• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete verwerken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik 2007.
Ik heb e.e.a. opgeslagen als .xls omdat ik niet wist welke office versie jij gebruikt.

Ja, er kan aan het eind een grafiek uitrollen.
om deze grafiek duidelijk te laten worden mag je blad1 invullen, en het hulpblad afmaken.

Zie bijgevoegd bestand.

Voor vragen 7 en 17 zijn verschillende oplossingen mogelijk.
Ze kunnen verwerkt worden in de rest van de data door ze te benaderen als in het hulpblad.

Je kunt er ook voor kiezen om ze in een aparte tabel/grafiek weer te geven.

Is het trouwens de bedoeling dat je de uitkomsten van de enquete presenteerd als grafiek, of is een verhalend rapport de bedoeling. Het verwerken van de vragen "anders, namelijk" zal lastig worden vanwege hun wisselende antwoorden.
 

Bijlagen

  • Enquetemooi.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 448
reageer

Als ik maar kan aflezen wat de conclusie is.

Zal ik met blad 1 beginnen? Zal ik dan alle antwoorden invullen? Of zal ik eerst de de keuzemogelijkheden invullen?
Kan ik nu bij vraag 1 gewoon bij mijn eerste enquête a invullen? Bedoel je het zo? Of moet ik de antwoorden in dat andere bestand apart invoeren? Volgens mij snap ik het nu nog niet heel goed. Ik ben echt heel erg sorry hoor
 
windows live mail-fout

goede middag ik zit met een probleem hoe moet ik bij helpmij. nl mijn mijn vraag stellen kan dat nergens vinden
 
goede middag ik zit met een probleem hoe moet ik bij helpmij. nl mijn mijn vraag stellen kan dat nergens vinden

Klik op forum.
Dan links het juiste sub-forum opzoeken (b.v. software; Office; Excel)
Dan op "plaats een vraag" klikken
 
Als ik maar kan aflezen wat de conclusie is.

Zal ik met blad 1 beginnen? Zal ik dan alle antwoorden invullen? Of zal ik eerst de de keuzemogelijkheden invullen?
Kan ik nu bij vraag 1 gewoon bij mijn eerste enquête a invullen? Bedoel je het zo? Of moet ik de antwoorden in dat andere bestand apart invoeren? Volgens mij snap ik het nu nog niet heel goed. Ik ben echt heel erg sorry hoor

Onder het kopje enquete 1 vul je bij vraag 1 en A of een B in.
Bij vraag 2 een A, B, C, of D
Bij vraag 3 een A, B, C, D, of E

Omdat vraag 1 twee antwoorden heeft, vraag 2 heeft 4 antw. en vraag 3 heeft er 5.
Sla de vragen waar dit ABCDE verhaal lastig voor is maar ff over.
Het hulpblad is ervoor om straks de antwoorden te kunnen koppellen aan de vragen.
 
Ik ga nu alle antwoorden invullen

Duurt wel even, dus da spreek ik je later weer. Als ik klaar ben zet ik het erop goed?
Nogmaals super bedankt
 
Probleem

Ohjee ik wil excel nu opslaan maar dat ondersteund hij niet. Wat jij hebt ingevoerd is een eerdere versie van excel. Als ik het opsla gaan er dingen verloren. Wat moet ik nu doen? Wilde even laten zien wat ik tot nu toe had en of het goed is.

Onder het kopje enquete 1 vul je bij vraag 1 en A of een B in.
Bij vraag 2 een A, B, C, of D
Bij vraag 3 een A, B, C, D, of E

Omdat vraag 1 twee antwoorden heeft, vraag 2 heeft 4 antw. en vraag 3 heeft er 5.
Sla de vragen waar dit ABCDE verhaal lastig voor is maar ff over.
Het hulpblad is ervoor om straks de antwoorden te kunnen koppellen aan de vragen.
 
Gewoon opslaan als.
Dan standaard indeling gebruiken.

Niks aan de hand.
 
Opgeslagen

Ik stuur het nu even naar jou, kijken of er niets weg is en dan kun jij zien of ik het goed doe. Weet alleen nog niet hoe ik vraag 8, 13, 14, 15, 18 moet invoeren. Heb er een vraag bijgedaan (leeftijd).

Is het ook mogelijk om later nog extra enquetes toe te voegen? Ik heb er nu 25, maar er liggen er nog 15 ergens anders maar sommige krijg ik pas volgende week. Als ik uiteindelijk weet hoe het moet kan ik het misschien zelf doen!


Gewoon opslaan als.
Dan standaard indeling gebruiken.

Niks aan de hand.
 

Bijlagen

  • Enquetemooi.xls
    37,5 KB · Weergaven: 315
Laatst bewerkt:
Het invoeren van de data gaat goed.
In de kolommen C t/m G had je echter niks in hoeven vullen.
Hier stonden formules die de aantallen ingevoerde letters bij elkaar op moesten tellen.

Geen paniek. repareer ik zo.

Wat jij nog mag doen is bijgevoegd bestand openen en blad 2 (Hulpblad) afmaken.
Ik heb de eerste gedaan als voorbeeld.

Ik ga nu naar huis. Ik weet niet of ik er vanavond nog aan toe kom. (Tennissen) anders morgen wel.
 

Bijlagen

  • Enquetemooi.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 236
Ik moet nu werken. Ik maak vanavond en morgen de rest af.

Dat hulpblad doe ik als laatste is dat goed? Morgen ook een ineterview maar ik doe mijn best om het morgen af te krijgen en dan stuur ik het op. Ik vul dan de open vragen niet in? Aangezien het begint met Ja en Nee en als ze Ja invullen hebben ze er ook bijgezet welke winkels, merken etc.

Echt super bedankt!! Fijne avond en succes met tennissen!

QUOTE=MegaSaxon;2574454]Het invoeren van de data gaat goed.
In de kolommen C t/m G had je echter niks in hoeven vullen.
Hier stonden formules die de aantallen ingevoerde letters bij elkaar op moesten tellen.

Geen paniek. repareer ik zo.

Wat jij nog mag doen is bijgevoegd bestand openen en blad 2 (Hulpblad) afmaken.
Ik heb de eerste gedaan als voorbeeld.

Ik ga nu naar huis. Ik weet niet of ik er vanavond nog aan toe kom. (Tennissen) anders morgen wel.[/QUOTE]
 
Hoi Sarah

Ik heb ff de schade hersteld.
Nu kun je ook zien dat de kolommen C t/m G de frequentie van de antwoorden op de verschillende vragen weergeven.
Hiermee kunnen we straks grafieken maken van bijvoorbeeld het meest voorkomende antwoord per vraag, of per vraag één grafiek, of per enquete één grafiek.
 

Bijlagen

  • Enquetemooi.xlsx
    14,4 KB · Weergaven: 251
Ziet er goed uit!!

Helemaal goed!!! Waar komen dan de antwoorden op de vragen te staan? Niet het antwoord wat de klant heeft gegeven maar bij. Ja of Nee?
Dat moet toch ook erin verwerkt worden? Ik ga straks weer verder. Heb nu een interview. Ik ga rond twee uur weer aan de slag goed?

Ik hoop dat het allemaal goed komt! Ben zo blij!
 
Links onderin beeld zie je twee tabbladen. Het blad dat je voor je ziet heet blad1, het andere heb ik Hulpblad genoemd.
Wanneer je hierop klikt zie je dat ik twee vragen heb voorgedaan.

Jij mag de andere vragen doen.
 
Hoi Sarah
:eek:
Mooi lijstje. Maar wel de verkeerde.
Dit is jullie klantenbestand.:)
 
Oeps nu de goede

Hier de tot nu toe excellijst (ga ik vandaag en morgen mee verder) en de verbeterde enquete! Ik hoop dat het zo goed is, dan kan ik verder!
 

Bijlagen

  • Enquetemooi.xlsx
    17,3 KB · Weergaven: 253
  • enquete 2.doc
    77 KB · Weergaven: 170
Sarah,

Denk dat het verstandiger om je klanten bestand van dit forum af te halen.
Dit doe je door in te loggen en dan naar je post gaan waarin het bestand zich bevind.
klik op attachments bewerken en verwijder je file.
 
Als je in cel C3 gaat staan zie je in de rechter-onderhoek van de cel een zwart vierkantje staan. Dit heet "de greep" van deze cel.
Als je met je muis op dit blokje gaat staan wordt het muispijltje een kruis. Sleep dit kruis naar boven naar Cel C2. Dan wordt de formule van C3 gekopieerd naar C2.
Doe dit ook met cellen D4, E4, F4 en G4.

Verder gaat ie helemaal goed.

Veel werk he.
 
Lukt me weer niet helemaal

Ik dacht dat het me was gelukt, maar het klopt toch niet. Kun jij hier misschien later naar kijken of moet dat meteen gebeuren?
 
Het is me gelukt!

Ik weet alleen niet hoe ik nu die open vragen in moet vullen??? En bij vraag 18 had jij erbij gezet 18.a en 18.b maar daar heb je alleen gezet belangrijk niet belangrijk bla bla maar waar komt dat rijtje dan te staan met kruis aan wat u belangrijk vindt bij een website:
Naviagtie: belangrijk, minder belangrijk..... dan moet dat rijtje met de dingen die in de website moeten toch ook ergens komen te staan?.

Snap je me nog? ik heb vraagtekens bij de vragen gezet waarvan ik niet weet hoe ik ze moet invullen. Vraag 18 in excel is eigenlijk vraag 17 in de enquête. Ik heb namelijk nog een vraag erbij gevoegd; de leeftijd.

Ik hoop dat je me weer kunt helpen


Als je in cel C3 gaat staan zie je in de rechter-onderhoek van de cel een zwart vierkantje staan. Dit heet "de greep" van deze cel.
Als je met je muis op dit blokje gaat staan wordt het muispijltje een kruis. Sleep dit kruis naar boven naar Cel C2. Dan wordt de formule van C3 gekopieerd naar C2.
Doe dit ook met cellen D4, E4, F4 en G4.

Verder gaat ie helemaal goed.

Veel werk he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan