game-developers criminaliteit

• Onderwerp starter Onderwerp starter yur
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yur

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Hallo iedereen die dit leest. even jullie aandacht.

Ik ben echt heel *** en pislink geworden na het spelen van micorsoft flight simulator x
Ik heb sinds kort een pc (zelf gebouwd) van 1700 euries. met de volgende inhoud.

Moederbord: ASRock 775Dual-VSTA, PT880 Pro/Ultra, ATX
Processor: Intel Pentium D 945 3.40GHz 800MHz, 4Mb, S775, ATX
Werkgeheugen: 2x Kingston Dimm 1Gb DDR SDram PC3200 400Mhz, 2 gigabyte totaal.
Videokaart: MSI Radeon RX1950XTX WC 512Mb, 2xDVI, HDTVo, PCIe (***. 1 van 550 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, daar doe je het dan allemaal voor).
harde schijf: 2x, Maxtor DiamondMax 10, 250Gb, 7200rpm,16Mb SATA300
cd/dvd: 2x, Pioneer DVR-111 DL DVD+/-R(W) writer
besturings systeem: windows xp home edition met service pack 2

een turbo systeem toch? dan zou je ook verwachten dat 90% van alle spellen gewoon goed lopen!!!!!!

Ok, nu hier wat flight simulator vraagt

Microsoft® Windows® XP SP2 / Vista
PC with 1 GHz equivalent or higher processor
256 MB of system RAM for Windows XP SP2 / 512 MB Vista
14 GB available hard disk space
DVD-ROM drive
32 MB DirectX 9 compatible video card required
Sound card, speakers or headphones required for audio
Microsoft Mouse or compatible pointing device
56.6 Kbps or better modem for online play

ok vertel mij nu eens wat ik niet heb. alles wat hier gevraagd word heb ik 1 of wel 2 keer op dubbele snelheid.

maar waarvoor stotterd flight simulator x bij mij zo errug!!!!!!!!!
hij loopt pas redelijk als ik alles op medium/low zet. en de density op niet meer dan 25%.
dat ken toch niet? en het is niet alleen bij flight simulator x hoor. bij nog een aantal spellen heb ik het zelfde probleem.

en ik ben toch echt niet van plan om alles op laag te spelen, dan is het net of je een spel speeld uit 1980.

Daarom download ik mijn spellen sinds kort. die developpers maken niet waar wat ze beloven. dan heb ik het dus over de system requirements. bij 25% van alle spellen klopt dat maar.

hier een aantal die wel kloppen:
- rollercoaster tycoon 1 & 2
- operation flashpoint
- hidden & dangerous 2
- Tiger Woods
- Train simulator
- en nog een aantal

hier een lijst van spellen die de requirements niet nakomen:

- flight simulator X (2004 liep overigens wel perfect met alles op high op een pc met 2 gig processor 768mb werkgeheugen en nvidia mx 440 agp 8x 64mb)
- need for speed underground 2 en most wanted
- sim city 4
- the sims 2
- rollercoaster tycoon 3
- dtm race driver 2
- gt legends
- cycling manager 4
- mafia
- republic
- en nog een hele berrûggggg!!!!!

dus dit is waar ik gewoon pislink om kan worden. wat nou downloaden is illegaal. nee wat die developpers doen is wel goed zeker?????????
stel dat als ik nou geen internet had en geen computerbladen neurd ben, dan kom ik nooit aan demo's, dus weet ik niet van te voren of ik hem kan draaien ja of nee.
en van de recommened system requirements ken je voor 75% niet meer uitgaan tegenwoordig. DAT VIND IK PAS CRIMINALITEIT!!!!!!!!!!

hoe denken jullie daar nou over?
en bij wie loopt flight simulator x wel goed? met instellingen op high (niet persé ultra-high)

groetjes :)
(een hopeloze gamer)

Ik denk dat de uitgevers / makers er lage systeemeisen opzetten omdat meer mensen dan denken dat ze de game kunnen spelen. Of dat de game spoel(er) loopt.
Maar ik vind dat ze de eisen moet neerzetten waarmee het spel goed en soepel draait.
Dus niet op zn hoogst maar ook weer niet op zn laagst.

Ik denk dat de uitgevers / makers er lage systeemeisen opzetten omdat meer mensen dan denken dat ze de game kunnen spelen. Of dat de game spoel(er) loopt.
Maar ik vind dat ze de eisen moet neerzetten waarmee het spel goed en soepel draait.
Dus niet op zn hoogst maar ook weer niet op zn laagst.

ik vind juist dat ze wel het hoogst neer moeten zetten, dan weten mensen zoals ik dat ik hem gewoon ken draaien, en mensen met een iets mindere pc weten dan dat ze hem kennen draaien met wat lagere instellingen

ik vind juist dat ze wel het hoogst neer moeten zetten, dan weten mensen zoals ik dat ik hem gewoon ken draaien, en mensen met een iets mindere pc weten dan dat ze hem kennen draaien met wat lagere instellingen

Daar heb je ook gelijk in, maar als ze dat doen, zijn er denk ik best veel mensen die het spel dan laten liggen omdat er bij de systeemeisen iets hoogs staat, en mischien snappen ze dan niet dat de game ook op een lager nivo kan worden gespeeld.

Maar wat bedoel je eigenlik met dat de games de eisen niet hebben gehaald?
Dat de eisen hoger zijn?

Daar heb je ook gelijk in, maar als ze dat doen, zijn er denk ik best veel mensen die het spel dan laten liggen omdat er bij de systeemeisen iets hoogs staat, en mischien snappen ze dan niet dat de game ook op een lager nivo kan worden gespeeld.

Maar wat bedoel je eigenlik met dat de games de eisen niet hebben gehaald?
Dat de eisen hoger zijn?

ja dat inderdaad. dat er bij recommened system requirements het 1 en ander staat en bij mij dan het spel nog niet op zijn hoogst ken lopen, en zoals ik al zei ga ik niet een spel op lage instellingen spelen. dan is het net back to 1980, dat begrijpen de developpers toch ook wel? waarschijnlijk niet dus. ik vind dat ze hier een betere richtlijn voor moeten instellen. of gewoon in het klein en kort op de achterkant van het spel per instelling een system requirement. dan pas zal ik spellen weer gaan kopen.

ja dat inderdaad. dat er bij recommened system requirements het 1 en ander staat en bij mij dan het spel nog niet op zijn hoogst ken lopen, en zoals ik al zei ga ik niet een spel op lage instellingen spelen. dan is het net back to 1980, dat begrijpen de developpers toch ook wel? waarschijnlijk niet dus. ik vind dat ze hier een betere richtlijn voor moeten instellen. of gewoon in het klein en kort op de achterkant van het spel per instelling een system requirement. dan pas zal ik spellen weer gaan kopen.

Nou developpers willen alleen maar veel verkopen, dus moet de achterkant van een game er duidelijk uitzien met weinig technische dingen, dus hebben ze altijd maar klein en beneden de eisen, wat slechte eisen maar ja.
Maar per instelling is wel weer een beetje veel, dan kunnen ze 3 eisen op de achterkant zetten: de eisen voor slechte(re) kwaliteit, de eisen voor middelmatige/gewone kwaliteit en 1 eis voor goede/hoge kwaliteit.
Maar het zou wel handig zijn ja.

ja, 3 eisen is voldoende. en ze houden dan nog genoeg ruimte over voor de info over het spel. want op deze manier word je er wel een beetje erg depri van. dan had ik net zo goed die gare bak van een pc die ik hiervoor had wel kunnen houden.
ok, ik ken met deze wel wat meer spelen, maar toch spellen zoals flight simulator dus en need for speed most wanted, dus beetje de nieuwste spellen, blijf ik toch nog beetje problemen mee houden:cool:

Wat een geflame:confused: , je probeert het nu goed te praten dat je games download, dat mag je van mij doen, hoor, maar ga nu niet flamen naar die ontwikkelaars.

Denk eerder dat je het systeem niet goed hebt afgesteld, alhoewel je een Asrock bord koopt, wat echt geen gamersbord is, maar een budgetbordje, maar er wel 550 euro tegenaan gooit, voor een videokaart, beutje scheve verhouding.

Tevens denk ik dat ze gewoon die dingen uittesten op diverse systemen, an dan tot een conclusie komen, voor welke systemen de minimale eisen zijn, en waar ze het beste op draaien, wat hebben ze er aan om daar iets anders neer te pennen.

Denk dat je niet zo'n best getuned systeem hebt, ga daar eens mee aan het werk.

Wat een geflame:confused: , je probeert het nu goed te praten dat je games download, dat mag je van mij doen, hoor, maar ga nu niet flamen naar die ontwikkelaars.

Denk eerder dat je het systeem niet goed hebt afgesteld, alhoewel je een Asrock bord koopt, wat echt geen gamersbord is, maar een budgetbordje, maar er wel 550 euro tegenaan gooit, voor een videokaart, beutje scheve verhouding.

Tevens denk ik dat ze gewoon die dingen uittesten op diverse systemen, an dan tot een conclusie komen, voor welke systemen de minimale eisen zijn, en waar ze het beste op draaien, wat hebben ze er aan om daar iets anders neer te pennen.

Denk dat je niet zo'n best getuned systeem hebt, ga daar eens mee aan het werk.

ok, met de moederboard heb je gelijk. maar de pest daarvan was weer, ik had geen andere keus.
ik heb een videokaart met een aparte waterkoeling eronder. die neemt drie sloten in beslag.
plus dat ik op mijn moederbord ook nog een internet kaart kwijt moet. dan hou ik al niks over, dat terwijl ik met de tijd er een tv kaart erbij wou kopen. misschien dat dat nog net past.
maar alle moederborden tegenwoordig voor zover ik weet, heeft maar 2 of 3 pci sloten. dus als ik een andere bord had gekocht dan had ik sloten tekort gekomen
en me instellingen zijn gewoon goed.

en btw. de meeste spellen die ik opnoemde ging over me pc die ik hiervoor had, die daar niet goed op liepen.
proc. amd 2000mhz
werkgeheugen 786mb
nvidia geforce mx440 agp8x 64mb
en de rest weet ik zo gauw effe niet meer. maar volgens de doosjes moeten ze lopen, niet dus!!
en ik ga niet op laag spelen, we leven tenslotte niet meer in 1980

Ik deel de mening van Lange Pier ook. Het is geen excuses om iligaal de spellen te downloaden.

als ik een andere bord had gekocht dan had ik sloten tekort gekomen
en me instellingen zijn gewoon goed.
en btw. de meeste spellen die ik opnoemde ging over me pc die ik hiervoor had, die daar niet goed op liepen.
proc. amd 2000mhz
werkgeheugen 786mb
nvidia geforce mx440 agp8x 64mb
flight simulator X (2004 liep overigens wel perfect met alles op high op een pc met 2 gig processor 768mb werkgeheugen en nvidia mx 440 agp 8x 64mb)

Je kunt dat natuurlijk wel stellen, maar je beweringen komen niet overeen met wat jezelf opgeeft, je kunt verwachten dat op een veel zwaarder systeem, de games net zo soepel, dan wel soepeler lopen, dat heeft echt te maken met de afstelling, zowel in de bios als in het register van Windows.

Je kunt dat natuurlijk wel stellen, maar je beweringen komen niet overeen met wat jezelf opgeeft, je kunt verwachten dat op een veel zwaarder systeem, de games net zo soepel, dan wel soepeler lopen, dat heeft echt te maken met de afstelling, zowel in de bios als in het register van Windows.

pfff dacht dat ik daarvan af was met die bios en zeker de register intellingen
en dan nog betwijvel ik dat
wie weet, ik zal eens kijken wat voor leuke dingetjes er in de bios zit

Zo te zien is het mobo gewoon te min voor je eisen:

AGP and PCI Express Performance

(...)
The ASRock 775Dual-VSTA motherboard offers AGP 8X/4X capability along with PCI Express X4 graphics performance. However, our PCI Express video cards will theoretically be at a disadvantage due to the bandwidth differences between X4 mode and our AGP 8X capability.

Conclusie uiteindelijk:

Our results confirm that there is not a throughput performance penalty for using AGP over PCI Express on the ASRock 775Dual-VSTA. In fact, just the opposite is true in this case as our AGP graphics cards consistently scored better than their PCI-E counterparts. This is attributable to the PCI Express Graphics slot being limited to X4 operation at the upper resolutions and the slight overhead penalty incurred due to the VIA chipset design.

Bron

Maar het is niet normaal dat de spellen die het op je oude pc goed deden, het nu slechter doen op je nieuwe pc. Dan is er toch wat met de pc aan de hand. (hardware/software-probleem)

Zo te zien is het mobo gewoon te min voor je eisen:

Conclusie uiteindelijk:

Bron

Maar het is niet normaal dat de spellen die het op je oude pc goed deden, het nu slechter doen op je nieuwe pc. Dan is er toch wat met de pc aan de hand. (hardware/software-probleem)

nee, effe correctie.

heb het misschien niet goed uitgelegd, het is juist andersom. mijn ouwe pc had heel veel problemen met spellen van deze tijd.
mijn nieuwe pc, nog maar bij enkele, zoals flight simulator dus, en need for speed most wanted loopt ook nog niet helemaal soepeltjes, maar verschil is er zeker wel.

Need for Speed Most wanted, heb je daar de 4 cd versie van? Die liep bij mij met schokken, daar vind je ook redelijk veel over als je gaat zoeken. Heb nu een DVD versie en die loop zonder problemen op High settings.

Need for Speed Most wanted, heb je daar de 4 cd versie van? Die liep bij mij met schokken, daar vind je ook redelijk veel over als je gaat zoeken. Heb nu een DVD versie en die loop zonder problemen op High settings.

nee, die heb ik gewoon in dvd-versie (en jaja ook legaal)

Alles geupdate? Videokaart, Moederbord, DirectX, Windows?

jep, directx moederboard en windows, is up to date. alleen mijn videokaart nog niet, maar zo een ramp zal dat nog niet zijn aangezien die kaart uit sept. dit jaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan