• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete verwerken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo SarahR

Ik denk dat je voor vraag 8 en 18 dit moet opsplitsen in 'subvragen'
zie ook dit voorbeeldje.
 

Bijlagen

  • Copy of Enquetemooi-1.xlsx
    65,7 KB · Weergaven: 179
Maar ik moet dus alles weer overnieuw doen? Dus blad 1 zijn alle vragen e de rest van alle bladen zijn de antwoorden met de antwoorden op de enquêtes? Hoe zorg je ervoor dat je het niet hoeft over te schrijven, maar te knippen en te plakken (aangezien ik 40 enquêtes moet invullen!)

Er moet uiteindelijk wel een tabel/grafiek uitkomen, kan dit op jou manier dan ook?
Ik moet duidelijk kunnen aflezen wat de bevindingen zijn, snap je?
 
SarahR

Je moet cellen N2:N35 door kopieren (selecteren en naar rechts slepen) zoveel je enquetes heb.

Als je zorgt dat de benaming van de tabbladen overeen komt met de benaming in rij 1 neemt hij automatisch alle uitslagen over in tabblad 'blad1'
Klein verklaring formule in cel H2 blad1
Code:
=VLOOKUP($A2;INDIRECT("'"&H$1&"' !C :D");2;0)

Vlookup $A2 zoek opdracht : 1 =vraag nummer.
INDIRECT("'"&H$1&"'!C: D") = zoekbereik: indirect H1 is naam van tabblad aan de hand van de naam in cel H1
==> VLOOKUP($A2;'Enquete (1)'!C: D;2;0)
C: D is zoekkolom

In kolom C (tabbladennaam enquete(1)) zoekt hij de vraagnr 1 en in de kolom daarnaast staat het gegeven antwoord, dat ook weer via zoeken is verkregen.
De grafiek moet je halen uit kolommen C:G van 'blad1'

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
 
Hoi Sarah

Sorry voor de radiostilte.
Ik ben geveld door de griep.

Zoals Popipipo het heeft gedaan is een mooie oplossing voor het verwerken van enquetes.
Qua invoeren van jouw enquetes hoef je niet overnieuw te beginnen.
Kun je ff laten zien hoever je bent, want je schrijft dat het nog niet goed is. Ben benieuwd wat je doet.
Ik ben nog niet beter, en beloof hierbij niet dat ik vandaag op oorlogssterkte functioneer, maar kijk wel ff.
 
Snap er niets van sorry

Ik heb al mijn enquêtes ingevoerd op jou manier! Alleen bij de open vragen nog niet omdat ik niet wist hoe we dat gingen doen. Ik snap niets van die codes. Moet ik nu weer zijn ding in gaan vullen? Zo blijf ik bezig toch? Ik kan dat andere overnemen als ik het gewoon kan invullen!! Verder weet ik niet hoe ik meer enquêtes aan moet maken (tot nr 40)

Ik heb ook de griep goed te pakken.. beterschap!
Wat ik tot nu toe heb
 

Bijlagen

  • Enquetemooi-1.xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 136
Hier snap ik niets van

Moet ik in enquête niets invullen? ik begin dan bij enquête 1? dat is dus de eerste die het heeft ingevuld dan he??
Ik weet niet zo goed waar ik nu moet beginnen. Komt hier dan wel uiteindelijk een grafiek uit? Kan ik niet gewoon knippen en plakken zodat ik meerdere enuetes in kan invoeren? Volgens mij eindigt het nu met nr 7. Maar ik wil tot nr 40 hebben! Hoe jij hem hierboven hebt staan, hoef ik daar niets meer aan te veranderen? Ik kan gewoon beginnen?

SarahR

Je moet cellen N2:N35 door kopieren (selecteren en naar rechts slepen) zoveel je enquetes heb.

Als je zorgt dat de benaming van de tabbladen overeen komt met de benaming in rij 1 neemt hij automatisch alle uitslagen over in tabblad 'blad1'
Klein verklaring formule in cel H2 blad1
Code:
=VLOOKUP($A2;INDIRECT("'"&H$1&"' !C :D");2;0)

Vlookup $A2 zoek opdracht : 1 =vraag nummer.
INDIRECT("'"&H$1&"'!C: D") = zoekbereik: indirect H1 is naam van tabblad aan de hand van de naam in cel H1
==> VLOOKUP($A2;'Enquete (1)'!C: D;2;0)
C: D is zoekkolom

In kolom C (tabbladennaam enquete(1)) zoekt hij de vraagnr 1 en in de kolom daarnaast staat het gegeven antwoord, dat ook weer via zoeken is verkregen.
De grafiek moet je halen uit kolommen C:G van 'blad1'

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
 
Helpen jullie me nog?

Ik wil het eigenlijk echt deze week klaar hebben, anders studeer ik nooit af. ik dact eigenlijk dat ik nu bijna klaar was maar nu krijg ik weer te horen dat ik het anders moet doen... hoe????? Ik heb nu weer en voorbeeld gehad, maar weet niet zo goed hoe en wat (zie vorige berichten van mij met vragen)

Dank je!!!!!!
 
Help wat moet ik nu doen dan?

Hoi Sarah

Sorry voor de radiostilte.
Ik ben geveld door de griep.

Zoals Popipipo het heeft gedaan is een mooie oplossing voor het verwerken van enquetes.
Qua invoeren van jouw enquetes hoef je niet overnieuw te beginnen.
Kun je ff laten zien hoever je bent, want je schrijft dat het nog niet goed is. Ben benieuwd wat je doet.
Ik ben nog niet beter, en beloof hierbij niet dat ik vandaag op oorlogssterkte functioneer, maar kijk wel ff.
 
Hoi Sarah

Ik begrijp je frustratie, maar ik ben echt totaal munt van de griep.

Doe het volgende:

Selecteer cel B2 t/m G2
Klik op invoegen
Klik op Cirkel
Klik op 3D-Cirkel
Rechter muisknop op legenda (1t/m5)
Klik op gegevens selecteren.
Klik bij horizontale aslabels op bewerken.
Klik op hulpblad (Onder in het window)
Selecteer cel C2 t/m C7)
Klik op OK

Doe dit bij alle vragen.
 
Oh ja

Klik met je rechter muisknop ergens in het witte van de grafiek. (niet te dicht bij de kop, de legenda of de grafiek zelf)
Klik op Grafiek verplaatsen
Klik op het rondje voor nieuw blad
Klik op OK

Nu staat de grafiek in zij eigen tabblad.

Dit kun je weer veranderen door weer in het witte te klikken met de rechter muisknop.
Grafiek verplaatsen
Object in Blad 1
Ok
 
Sorry dat ik je zo lastig val.... beterschap!!

Even voor de duidelijkheid ik moet nu dus dat wat wij samen hebben gedaan niet meer gebruiken en dat van Pom...gebruiken?
Als ik dan alles heb ingevuld moet ik doen wat jij net aangeeft toch? (grafiek/tabel)


Nou dan probeer ik weer verder te gaan

Groetjes
 
je hoeft niet alles opnieuw te doen
Zoals popipipo het deed is een grafisch mooiere manier om het e.e.a. in te vullen.
Wat je al gedaan hebt voldoet uitstekend.

Probeer maar eens uit te voeren wat ik in mijn vorige post heb beschreven.
 
ik ga dan wel alles in dat van popi.. zetten. Want die open vragen enzo kan ik in die van ons niet kwijt.Ik heb wat ik tot u toe had nog naar je toegestuurd, maar dan kom ik nog niet uit die bepaalde vragen... moeilijk om het antwoord in te vullen..

Als het anders klaar is in dat nieuwe excel ding, kan ik het wel opsturen stel dat het weer eens niet lukt om zo'n tabel of grafiek te maken...goed?
 
Probeer ook de rare vragen (zoals 8 en 18) onder te verdelen in subvragen)
Dus bij vraag 8:a Wat is uw mening over de uitstraling/sfeer?
b Wat is uw mening over het assortiment?
c Enzovoort
Hierbij kun je dan A=zeer slecht t/m E=uitstekend gebruiken.

Zie het sheet dat Popipipo heeft gemaakt.
 
Okay dus dan ga ik gewoon met die van jou verder? Hij had het ook over codes enzo maar ik snap daar echt niets van...
Kan ik het dan morgen naar je opsturen? Zodat jij even kijkt of het goed is?
 
Ja, doe dat maar.

Je kunt trouwens, op een gegeven moment (Is aan jou wanneer) het bestand opslaan onder een andere naam, zodat je hetzelfde bestand twee keer hebt.
Je kunt dan met één bestand "spelen" met verschillende grafiektypes en waarden zonder dat het origineel risico loopt.
 
Okay bij 8 werk ik dus met subvragen.

maar hoe doe ik het met open vragen?
 

Bijlagen

  • Enquetemooi-1.xlsx
    19,4 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Het schematisch weergeven van antwoorden op open vragen is door de grote verscheidenheid aan mogelijke oplossingen bijzonder lastig.
Tenzij veel van de klanten de zelfde antwoorden heeft gegeven.

Dan zou je deze vraag kunnen verdelen in bijvoorbeeld:
Welke soortgelijke winkels bezoek u wel eens?
Dan als antwoord: A-H&M, B-C&A, C-V&D, D-Overig.

Wanneer dit nou niet het geval is, zou in de rapportage van de enquete een korte samenvatting van de gegeven antwoorden kunnen komen te staan.

Wat is overigens de bedoeling van dit geheel?
Moet je hier een verslag over schrijven, of moet je e.e.a. presenteren?

Ga je vandaag mijn post van gisteren 12:01 uitvoeren? Ik denk dat het geheel dan wat meer op zijn plaats valt voor je.
 
Ik ben nu alles goed aan het invoeren! Het gaat nu goed met vraag 8 en 18! Als ik alle enquetes heb ingevoerd ga ik een beetje uitproberen... ben benieuwd hoe dat gaat! Ik moet het niet presenteren, ik moet al die tabellen/grafieken in mijn scriptie zetten. En daaronder komen dan mijn conclusies en aanbevelingen. Stuur straks mijn goede enquete naar je toe en dan kunnen we misschien samen experimenteren want het is nogal wat he!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan