Leren vba in Access toe te passen, aanmaak formulieren en zoeken

jan-hendrik

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2024
Berichten
45
Ik heb eerst een opmerking, ik ben een beginner met access, zoek ondersteuning van iemand die daar tijd en aandacht voor heeft.
Dit zou ik fantastich vinden om mijn document gangbaar en toegankelijk te maken.
Wat is het geval, ik heb een oud bestand in één van de eerste access (1993), een mbd bestand naar Access 2019 geconverteerd,
weliswaar via excel exporteren en importeren.
Nu heb de tabellen over en werkend. QuerY's en rapporten lukt ook nog aardig, hier en daar wat bijslijpen. Dat komt goed.
Maar en daar gaan de vragen over, de formulieren uit het oude bestand nu weer nieuw leven inblazen, dat lukt me niet.
Vandaar deze vraag, wie kan mij helpen hierbij.

Het volgende is het geval: IK heb vijf tabellen, hierin wil ik kunnen zoeken in de leden, maar ook toevoegen.
Wie kan mij helpen vba en/of macro's hiervoor maken. Deze wil ik vervolgens impleteren en testen.
Mijn bestand staat in documenten en heet kadat2024.accdb. De tabel waar ik het eerst in wil zoeken genaamd Kadat.
De kolommen hierin zijn getiteld: PERSOONS_ID, VOORLETTERS, VOORNAMEN, ACHTERNAAM, VOLLEDIGE NAAM, GEB_DATUM, ....ETC

Laten voor mij eenvoudig beginnen met een werkend formulier, zoeken op ACHTERNAAM.

Ik hoor graag van jullie, super als dit mogelijk is
 
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom je de conversie via Excel hebt gedaan; ik werk ook al jaren met Access (Windows 3.11 en Access 1.0 :)) dus ik heb genoeg ervaring met het ‘omzetten’ (tussen haakjes, want het is helemaal niet nodig) van oude versies naar nieuwe versies. Die werken namelijk gewoon door in de nieuwe versie. Dus leg eens uit waarom je voor deze weg hebt gekozen?
 
sorry, maar dat lukt echt niet, kan mijn versie nog ouder zijn?
Ik krijg deze niet geimporteerd in de nieuwe versie, met geen mogelijkheid....?