• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelAmateur

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Berichten
3.333
Goede middag,

Zijn er meer mensen die een Excel bestandje niet kunnen downloaden?
Ik krijg de melding dat het een PHP bestandje is, zie het plaatje.
 

Bijlagen

  • Bestand.jpg
    Bestand.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 73
Ik heb geen problemen.
Het lijkt er op dat jouw computer geen xlsx bestandjes kan openen. heb je wel excel 2007 of later?
Heb je ook problemen met andere bestandjes met al dan niet hetzelfde formaat?
De melding vraagt het juiste programma te selecteren, heb je dat gedaan (excel)?
 
Hoe download je het?
Met erop rechtsklikken en kiezen voor "Doel opslaan als" (Internet Explorer) of "Koppeling opslaan als" (Firefox) zou het moeten lukken.
Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je op dat moment (nog) niet ingelogd was op het Helpmij forum.

Ik heb overigens (net als popipipo) geen probleem.

Tijs.
 
popipipo en dnties,

Hartelijk dank voor uw antwoorden.

Ik ben net thuis van het ziekenhuis en kan nu reageren.
Ik gebruik Excel 2010.

Bij helpmij heb ik normaal geen problemen.

Als ik bij worksheet.nl een Excel file wil downloaden is het geen probleem.

Kan straks op de andere pc nog even kijken of het daar wel lukt.

Als het daar ook niet lukt, waar kan het dan aanliggen?
 
Gaat het om een bepaalde post met bijlage of alle xlsx bijlages ?

Groeten Marcel
 
hoogteijling,

Zo als u op het plaatje kunt zien is het een xlsx, normaal heb ik er geen problemen mee.
 
Ik had op het plaatje al gezien dat het om een .xlsx ging maar ik vroeg me af of dat bij alle bijlages gebeurde (ook bij .xlsx bijlages van andere topics)

Groeten Marcel
 
Even op de andere pc gekeken en de file van het plaatje kon ik zo openen.

Dus zal ik nog even moeten zoeken om dit op te lossen.
Hartelijk bedankt voor de antwoorden.
 
Je kunt proberen om je Office installatie te repareren, dan hersteld ie misschien ook die extensie koppeling in je browser gelijk.

Groeten Marcel
 
Ik had onlangs een soortgelijke ervaring met Firefox. .XLSM files werden gezien als .XLSM.xls. Hier hadden andere gebruikers ook geen last van? En gisteren werd een .ZIP automatisch geopend als excelbestand?
Het lijkt erop dat browsers af en toe wat eigenaardigheden vertonen met extensies. Of dat ze (op verzoek van de NSA:evil:) niet alleen naar de extensie kijken maar ook naar de inhoud en zich dan verslikken in de applicatie waarmee ze het zouden moeten openen.
 
Ik heb Office 2010 opnieuw geïnstalleerd (zonder resultaat)
Heb ook nog een schermfoto gemaakt, deze keer met de eigenschappen van het bestandje.

Bij het andere forum nog eens getest en daar kan ik een Excel file wel downloaden.

Hier wil dat niet lukken hij blijft het als PHP zien.

Zou niet weten hoe dit optelossen.
 

Bijlagen

  • Download_2.jpg
    Download_2.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 50
Heb je al geprobeerd om het bestandje eerst op te slaan en daarna excel openen, bestandje opzoeken en openen?
 
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd.
Zal het zaterdag eens testen.

Blijf het vreemd vinden dat het bij worksheet wel goed gaat.
Als ik daar met rechts klik, komt het menu of ik het wil openen of opslaan.
Dan toont hij ook de naam van het bestandje met extensie.

Doe ik dit bij helpmij, dan toont hij niet de naam van het bestandje maar volgens mij de naam van de pagina.

Nu is de pc met Windows 7 van de week ge-update, zou het dan daar in zitten? (Wat ik niet geloof)
 
EA,
Ik weet wel van problemen van een update van 8.0 naar 8.1 bij iemand. Maar niet in win 7.
Indien mogelijk toch even proberen om via systeemherstel even terug te keren naar voor de update.
 
Heb je al geprobeerd om je browsercache te legen ?

Groeten Marcel
 
hoogteijling,

Vandaag waren we in Lille/Frankrijk en kon dus niet reageren.

Alle helpers bedankt voor het aan dragen van div. oplossingen (wat helaas niets opleverde)

Ik kijk wel regelmatig op helpmij, zonder dat ik wat kan downloaden (jammer genoeg)
Misschien vind ik de oorzaak wel.

Aan de browser kan het niet liggen denk ik, omdat het bij worksheet wel werkt.

De vraag laat ik nog even openstaan en als ik de oorzaak vind, zet ik de oplossing hier.
 
Kijk in de statusbalk van Internet Explorer.
Als daar iets staat in een 'privacyrapport' (ogg mets 'stopbord') kun je dat aanklikken en wijzigen.
Voor bepaalde fora heb ik het uitvoeren van bepaalde scripts moeten toestaan, omdat bijv. anders de opmaak van codetags niet werkt.
Dat kan ook gelden voor het downloaden van bestanden.
 
snb,

Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb het tekentje in de statusbalk gezien en wat er staat uitgeschakeld.
Nogmaals geprobeerd wat van helpmij te downloaden, lukte niet.
Heb het toen maar weer ingeschakeld.

Bij worksheet maakte het niet uit of het was in of uitgeschakeld, downloaden ging.
 

Bijlagen

  • ActiveX.jpg
    ActiveX.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 52
Je moet niet uitschakelen wat daar staat aangegeven maar een aangepaste instellling maken voor specifiek deze website.
Dat van worksheet wisten we geloof ik al.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan