er van vindt ?...........echt SUPER !! Alleen snap ik (zegt meer over mij dan over de rest van de wereld) nog niet zo goed bij het kwartaal blad hoe ik de gemaakte uren op kan slaan in een kwartaal overzicht (zoals bij "oude" versie van het tabblad kwartaal) . Ook gebeurt er niets in het blad kwartaal in cel C27 en C28.

Sorry dat ik je zo lastig val :eek:
Groeten, Richard
 
een diepe buiging voor jou. Helemaal zoals bedoeld.
Super bedank voor je hulp.

Groeten, Richard

Toch nog 1 vraagje......als ik van 19:00 uur tot 00:00 uur doe geeft ie -19 uur aan ipv 5 uren?
 
Laatst bewerkt:
Ha Richard,

Fijn om te horen dat je dit precies zo bedoelde!

Voor je laatste vraag is de volgende oplossing voldoende:
plaats in cel B6 van tabblad "Rapport" de volgende code:
Code:
=ALS(B5=Info!D25;AANTAL.ALS(F3:F16;WAAR)*((Info!D24-(B4-Info!D2))*24);AANTAL.ALS(F3:F16;WAAR)*((B5-B4)*24))
 
Beste Gijsbert.........nogmaals 1000 maal dank .

Groeten,
Richard
 

Bijlagen

  • ScreenShot002.jpg
    ScreenShot002.jpg
    101 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan