Mening over dit game-systeem :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Berichten
125
Goeieemiddag ;)

Ik ben op zoek naar een snelle PC
Doel: Vooral gamen en internetten. Het zou mooi zijn als ik games op high kan spelen
(Games zoals: Crysis, Far Cry2,Left 4 Dead)
Budget: €900-1100

Ik heb op www.azerty.nl nu een samenstelling gemaakt die precies in mijn budget past, maar misschien hebben jullie iets beters/goedkopers? Ik hoor het graag! :D

Link naar Azerty pc:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[207714]=1&product[90519]=1&product[56578]=1

Alvast bedankt! :)

Hansenmol
 
Laatst bewerkt:
leuk systeempje.

Alleen ik zou die C2D vervangen voor een C2Q bv een Q6600 en deze op bv. 3Ghz laten draaien, wat ze makkelijk kunnen zonder moeite. (een Q6600 is makkelijker te klokken als bv een Q8200)

Ook zou ik het moederbodje vervangen voor een asus p5Q serie.

Kom je gelijk of iets hoger uit (ligt eraan welk mobotje pakt)
 
Ik zou er een andere (toevallig goedkopere) QuadCore processor indoen, dan werkt hij nog iets sneller!

[edit]Ik zie dat Mukkel het had over een Intel Q8200, laat dat nou net de processor zijn waar ik naar heb gelinked! (en hij is goedkoper dan in jouw setting!) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zeg ik :) De Q6600 stelt zich meer open voor oc-en

De 8200 is een 45nm versie => zuiniger
De 8200 heeft minder cache en een iets lagere kloksnelheid (dit laatste merk je niet overgens)

De Q6600 heeft een FSB van 1066 en een multiplier van 9
De Q8200 heeft een FSB van 1333 en een multiplier van 7

Waardoor (als je gaat overklokken) een veel hogere FSB moet instellen, dit belast de overige hardware zwaarder, met name het moederbord.

Maar dit is igg geen probleem als je je pc niet kietelt

Edit:
Er zullen vast wel meer mensen een andere kijk hebben.
Voor de rest vind ik het pctje wel aardig :) kan er al de huidige spellen goed mee spelen
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er een andere (toevallig goedkopere) QuadCore processor indoen, dan werkt hij nog iets sneller!

Denk dat hij met games niet sneller is als de E 8500 denk zo dat de 8500 sneller is
Volgens mij zijn er nog geen games die gebruik maken van quad core en zeker niet de spellen die de ts aangeeft.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Maak de startpost a.u.b. even wat duidelijker:
De volgende dingen moeten duidelijke aangegeven worden:
- Budget --> Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
- Assemblage --> Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
- Besturingssysteem --> Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Als je er nog geen hebt is Vista Home Premium aanteraden, XP kan natuurlijk ook.
- Winkelkeuze --> Heb je nog een voorkeur qua winkel?
- Doel --> Wat is het doel van de computer? Gamen? Photoshoppen?
- Overclocken --> Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet?
- Hoe belangrijk is stilte? --> Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk
- Randapparatuur --> Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Als je een nieuwe muis en nieuw toetsenbord wilt ook aangeven of je graag draadloos hebt of liever niet, eventuele andere voorkeuren ook aangeven.
Als je nieuwe speakers wilt ook aangeven wat voor setje je graag zou willen? (2.1, 5.1, 7.1)?
Als je een nieuwe monitor wilt wel aangeven aan welke maat je zat te denken (20”/22”/24” etc. ?)


Sowieso kan je beter naar AMD kijken met dit budget.
 
Nee idd met gamen heb je igg aan een C2D al genoeg.
Maar als je voor het zelfde geld er een quad in stopt (iets omhoog schroeft)

Presteert hij het zelfde, beter in multitasken enz.

edit startpost is toch al vrij duidelijk???
Doel: Vooral gamen en internetten.
Budget: €900-1100
Bij z'n samenstelling staat assemblage bij, dus dat gaat via de winkel.
 
Laatst bewerkt:
Nee idd met gamen heb je igg aan een C2D al genoeg.
Maar als je voor het zelfde geld er een quad in stopt (iets omhoog schroeft)

Presteert hij het zelfde, beter in multitasken enz.

edit startpost is toch al vrij duidelijk???
Doel: Vooral gamen en internetten.
Budget: €900-1100
Bij z'n samenstelling staat assemblage bij, dus dat gaat via de winkel.

Zie het liever gewoon in een duidelijk overzichtje.
Verder is nu niet duidelijk of de TS bijvoorbeeld een OS nodig heeft. Etcetera.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mukkel,

Maar volgens mij wil hij er vooral mee gamen en een beetje internetten dus zou ik voor een duo core gaan en mischien inderdaad zoals Raoul90 aangeeft naar een amd systeem kijken.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties/tips allemaal! :)

Ik zit nog klein beetje te twijfelen tussen die 2 Processoren dus vandaar nog 1 vraagje;
merk je veel verschil tussen de kloksnelheden v/d processoren?
Core 2 Duo E8500 --> 3.16 GHz
Core 2 Quad 8200S --> 2.33 GHz
weet er niet zoveel van ;)
vandaar dat ik ook maar niet ga overclocken :p straks mol ik nog wat ofzo :shocked:
 
eventueel voor de duidelijkheid:

- Budget --> €900-1100 (inclusief monitor)
- Assemblage --> ja, bij Azerty/Alternate
- Besturingssysteem --> Ik heb thuis nog XP liggen, en download ik daarmee bv. windows7
- Winkelkeuze --> Bij azerty.nl en alternate.nl kom ik beide op mooie prijzen uit
- Doel --> Vooral gamen, internetten en af en toe wat schoolwerk
- Overclocken --> Hier weet ik niets van,dus nee
- Hoe belangrijk is stilte? --> Redelijk onbelangrijk, ik zet hem wss. onder mijn bureau ofzo
- Randapparatuur --> graag inclusief: Monitor (20" t/m 22") +Toetsenbord/muis (bij Azerty.nl dacht ik aan de 3-in-1 combo)

hopelijk is dit duidelijk genoeg :D
 
Als je een goede /high-end videokaart neemt, is kloksnelheid wel van belang.
Een videokaart komt pas goed tot z'n recht als je ron de 3Ghz zit.

de E8500 is dus voor gamen meer geschikt als de Q8200.
 
oke, mooi dat is duidelijk :)

ik denk dat ik nu genoeg info heb om het te bestellen

bedankt iedereen!
 
Speakers zijn dus niet nodig? Aangezien je het alleen over muis/tobo hebt.

Hier kom ik op uit bij Sallandautomatisering:
29nxpau.png


Een heel stuk dikker/sneller dan waar je zelf mee kwam.
Salland is ook een erg goede shop.

Monitor kan natuurlijk wel wat goedkoper, maar deze is gewoon fijn.
Hoogte verstelbaar, degelijke voet en een DVI-D aansluiting.

Andere goede monitoren (22 inch):
http://www.salland.eu/product/73372...5-8-cm-5-ms-geen-speakers-zwart-220cw9fb.html
http://www.salland.eu/?redirect=@L3...zLWdlZW4tc3BlYWtlcnMtendhcnQtdncyMjVubC5odG1s
 
ziet er ook zeer goed uit :)
heb zelf nog een beetje zitten puzzelen en kwam verder hier op uit:
(des te lager het bedrag v/d PC des te beter, anders krijg ik gezeur met mijn ouders, die vinden €900 al veel voor een PC :shocked:)

link:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[210556]=1&product[7517]=1&product[198786]=1

De rede waarom ik intel processor + Nvidia graf. kaart gebruik is omdat voor mij wat meer bekende merken zijn, en ik weet daar wat meer van de kwaliteit etc. af :)
AMD/ATI dat zegt me qua kwaliteit helemaal nix ;)

Heb eigenlijk nog niet op Salland gekeken, ik zal kijken of k daar goedkoper/beter uitkom:)
 
ziet er ook zeer goed uit :)
heb zelf nog een beetje zitten puzzelen en kwam verder hier op uit:
(des te lager het bedrag v/d PC des te beter, anders krijg ik gezeur met mijn ouders, die vinden €900 al veel voor een PC :shocked:)

link:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[210556]=1&product[7517]=1&product[198786]=1

De rede waarom ik intel processor + Nvidia graf. kaart gebruik is omdat voor mij wat meer bekende merken zijn, en ik weet daar wat meer van de kwaliteit etc. af :)
AMD/ATI dat zegt me qua kwaliteit helemaal nix ;)

Heb eigenlijk nog niet op Salland gekeken, ik zal kijken of k daar goedkoper/beter uitkom:)

AMD/ATi is ook gewoon kwaliteit hoor...
En in deze prijsklasse overheerst AMD duidelijk.
Dus ga nou geen "verouderde" S775 meer halen.
AM3 is net nieuw en is maar een klein beetje duurder.

Dat geheugen was je gekozen hebt is ook vrij doelloos:
http://azerty.nl/producten/product_...50-mhz-pc2-9200-cl5-2-2-v-niet-gebufferd.html
 
hmm ja misschien moet ik toch ook maar ff naar AMD kijken dan, en mijn oude geheugen ( ik weet niet meer waarom trouwens) was volgens mij niet "compitabel" met de andere onderdelen die ik had.
Maakt het bij een geheugen uit welke je neemt? Ligt dat bijvoorbeeld aan het moederbord dat je hebt? of maakt dat niet uit...
 
hmm ja misschien moet ik toch ook maar ff naar AMD kijken dan, en mijn oude geheugen ( ik weet niet meer waarom trouwens) was volgens mij niet "compitabel" met de andere onderdelen die ik had.
Maakt het bij een geheugen uit welke je neemt? Ligt dat bijvoorbeeld aan het moederbord dat je hebt? of maakt dat niet uit...

Als je moederbord DDR2 sloten heeft moet je natuurlijk DDR2 hebben.
DDR2 PC6400 (800mhz) is in principe voldoende.
DDR2 PC8500 (1066mhz) of hoger heb je alleen nodig als je extreem gaat overclocken.

Bij het AMD setupje wat ik postte, zit een moederbord met DDR3 sloten.
Dus moet je ook DDR3 geheugen hebben.
DDR3 PC10666 is in principe voldoende.
DDR3 PC12800 of hoger heb alleen nodig als je extreem gaat overclocken.
 
aaah mooi er wordt opeens een heleboel duidelijk voor mij ;)
ik denk dat het een:
OCZ Gold Dual Channel Kit - 4 GB ( 2 x 2 GB ) DDR2 - 1066 MHz / PC2-850 wordt.
Deze wordt ondersteunt door mijn:
Gigabyte GA-EP43-S3L - Moederbord - ATX - iP43 - LGA775 Socket - DDR2 SDRAM

Je hebt natuurlijk altijd goed beter best ;) maar dit lijkt me voldoende

Ik ben van plan deze PC ongeveer een jaartje of 2-4 te gebruiken.. dus ik gok dat het een
Intel Core 2 Duo E8500 of een Intel Core 2 Quad Q9550/Q6600/Q9300 wordt

Ik weet alleen het verschil tussen deze quad cores nog niet zo goed, afgezien dat de
Q9550 de duurste dus waarschijnlijk ook de beste is.

Laatste vraag die mij dan rest:

Als ik dan toch voor een quad core ga, welke is dan qua gaming-prestaties voor nu en de toekomst te vergelijken met de E8500? (die levert bij de huidige games nog prima kwaliteit)

Ik denk dat als ik dit weet ik wel genoeg moet weten ;)
Hopelijk zeur ik niet teveel :D maarja, 't blijft toch veel geld he :)

Bedankt
 
Goeieemiddag ;)

Ik ben op zoek naar een snelle PC
Doel: Vooral gamen en internetten. Het zou mooi zijn als ik games op high kan spelen
(Games zoals: Crysis, Far Cry2,Left 4 Dead)
Budget: €900-1100
Ik heb 2 maanden geleden ook zo'n computer gekocht (€980) . Je kan er alles goed op spelen wees maar niet bang :p (heb alle 3 de spellen en ze doen het goed :p )

ik kan je deze kast aanbevelen: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=42465

ff zeker zijn dat je die niet gemist hebt want die is ook zeer fijn XD (ik heb hem zelf ook :p)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan