• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van kolom C, dus vanaf vrijdag een 'X' na 5 dagen.
Na wat kilometertjes en denkwerk kom ik tot deze formule
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(OF(EN(WEEKDAG(C3;2)=5;C3<=VANDAAG()-5));"x";ALS(EN(WEEKDAG(C3;2)<5;C3+3<=VANDAAG());"x";"")))

Deze gaat kijken of het vrijdag is > zo ja dan kijkt hij of er 5 dagen voorbij zijn , de andere dagen van de week kijkt hij of er 3 dagen voorbij zijn . Is het in die zin dat je het wil ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ja dat is wat ik zoek. Net als de vorige formule die dus een 'X' plaatst na 3 dagen.
Opmerking: eenmaal 'X' geplaatst, dan moet het wel blijven staan zoals in deze formule van Harry. Zie formule hieronder.

=ALS(C3="";"";ALS(C3<VANDAAG()-2;"X";""))

Als dit nog aangepast kan worden en het werkt, dan is het perfect!
 
Laatst bewerkt:
Ik stel me de vraag wat er niet blijft staan ?
Is jouw bestandje anders dan wat Harry poste ? het is nl dank zij Harry die het bestandje poste dat ik wil zoeken voor een oplossing , maar ergens verstaan we mekaar niet .
Graag JOUW bestandje waar het niet werkt , kunnen we daar eens kijken of alles op zijn plaats staat .
Bekijk mijn bestandje dat de " X " wel blijft staan als je met de datums speelt heb keuze cellen gemaakt in O2 en O4 om dit wat te vergemakkelijken .
In de formule die ik in voorgaande posting zette kijkt hij 5 dagen terug (<=VANDAAG()-5) wil je vandaag de "X" zien staan bij afgelopen vrijdag moet je die op - 4 zetten .
 

Bijlagen

  • vraagteken.xls
    22 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
De 'X' in N en P moeten blijven staan, ook na invullen van P.
De "X" komt er te staan als in kolom C of P een waarde ( datum ) komt , hierop wordt getest door dit deel van de formule C4="";P4=""
Als klom S nou bij kolom O wordt opgeteld, dan zou de 'X' 2 dagen later verschijnen. Ik weet alleen niet of dit mogelijk i.v.m. de formule die in O zit.
Als ik dit dan goed lees moet er pas een "X" komen als de datum twee dagen voorbij is en dit enkel op vrijdag . we zijn vandaag dinsdag 9 november 2010 afgelopen vrijdag waren we 5 november dan mag volgens jouw 2+3 dagen na 5 november al een "X" verschijnen bij vrijdag 5 november , dus nu mag ze der nog niet staan want we zijn nog maar pas 9 november , vanaf morgen mag ze der wel staan en blijven staan .
Nu is enkel nog de vraag voor je kolom N , binnen de drie dagen , als het binnen 1 dag of in het verleden ligt dan blijft die staan .m.a.w. als de planning kleiner is dan 3 dagen of voorbij moet er een "X" staan .

Heb al op voorhand gewerkt en de formules allemaal in de sheet gezet :) .
 

Bijlagen

  • lichtblauw..rar
    50,8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ja, ben benieuwd!.. Alleen regel 1 heeft andere formule dan de rest eronder. Bij regel 1 vul ik een 'X' in Q3 en 'X' verdwijnt, zoals de bedoeling is. Dit werkt niet op de rest eronder, deze blijft staan.
 
Ja, ben benieuwd!.. Alleen regel 1 heeft andere formule dan de rest eronder. Bij regel 1 vul ik een 'X' in Q3 en 'X' verdwijnt, zoals de bedoeling is. Dit werkt niet op de rest eronder, deze blijft staan.
Ik poste al een nieuw bestandje , wat moet er gebeuren als je in kolom Q een "X" zet , in je bestandje zag ik daar niks van staan . Dan moeten de formules waarop Q betrekking heeft aangepast worden =ASL(Q(cel?)="X";WAAR;ONWAAR)
 
Bij het invullen van Q3 verdwijnt D3, na het invullen van P3 verdwijnt ook Q3 weer.
 
Bij het invullen van Q3 verdwijnt D3, na het invullen van P3 verdwijnt ook Q3 weer.
IN Q3 staat geen formule die kijkt of P3 een waarde bevat dit moet via VBA opgelost worden D3 kan je laten verdwijen door een waarde in Q3 in te vullen . ik heb code toegevoegd .
 

Bijlagen

  • lichtblauw..rar
    51,4 KB · Weergaven: 22
Hier is een betere code voor jouw bestandje
Code:
If Not Intersect(Target, Columns(16)) Is Nothing Then
   
        If Target = "<>" Then
            Target.Offset(0, 1).ClearContents
            
        Else: If Target = "" Then Target.Offset(0, 1) = "X"
        
        End If
        
    End If
Stel dat je de datum verkeerdelijk had geplaatst en je wist deze , dan zal de macro automatisch terug een X plaatsen in kolom Q
 
Je zoals ik merk werk het goed, alleen snap ik niet waarom bij het invullen van P3 ook de N3 een 'X' plaatst terwijl in O3 al een 'X' stond. Dit is dus niet goed want N3 mag geen 'X' staan. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Je zoals ik merk werk het goed, alleen snap ik niet waarom bij het invullen van P3 ook de N3 een 'X' plaatst terwijl in Q3 al een 'X' stond. Dit is dus niet goed want N3 mag geen 'X' staan. :rolleyes:
In #95 stelde ik die vraag en kreeg geen antwoord
Nu is enkel nog de vraag voor je kolom N , binnen de drie dagen , als het binnen 1 dag of in het verleden ligt dan blijft die staan .m.a.w. als de planning kleiner is dan 3 dagen of voorbij moet er een "X" staan .
Met alle oplossingen en formules die nu al de revue gepasseerd zijn zou je dit al kunnen oplossen daar het er ooit goed heeft gestaan , ik heb een stuk bij de formule bijgeplaatst .
 
Nog ff getest en het werkt! Alleen de 'X' in N niet wanneer C op vrijdag ingevuld wordt. Je kan dan niet op maandag of dinsdag een datum invullen in P want dan zet hij daar geen 'X' in N. Zou dus moeten omdat er 2 dagen van afvallen in het weekend. Er zou dus iets verandert moeten worden zodat de 'X' in N niet binnen 3 dagen verschijnt maar binnen 5 dagen, alleen als P ingevuld wordt. Na het invullen van P moet de 'X' in N dan wel blijven staan.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
IK probeer , maar hierbij houd ik het voor bekeken
Code:
=ALS(OF(C3="";P3="");"";ALS(OF(EN(WEEKDAG(C3;2)=5;C3<=VANDAAG()+5));"X";ALS(OF(P3-C3<4;P3<=VANDAAG());"X";"")))
Voor je kolom N .
Case closed for me
Het bestandje heeft Harry gepost , zijn formules staan ook nog in deze topic , je zal even achteruit moeten gaan .
Suc6 verder .
Via deze test je op vrijdag 5 dagen er voor of erachter kwestie van + of - voor de 5 te zetten
Code:
=ALS(EN(WEEKDAG(C12;2)=5;C12+5<=P12);"Waar";"ONWAAR")
 
Laatst bewerkt:
Nog een fout ontdekt. In O wordt overal een 'X' gezet na 3 dagen, dat is ok, maar dat mag niet als er in N een 'X' staat. Ook als men in het verleden een datum in P zet zouden N en O gecorriceerd moeten worden. Weet niet of dit allemaal mogelijk is?
 
Hoi, het lukt dus niet, jammer. Zou er dan misschien wat met deze formule gedaan kunen worden? Deze geeft op vrijdag een tekst. Kan er bij deze formule iets bij worden gevoegd zodat ik deze melding ook op donderdag krijg?

=ALS(WEEKDAG(C3;2)=5;"tekst";"")
 
Code:
=ALS(WEEKDAG(C16;2)>5;"";ALS(WEEKDAG(C16;2)<4;"Ik ben maan- dins- of woensdag ";"Ik ben donder- of vrijdag "))
Met voorbeeldje dat de zaterdag en de zondag uitgesloten worden .
 

Bijlagen

  • donderdag - vrijdag.xls
    19 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb het verkeerd omschreven. Ik bedoel dat de donderdag een andere tekst krijgt dan de vrijdag. Sorry voor het ongemak.
 
Beste Justfabulous ;)

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

PS: 100ste reactie !!!
 

Bijlagen

  • donderdag vrijdag (Danny 147).xls
    19 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan