• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete verwerken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
He even nog een vraagje. Die formules doe het niet overal. Als ik dat kruisje sleep, sleept hij ook de getallen over terwijl dat er niet moet staan. Ik heb wel een paar vragen opgelost alleen 13, 14 enzo weet ik niet hoe ik dat moet oplossen.
 

Bijlagen

  • Enquetemooi.xlsx
    24,5 KB · Weergaven: 192
De formules staan nu goed.

De antwoorden op de open vragen zul je waarschijnlijk moeten omschrijven in je scriptie.

Heb je je al aan het maken van een grafiek gewaagd?
 

Bijlagen

  • Enquetemooi(1).xlsx
    24,6 KB · Weergaven: 170
Ga het zo proberen. Moet nog wel wat invullen in excel zoals je hebt gezien, maar dat kan ook wel later. Ik ga nog even door en dan begin ik eraan.

Dank je wel weer
 
Hoi daar ben ik weer

Ik ga nu weer verder met excel. Moest nog wat interviews afnemen. Wat je hieronder beschrijft lukt me niet. Als ik dat selecteer en ik doe insert dan kan hij alleen een rij invoegen, ik zie nergens staan, circel.

Hoop je dat je me nog hiermee kunt helpen!

Doe het volgende:

Selecteer cel B2 t/m G2
Klik op invoegen
Klik op Cirkel
Klik op 3D-Cirkel
Rechter muisknop op legenda (1t/m5)
Klik op gegevens selecteren.
Klik bij horizontale aslabels op bewerken.
Klik op hulpblad (Onder in het window)
Selecteer cel C2 t/m C7)
Klik op OK

Doe dit bij alle vragen.[/QUOTE]
 

Bijlagen

  • Enquetemooi(1).xlsx
    26,1 KB · Weergaven: 114
Tabblad?

Welke stappen moet ik precies maken? Ik neem aan dat ik de vraag moet selecteren en dan de antwoorden? a en b mee selecteren, omdat dat de antwoorden kunnen zijn.
 
Deze stappen

ik ga nu weer verder met excel. Moest nog wat interviews afnemen. Wat je hieronder beschrijft lukt me niet. Als ik dat selecteer en ik doe insert dan kan hij alleen een rij invoegen, ik zie nergens staan, circel.

Hoop je dat je me nog hiermee kunt helpen!

Doe het volgende:

Selecteer cel b2 t/m g2
klik op invoegen
klik op cirkel
klik op 3d-cirkel
rechter muisknop op legenda (1t/m5)
klik op gegevens selecteren.
Klik bij horizontale aslabels op bewerken.
Klik op hulpblad (onder in het window)
selecteer cel c2 t/m c7)
klik op ok

doe dit bij alle vragen.
[/quote]
 
lukt me niet

sorry snap er niets van. Alles is in het Engels ten eerste. Als ik b2 t/m g2 selecteer moet ik bovenin de balk op insert drukken. dan komen er charts te staan: area, bar etc. als ik daar op druk komt er dus een soort van grfaiek uit, maar alleen met de vraag en een balk met 1 en een balk met 2. A en B dus. dit klopt maar hoe krijg ik nou de antwoorden erbij? Als ik op die grafiek druk (rechter muisknop) dan staat er:

help, delate, reset to matsch style, change chart type, select date, add data labels en format data series
 
Ik heb hier de nederlandse variant maar we komen er wel uit.

Weet je wat een legenda is?
 
kunnen we niet chatten ofzo, dat heen en weer gemail...

legenda.. uh nee

Ik heb nog nooit eerder met excel gewerkt dus alle stappen zijn nieuw voor mij
 
Ik wil hier geen telefoonnummer plaatsen.
Moet je nooit doen bij iets dat op het internet kan verschijnen.

Eindigt het jouwe op 265?
Dan bel ik je ff.
 
1 keer

Haai, het gaat helemaal goed, alleen ik moet je nog 1 keer lastig vallen. ik heb antwoorden die tot k lopen. Nu moet ik die formule er weer inzetten, maar dat lukt niet. dan staat er ee 3 en dan neemt tie dat weer over. Kun jij dit nog 1 keer voor me doen?

Zo erg bedankt!

gr Sarah
 

Bijlagen

  • Enquetemooi(1).xlsx
    26,6 KB · Weergaven: 121
goede enquête

dit is mijn ingevulde echte enquête. Bij antwoord i, j en k lukt het me niet om die formule erin te verwerken. Hoop dat je me nog 1 keer kunt helpen?!
 

Bijlagen

  • Enquetemooi(1).xlsx
    28,2 KB · Weergaven: 99
Hoi Sarah

Wanneer je een formule doorvoert (Dus bij de greep pakt en versleept) dan past excel de formule zo aan dat alle, in de formule genoemde cellen, ook aangepast worden.

In cel C2 staat:
=ALS(AANTALLEN.ALS(N2:BK2;"a")=0;"";AANTALLEN.ALS(N2:BK2;"a"))
In het rode stukje van de formule staat eigenlijk dat excel het aantal a's moet tellen in het bereik N2 t/m BK2.
In cel D2 moet excel het aantal b's tellen enz.
Wanneer je deze formule 1 cel naar rechts doorvoert, verandert niet alleen de locatie van de formule, maar ook de formule zelf.
N2 t/m BK2 verandert dan in O2 t/m BL2.

Om dit te voorkomen kunnen we deze cellen vastzetten.
Dit kan door een $ voor de letter in het geval van horizontale doorvoer, en een $ voor het cijfer in het geval van een verticale doorvoer.

Bovendien moet je, wanneer je deze formule 1 cel naar rechts doorvoert, de letter a veranderen in een b, zodat alle b's geteld worden. Omdat dit geen celaanduiding is maar een waarde, wordt hij niet aangepast.

Ik heb als voorbeeld het tabblad "voorbeeld" toegevoegd. Wanneer je hierop klikt zie je twee simpele staatjes.
Wanneer je eerst op A4 klikt en dan in de formule balk kijkt zie je: =A1+A2+A3
Wanneer je dan op H4 klikt zie je in de formule balk: =$H1+$H2+$H3
Deze formules doen eigenlijk hetzelfde. Namelijk optellen wat erboven staat.
Wanneer we deze formules nu naar rechts doorvoeren, zie je dat in het eerste staatje de andere kolommen keurig worden opgeteld. In het tweede staatje zie je bij alle drie kolommen hetzelfde antwoord, omdat de formule niet wordt aangepast. Dit komt door deze $ tekens.

Ik hoop dat e.e.a. je een beetje duidelijk is.
Voor de zekerheid heb ik het al uitgevoerd in jouw sheet.
 

Bijlagen

  • Enquetemooi(1).xlsx
    29 KB · Weergaven: 332
Laatst bewerkt:
Enquetes verwerken in Excel

Hallo allemaal,

Wij zitten met dezelfde vraag als hier eerder op het forum is gesteld.
Wij zijn met onze eind scriptie bezig. Hiervoor hebben wij ong. 160 leerlingen geënquêteerd over het onderwerp pesten.
Wij willen graag de uitkomsten van de enquêtes in Excel verwerken. Wij hebben voornamelijk gesloten vragen gesteld en enkele open vragen. Inmiddels hebben we gekeken naar de feedback die jullie eerder hebben gegeven aan de topic starter, maar komen er nog niet uit.
Wij hebben 28 vragen en deze inmiddels al wel ingevoerd in een Excel bestand.

Wij hopen op een reactie, omdat we hier echt niet goed in zijn en wel al snel de verwerkingen moeten hebben!
Groet,

Senita en Jorinka
 
Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers. Tevens is de vraag gestart in 2009, hetgeen erg gedateerd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan