• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete verwerken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SarahR

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
42
Hallo,

Ik heb geen idee hoe excel werkt en nu moet ik mijn enquete hierin verwerken wie kan mij helpen? Ik heb vragen als:

Hoe lang bent u bekend met het bedrijf?
- 0-1 jaar
- 1-2 jaar etc.

Bezoekt u dit bedrijf meestal:
- met een doel
- om gewoon rond te kijken
- beide
- anders, namelijk?

Hoe moet ik dit in excel verwerken? Ik heb ongeveer 50 enquetes.
 
Wanneer jij een lijst maakt in excel met alle vragen, dan help ik je verder met het verwerken van de antwoorden d.m.v. keuzelijsten enzo.

Gewoon excel openen.
In cel A1 de eerste vraag typen. <ENTER> (niks aantrekken van de breedte van de cel)
In cel A2 de tweede vraag. <ENTER>
enz.

Dit bestandje kun je toevoegen aan een bericht.
Dan kijken we samen ff verder.
 
Exel

Ga ik doen, dan stuur ik het zo naar je op! Maar de antwoorden dan? kan ik dat dan later zelf invoeren? Ben er zo slecht in sorry hoor. Ik ga alle vragen invoeren en dan?
 
Hebben alle vragen vaste antwoorden? Zoals "ja of nee" of "0-1 jaar of 1-2 jaar of 2-3 jaar"?

Kun je dit voor de vragen waar dit voor geld ook toevoegen?
Bijvoorbeeld iedere vraag nummeren, en dan de antwoorden in kolom F.
 
hier heb je mijn enquete

Kun je even kijken. Dan weet ik meteen in welke cel ik wat moet invullen! Geen vaste antwoorden helaas.
 

Bijlagen

  • enquete 2.doc
    96 KB · Weergaven: 1.346
Hoi Sarah,

Bij deze heb ik je titel gewijzigd? "Exel" zegt niets over het probleem :)
Let daar bij je volgende vraag op.

Daarnaast hebben we een aparte sectie voor Excel vragen, daarom verplaats ik hem vanuit "Overige programmeertalen".
 
Bij deze hoe je indeling zou kunnen (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Enquete.xls
    14 KB · Weergaven: 2.601
Relaxed!

Ik ga nu de rest van de vragen dan invoeren! Waar moeten de antwoorden komen te staan? En hoe moet dat precies, want het kan ook zo zijn dat alle 4 of 5 de antwoorden aangekruist zijn. Anders doe ik eerst dit en dan stuur ik het naar je op en dan kijken we weer verder ofzo. Maakt het uit dat ik excel 2007 heb? Ik heb ook een mac (waar ik nu niet achter zit), daar kan ik het ook op invoeren of maakt dit niets uit? Excel ziet er namelijk wel anders uit op een mac.

Moet het trouwens niet per vraag? Of krijg ik straks gewoon alles in een tabel/grafiek? Ik moet makkelijk straks kunnen zien waar de meeste mensen op hebben geantwoord, zodat ik een conclusie kan schrijven.

Bedankt, je bent mijn reddende engel! Super lief dat je me helpt. Ik hoop dat ik jou in de toekomst ergens mee kan helpen!
 
Probleem

Bij deze hoe je indeling zou kunnen (zie bijlage)

Uhmm, sorry hoor nog een ding. Ik wil 1-3 bijvoorbeeld invoeren en dan verbetert de computer het met 1-mrt

Kan ik dit uitzetten? Ik zei toch dat ik heel erg met dit ben:eek:
 
Je kan een ' teken voor je invoer zetten
dan herkent Excel deze alleen als tekst en zal niet automatisch worden omgezet.

vb:
'1-3
 
Bestand bijvoegen.

Ik probeer een .xls bij te voegen van 27 KB maar het uploaden mislukt steeds.
Ik heb ook de gezipte versie al geprobeerd.

Hierin worden je enquetes automatisch verwerkt.
 
Ingevoerd

Bij deze hoe je indeling zou kunnen (zie bijlage)

Ik heb nu alles ingevoerd alleen bij een paar vragen weet ik niet hoe ik het in moet voeren:

bijv vraag 14: Bezoekt u wel eens een website .....
Ja, welke website?
Welke producten?

Nee
 

Bijlagen

  • Enquete.xls
    23,5 KB · Weergaven: 1.150
Hoe nu verder?

Wat moet ik nu doen? Ik weet niet hoe ik die open vragen erin kan verwerken! Ik heb deze vragen rood gemaakt, daar moeten de antwoorden 1,2,3,4 etc nog bij (niet van de klant)
Wat is rarren?
En ik kan met deze indeling dus geen uiteindelijke grafiek maken?
Ik moet gewoon makkelijk kunnen zien wat de conclusie is van de enqutes. Moet ik dan de vragen misschien apart invoeren met de antwoorden erbij??

Ik hoop dat iemand me nog kan helpen, want zelf kom ik er niet uit!!

Dank je

Ik probeer een .xls bij te voegen van 27 KB maar het uploaden mislukt steeds.
Ik heb ook de gezipte versie al geprobeerd.

Hierin worden je enquetes automatisch verwerkt.
 
Rarren?

Kun je hem niet rarren?

Heej ik kan nu niet verder.. ik heb gisteren alle vragen ingevoerd, en nu??? Ik heb echt hulp nodig anders gaat het me niet lukken.

Wat is rarren? Moet ik die vragen apart invoeren omdat het zo niet lukte ofzoiets??
 
Megasaxon ga je me nog helpen??

Wanneer jij een lijst maakt in excel met alle vragen, dan help ik je verder met het verwerken van de antwoorden d.m.v. keuzelijsten enzo.

Gewoon excel openen.
In cel A1 de eerste vraag typen. <ENTER> (niks aantrekken van de breedte van de cel)
In cel A2 de tweede vraag. <ENTER>
enz.

Dit bestandje kun je toevoegen aan een bericht.
Dan kijken we samen ff verder.
 
Hallo SarahR,

Misschien wat laat gereageerd, maar is hier geen oplossing te vinden:
http://www.wimgielis.be/ en dan vervolgens kiezen voor Excel, dan voor Voorbeeldbestanden en dan onder Andere kiezen voor Enquete opstellen en analyseren.

Groeten
Thoralf
 
hmmm

Mijn enquête is niet zo simpel. Het heeft niet alleen antwoorden met ja en nee, daarom weet ik niet hoe ik dat moet invoeren en hoe ik uiteindelijk er een tabel/gafriek van kan maken.
Ik had het allemaal ingevoerd, was dit niet goed dan? Ik moet stap voor stap te werk gaan anders snap ik het echt niet... sorry ik heb dit nog nooit eerder gedaan vandaar dat ik hulp vraag!!

Hallo SarahR,

Misschien wat laat gereageerd, maar is hier geen oplossing te vinden:
http://www.wimgielis.be/ en dan vervolgens kiezen voor Excel, dan voor Voorbeeldbestanden en dan onder Andere kiezen voor Enquete opstellen en analyseren.

Groeten
Thoralf
 
Ik heb gisteren enige problemen gehad met het uploaden van bestanden naar dit forum, vandaar de radiostilte van mijn kant.
Vandaag heeft het probleem zichzelf opgelost.

Kijk eens naar het bijgevoegde excelbestand.
Ik heb de meerkeuzevragen verdeeld in keuzes A t/m E.

Wanneer je naar rechts scrolt, zie je bovenaan enquete 1 t/m 50.
Hier kun je e.e.a. vast invoeren.


Past dit jou?

De vragen waar dit niet voor geldt ga ik nu ff mee bezig.

Tot zo.
 

Bijlagen

  • Enquetemooi.xls
    27 KB · Weergaven: 1.482
Ziet er goed uit!!!!

Oh ik dacht even dat ik iets anders moest gaan verzinnen. Ik kan dus alvast alle antwoorden invullen? Wat doe ik met open vragen?

Bijv. Welke winkel en welk merk bij vraag 17?
Wat kan ik nog meer precies doen?
Oh ik ben zo blij!!! Dank je wel
Komt er dan op het einde als het goed is een grafiek/tabel uit voort?

Maakt het uit op welke laptop ik het invoer? Excel 2007 of 2008?
Als ik jou excel bestand open staat er: this file contains Excel 4.0 macros ofzoiets.


Ik heb gisteren enige problemen gehad met het uploaden van bestanden naar dit forum, vandaar de radiostilte van mijn kant.
Vandaag heeft het probleem zichzelf opgelost.

Kijk eens naar het bijgevoegde excelbestand.
Ik heb de meerkeuzevragen verdeeld in keuzes A t/m E.

Wanneer je naar rechts scrolt, zie je bovenaan enquete 1 t/m 50.
Hier kun je e.e.a. vast invoeren.


Past dit jou?

De vragen waar dit niet voor geldt ga ik nu ff mee bezig.

Tot zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan