• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bij het aanvinken (dmv een selectievakje) van de aanwezige bemanning de uren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Gijsbert, als ik van 19:00 tot 0:00 uur doe geeft ie het volgende weer in tabblad kwartaal ?ScreenShot002.jpg
 
Even een compleet andere opzet gemaakt. Verplicht zijn de gele vakken, minimaal één naam en minimaal één oefening. De gegevens worden dan weggeschreven naar het blad 'Database' obv dit bald kan je dan dmv draaitabellen gegevens groeperen.
 

Bijlagen

  • Oefen en Onderhoud Publiek.xlsb
    50,8 KB · Weergaven: 27
Allemachtig....wat is er wat mogelijk. Maar ook bij het document van VenA krijg ik ####### als ik 00:00 uur als eindtijd heb:eek:.

Ik durf/wil niet te veel van jullie vragen maar vind dit wel geweldig dat jullie (Gijsbert1 en VenA) mij hier zo super goed mee helpen. Het zou inderdaad geweldig zijn als wij ook nog alle oefeningen konden registreren.
Alleen doen niet alle mensen die deelnemen aan een oefening de zelfde onderdelen.......dus zou ik eigenlijk alle oefeningen per persoon aan moeten kunnen klikken welke oefening hij/zij heeft gedaan. En kan ik als ik een oefening toe voegen wil dit "gewoon" doen zodat ie dit overneemt in de db_database ? of moet ik dan meer handelingen doen. En nu we toch bezig zijn......kan ik dit ook zo beveiligen dat er geen (behalve ik) wijzigingen kunnen worden gedaan ?

Groeten,
Richard
 
Maar ook bij het document van VenA krijg ik ####### als ik 00:00 uur als eindtijd heb
Maak de kolom eens iets breder waar dit zich voordoet.

Wat je verder voor elkaar wil krijgen is mij niet geheel duidelijk.
 
Ik heb het een beetje aangepast. De basisgegevens (gele vakken) worden niet meer gewist. Als Jan, Piet en Klaas alle drie oefening 1 gedaan hebben, Jan vervolgens oefening 2 en Piet en Klaas oefening 3. Dan kan je dat op verschillende manieren in vullen:

1. je selecteert alleen Jan en oefening 1 en 2 en klikt op 'naar database' vervolgens selecteer je Piet en Klaas en oefening 1 en 3 en klikt op 'naar database'
2. (meer klikwerk in dit voorbeeldje) Je selecteert Jan, Piet en Klaas en oefening 1 en klikt op 'naar database'. Je selecteert Jan en oefening 2 en klikt op 'naar database'. Je selecteert Piet en Klaas en oefening 3 en klikt op 'naar database'.
3. etc.
 

Bijlagen

  • Oefen en Onderhoud Publiek.xlsb
    51,6 KB · Weergaven: 21
Beste VenA,

Je hebt mij een document toegestuurd waarin ook de oefeningen werden neergezet bij de aangevinkte personen. Alleen doet niet iedereen die op die avond er zijn dezelfde oefeningen. Als ik dus qua oefening ankeren aan vink komt dat bij iedereen die er die avond waren te staan terwijl er misschien maar 2 personen dit daadwerkelijk hebben gedaan. De anderen doen dan weer andere oefeningen. Ik weet dus niet of er een mogelijkheid is en.......of je daar zin in hebt/en tijd om hier naar te kijken. Ik heb inmiddels het document van Gijsbert1 helemaal bijgewerkt met "echte" namen en meer oefeningen toegevoegd.

Vriendelijke groet,
Richard
 
Volgens mij heb je er een berichtje tussen uit gehaald. Zie #27 voor het antwoord.
 
Ja inderdaad sorry:(, maar de kolom verbreden help niet het blijven #####, Ik kan de Database leeg halen maar hoe krijg ik DT_Database leeg ? om met "een schone lei" te beginnen? en als ik (meer) oefening toevoegen wil kan ik die "gewoon" op de zelfde manier toevoegen als anders?
 
Sorry maar als ik 8 uren (van 20:00 uur tot 00:00 uur) heb en ik heb 2 leden aangevinkt komen er weer #### te staan in tabblad kwartaal en bij de uitkomst -40 de rest is top :thumb: en oefeningen erbij maken ? heb het geprobeerd maar dan geeft ie niet thuis.
 
Laatst bewerkt:
Nee inderdaad dat klopt maar daar is wel alles mee begonnen;). Ik ga het uitzoeken en vergelijken met het andere document. Alleen weet ik nog niet hoe ik meer oefeningen kan toevoegen. Als ik het vakje kopieer en er een andere naam voor zet zegt ie (als ik op toevoegen database klik) "geen oefening". En hoe gaat het met eventueel extra namen wil toevoegen ?
 
Laatst bewerkt:
Hoe kunnen we de oefeningen van het dagrapport dumpen in een database?

Ha Richard,

Die #### fout had te maken dat 0:00 als 0uur werd gezien en niet als 24uur. dus 0:00 uur minus 20:00 uur zou negatief worden, en dit geeft inderdaad een fout.

Wat je vervolg vraag betreft;
Ik weet wat je bedoelt, maar zo ver reikt mijn VBA kennis helaas niet om dit te bouwen! :eek:
Wat ik wel voor je gedaan heb is het documentje wat aangepast zodat het makkelijker aanvinken is wie welke oefening gedaan heeft die dag
De invoerknop heb ik zoals je ziet verhuisd naar het 1e tabblad "Rapport" en de lay-out van dit tabblad is enigszins aangepast.
Bestand: Bekijk bijlage 267185

Mijn vraag aan de VBA profs hier is:

Hoe kunnen we de oefeningen van het dagrapport dumpen in een database?
Er is al een tabblad aangemaakt voor de database oefeningen met kolomtitels (in B2 t/m D2):
De bedoeling is dat wanneer je op de knop drukt (of een 2e knop inbouwen), de gegevens zoals ze nu staan, worden overgezet, zoals onderstaand voorbeeld:
Bij iedere nieuwe dump van een nieuw dagrapport moeten de regels middels End(XlUp) worden aangevuld.
Code:
[B]Datum         Naam        Oefening[/B]
06-01-16	Jan	Oefening bij duister
06-01-16	Jan	Oefening bij storm
06-01-16	Jan	Oefenen P2000
06-01-16	Piet	Oefening bij storm
06-01-16	Piet	EHBO
06-01-16	Kees	Oefening bij duister
06-01-16	Kees	Oefening bij storm
06-01-16	Kees	EHBO
06-01-16	Naam 4	Oefenen P2000

Ik hoop dat we Richard wat verder kunnen helpen hiermee!:):thumb:

Groet Gijs
 
Beste Excel experts,

Het laatste document (#35) ziet er geweldig uit :thumb:, alleen telt hij niet alle uren automatisch op en komt er nog niets in de data te staan. Verder nog steeds de vraag als het lukt om zelf oefeningen en evt. namen toe te voegen te verwijderen of te veranderen (zoals Gijs ook al aangaf), Ook misschien de mogelijkheid om als ik een naam aanklik de "oefenrij" wordt geopend (zoals als in document gebeurt) en dat er dan selectievakjes tevoorschijn komen. Ik vind het ook geweldig dat ie met 1 druk op de knop de uren en oefendata automatisch opslaat. De database ziet er ook goed en overzichtelijk uit.:thumb:

Ik hoop dat jullie dit nog voor mij kunnen doen.:thumb::thumb::thumb:
Vriendelijke groet,
Richard
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je meer dan voldoende antwoorden en voorbeeldjes gekregen van de mogelijkheden. Het is nu aan jou om eerst te doorgronden wat er er zoal allemaal gebeurt. Dus niet alleen op een knop klikken en zeggen dat iets wel of niet werkt maar eerst de nodige inspanningen laten zien waardoor het niet lukt wat je wilt en wat je zoal geprobeerd hebt.
 
Beste VenA,
Een bijzonder antwoord op mijn vraag. Het lukte mij niet eens om bij het selecteren van een selectievakje waardes op te tellen (zie eesrte vraag) daar heeft Gijsbert mij enorm mee geholpen. Toen kwam jij zelf met het idee om ook de oefeningen te gaan registreren (ik heb het niet bedacht):). Van VBA heb ik zelf absoluut geen verstand, als ik het zie heb ik geen flauw idee waar het over gaat. Zelfs Gijsbert heeft hier aangegeven niet genoeg kennis voor te hebben en vraagt het aan de VBA kenner.
Maar ik snap het.........Ik wil jullie heel heel heel heel erg bedanken voor jullie hulp en jullie tijd.

@Gijsbert, Jou naam Gijsbert1 mag je wat mij betreft veranderen naar Bill Gates ;):thumb: Nogmaals dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan