nieuwe pc aanschaffen voor games

Status
Niet open voor verdere reacties.

benniebaljeu

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Berichten
17
Ik heb totaal geen verstand van computers zelf, maar ik heb een laptop die niet geschikt is voor gaming.
Dus ik wil nu een pc aanschaffen die daar wel voor geschikt is.
Een laptop heb ik liever, maar ik heb via via gehoord dat die niet echt geschikt zijn voor games.

Doel is dus: Gaming
Budget: het liefst onder de 1000 als dat niet mogelijk is 1000-1500 ( zoals gezegd, ik zou niet weten hoeveel een goede pc/laptop kost)

De rest weet ik niet wat ik erbij moet zetten, maar ik wil graag age of empires 3 spelen en oblivion lijkt me ook wel wat.

Suggesties?
 
dan zou ik toch oor een quad core gaan
4 gb ram
sterke videokaart dan kan je daar lang mee doen
ik zou 260 gtx nemen je kan ook nog hoger gaan he
xp pro 64 bit
700 watt voeding is ook sterk genoeg
 
heb je misschien een link van die computer met kenmerken enzovoorts, want ik zou niet weten wat je allemaal bedoelt met die voeding
 
hij geeeft enkel maar wat tips om een pc (te laten/zelf) samenstellen.

Maar geloof me om een pc te hebben om oblivion en age of empires 3 te spelen heb je echt geen 1000 euro nodig:thumb: Je kan zelfs een laptop nemen als je die 2 spellen wilt spelen.
 
Ik ga nu op azerty een computer voor je samen stellen , ik geef je zo de link in deze post!
Kun je misschien wat spelletjes noemen die je graag zou willen spelen ?

Ik heb even wat voor je bij elkaar gezocht.
Lijkt me dat je hier voorlopig mee vooruit kunt

Link weggehaald , paar foute producten in gezet. Neem even een kijkje bij het systeem dat The_Robin voor je heeft samengesteld!
 
Laatst bewerkt:
@mr skyline

age of empires 3, gta, oblivion dat vind ik echt goede games.
Veel games waarin je vrij kan rondbewegen en strategiespellen.
Geen schietspellen, zoals COD of Halo
 
dan kom je met deze pc al ver dus je kan hem al een tijd gebruiken
daar kom al langer mee toe dan dat je nu al een lowend pc neemt:thumb:
 
@rc bokkie

bedankt voor de link, maar ik snap al die dingen niet.
qua computerverstand ben ik net zo ver als mijn kat.....
 
Dit is een heel mooi systeem: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[88951]=1&product[80745]=1&product[42465]=1 Een suppersnelle videokaart icm een van de snelste processors heb je hier een top systeem aan. Alleen windows moet je zelf nog installeren, maar de cd van vista home premium zit hierbij!
En doe jezelf een plezier en neem geen xp 64 bit, hier zijn veel ondersteuningsproblemen die met vista 64 bit zijn opgelost.
 
Laatst bewerkt:
een videokaart en een processor zijn de belangrijkste dingen als 1 van die 2
niet bedoeld is voor die game of te slecht is voor die game dan gaat u spel ook niet goe draaie ram dient voor hoeveel ge hoe snel kunt openen en opstarten
voeding moet sterk genoeg zijn voor alles tot stand te houden
 
Dit is een heel mooi systeem: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[88951]=1&product[80745]=1&product[42465]=1 Een suppersnelle videokaart icm een van de snelste processors heb je hier een top systeem aan. Alleen windows moet je zelf nog installeren, maar de cd van vista home premium zit hierbij!
En doe jezelf een plezier en neem geen xp 64 bit, hier zijn veel ondersteuningsproblemen die met vista 64 bit zijn opgelost.

dan zou ik toch gaan voor mijn voorgesteld systeem is sterker dan het van jouw en is maar honderd euro duurder en kan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb:
 
Wat vinden jullie van het systeem dat ik heb samengesteld voor hem?
 
een videokaart en een processor zijn de belangrijkste dingen als 1 van die 2
niet bedoeld is voor die game of te slecht is voor die game dan gaat u spel ook niet goe draaie ram dient voor hoeveel ge hoe snel kunt openen en opstarten
voeding moet sterk genoeg zijn voor alles tot stand te houden
Weet jij waarover je het hebt, geheugen is voor alles belangrijk, een videokaart en processor zijn NIET het belangrijkste, alleen de processor, moederbord en voeding zijn de belangrijkste dingen in een pc
hier kan je hem zelf samen stellen ik heb het even gedaan hoe ik hem ongeveer zou nemen

link: http://www.gamersbase.be/?page=shop...]=&art[15]=1121&art[16]=&art[17]=&art[18]=722
Even je url goed gemaakt, maar waarom xp 64 bit, zie mijn vorige bericht van ondersteuning, en waarom nog een Q9450 terwijl er al vele betere zijn (zie mijn amd systeem) En waarom ddr3 terwijl intel core 2 serie daar helemaal niks van merkt? En de videokaart kan ook, maar dan zou ik eerder de hd4870/4890 nemen. Die is ongeveer evensnel als de hd4870 en aan de prijs van de hd4890

Wat vinden jullie van het systeem dat ik heb samengesteld voor hem?

Oude onderdelen, de phenom II serie heeft vele betere presentatie's in games dan de intel core 2 serie!!! en een laptop blue-ray brander :S
dan zou ik toch gaan voor mijn voorgesteld systeem is sterker dan het van jouw en is maar honderd euro duurder en kan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb:

Heb je hier ook argumenten voor?
 
Laatst bewerkt:
Oke ik snap het al een beetje. Maar men budget moet dus rond de 1000 zijn om een normale pc te hebben waarop ik goed kan gamen?
 
Weet jij waarover je het hebt, geheugen is voor alles belangrijk, een videokaart en processor zijn NIET het belangrijkste, alleen de processor, moederbord en voeding zijn de belangrijkste dingen in een pc

Voor een gamers-pc is de videokaart ook erg belangrijk!

Geheugen , Videokaart , Moederbord , Processor & Voeding zijn het belangrijkst.

@ The_Robin , sorry iets te enthousiast geweest met dingen aanklikken.
 
Laatst bewerkt:
Oke ik snap het al een beetje. Maar men budget moet dus rond de 1000 zijn om een normale pc te hebben waarop ik goed kan gamen?

Als je hier op het forum rondkijkt dan zie je dat de phenom II serie die ik je aanbeveel heel vaak word aanbevolen omdat deze momenteel de intel core 2 serie voorbijgaat en ook de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft, en ook omdat de core 2 serie al de opvolger i7 heeft, maar deze is onbetaalbaar met jou budget
 
amd is ook voor te gamen maar is niet beter als intel intel ken meer aan dan AMD
zoek maar op is bewezen

als bij amd even koeling wegvalt is heel u moederbord en cpu omzeep
bij intel can het gemiddeld 5 min duren voor alles word doorgebrand
 
Als je hier op het forum rondkijkt dan zie je dat de phenom II serie die ik je aanbeveel heel vaak word aanbevolen omdat deze momenteel de intel core 2 serie voorbijgaat en ook de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft, en ook omdat de core 2 serie al de opvolger i7 heeft, maar deze is onbetaalbaar met jou budget

The_Robin , zou je misschien in mijn topic bij videokaarten willen kijken , volgens mij heb je er heel veel verstand van namelijk :p

amd is ook voor te gamen maar is niet beter als intel intel ken meer aan dan AMD
zoek maar op is bewezen

als bij amd even koeling wegvalt is heel u moederbord en cpu omzeep
bij intel can het gemiddeld 5 min duren voor alles word doorgebrand

Ik bedoel dit niet kwetsend maar als ik af ga op je taalgebruik dan denk ik dat jij denkt dat je er verstand van hebt , maar dat dus niet hebt. ( Niet dat ik er meer verstand van heb )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan