• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, is het ook mogelijk de cellen waar een formule in zit te beschermen tegen invullen. Ik heb de cellen geblokkeerd en bladbeveiliging aangezet, maar dat wil niet want ik krijg een fout melding i.v.m. macro's. Is dit op een andere manier te beveiligen?
 
Hoi Harry, Is het ook mogelijk een tekst in kolom S vanaf regel 3 te laten verschijnen als een opdracht op een vrijdag wordt aangevraagd?

Of kolom O waar nu een formule in zit die na de derde dag een 'X' geeft aan te passen wanneer een opdracht op vrijdag wordt aangevraagd, dus dat de 'X' 2 dagen na het weekend geplaatst wordt?

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Waarom dit speciaal aan mij gericht is weet ik niet, want hier stoppen andere helpers meestal direct.

Code:
=ALS(WEEKDAG(C3;2)=5;"He, he, bijna weekend";"")
 
Hoi Harry, ok is goed :) Dacht dat je misschien de formule kon aanpassen, de 2e optie van mijn vraag ;) Is dat ook mogelijk?

Groeten
 
Probeer deze eens:

Je kunt het even testen door van de 4 een 3 te maken.
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(EN(WEEKDAG(C3;2)=5;C3+4<=VANDAAG());"X";""))
 
Ik kan het er natuurlijk gewoon bij laten, maar wat werkt er dan niet.
 
Ik wil meespelen ! maar dan post je best een actueel voorbeeldje ;) 'k ga niet de ganse topic gaan afzoeken #68 postings gaan lezen .
 
Hoi Harry, Is het ook mogelijk een tekst in kolom S vanaf regel 3 te laten verschijnen als een opdracht op een vrijdag wordt aangevraagd?

Of kolom O waar nu een formule in zit die na de derde dag een 'X' geeft aan te passen wanneer een opdracht op vrijdag wordt aangevraagd, dus dat de 'X' 2 dagen na het weekend geplaatst wordt? Groeten

Volgens mij vraag je het hier.

Als het op een vrijdag is aangevraagd, dan op dinsdag een kruisje.
 
Ja dat klopt, maar dat doet ie dus niet, hij zet alleen op de vrijdag de X. Maar de formule die erin zat, in (kolom O3) was dus na 3 dagen een X en die moet wel blijven staan. De formule moet dus wel in kolom O3 komen, foutje van mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik laat @Trucker10 (Daniël) ook even meekijken met hoever ik ben.

Helaas weet ik niet meer wat voor formule er in O3 stond.
 

Bijlagen

  • lichtblauw..rar
    42,4 KB · Weergaven: 19
Helaas weet ik niet meer wat voor formule er in O3 stond.

Harry :thumb: thanks voor het bestandje , zoek je deze formule ?
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(EN(WEEKDAG[COLOR="red"]((C3+3);[/COLOR]2)=5;C3+3<=VANDAAG());"X";""))
je weekdag optellen met 3 dagen ,
 
Ok :d Het probleem is dus dat het teken X alleen op de vrijdag wordt geeplaatst nu, dit moet dus niet. De formule van O was na 3 dagen een X en die moet blijven staan, ook dagen erna. En kolom N binnen 3 dagen een X en deze moet ook blijven staan.
 
Ok :d Het probleem is dus dat het teken X alleen op de vrijdag wordt geeplaatst nu, dit moet dus niet. De formule van O was na 3 dagen een X en die moet blijven staan, ook dagen erna. En kolom N binnen 3 dagen een X en deze moet ook blijven staan.
Waarschijnlijk is jouw bestandje up to date met de aangebrachte formules of wijzigingen . Harry is een formule kwijtgespeeld O3 om de dagen op vrijdag + 3 te plaatsen . Ik kan niet uitmaken of je datum van 1 tot einde maand aan elkaar sluiten , zo ja dan staat er een oplossing boven in mijn quote . Zo niet post U actueel probeersel ( test bestandje ) . Met dank voor het begrip dat wij het niet begrijpen .
 
Volgens mij stond deze al in #25.
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(C3<VANDAAG()-2;"X";""))
Of werkt dat niet.

Deze plaatst na drie dagen een 'X' en blijft daar staan.
 
Jup, en die zou dan op vrijdag met 2 dagen verlengt moeten worden...als dat mogelijk is ;)
 
En kolom N binnen 3 dagen een X en deze moet ook blijven staan.
Is dit vanaf VANDAAG() of is dit aan de hand van je datum in kolom C ? bekijk deze dan voor je N kolom
Code:
=ALS(OF(C3="";P3="");"";ALS(P3-VANDAAG()<4;"X";""))
 
Ik doe ook nog een poging.
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(OF(WEEKDAG(C3+4;2)=2;C3+4<=VANDAAG());"X";""))

Verander de +4 even in een andere cijfer voor test.

Hier nog een:
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(C3+4<=VANDAAG();"X";ALS(WEEKDAG(C3+4;2)=WEEKDAG(VANDAAG();2);"X";"")))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan