• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenkundig gemiddelde + offset vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Hoeksma

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Hallooo,

Ik heb weer twee puntjes waar ik op vastloop! Ik heb de vragen in het excel bestand geschreven op het 'Invoerscherm' tabblad.

Graag hulp! :) Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Marco Hoeksma

Bijlagen

Voor de oranje velden:

Code:
Sub waardeovernemen()
    Sheets("Blad1").Range("I11") = Sheets("Invoerscherm").Range("R20")
End Sub

Rekenkundig gemiddelde: waar wordt er aangegeven welke maanden er in het gemiddelde moeten zitten?

Je begint bij 1 jan... Die waarde telt 1x (dat is altijd zo!) ! De daaropvolgende maanden telt de waarde 2x mee (want bijvoorbeeld: 28 februari én 1 maart (vandaar die 2x), daarna weer 31 maart, en 1 april etc.)

Tot de laatst ingevulde maand... Dus je hebt nu bijvoorbeeld het laatst de waarde van augustus ingevoerd, deze telt dan één keer (want alleen 30 augustus telt en niet alvast 1 september)

Dit totaal dient dan door 16 te worden gedeeld, aangezien: (1x+2x+2x+2x+2x+2x+2x+2x+1x)

Wanneer je dus december het laatst hebt ingevuld dan is de formule weer anders en dus delen door 24 (1x+2x+2x+2x+2x+2x+2x+2x+2x+2x+2x+2x+1X)

Allemaal goed en wel, maar hoe weten we tot welke maand er moet geteld worden? Tot maart? September? Hoe wordt dat bepaald?

Dat is de laatst ingevule maand! Dus eind september bijvoorbeeld vul je de waarde van september in! En dit is dan de laatste en deze moet dan 1x... De volgende maand vul oktober in en dan telt september weer 2x en nu oktober 1x

Sorry voor de vage uitleg, maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen! :)

Dat is de laatst ingevule maand! Dus eind september bijvoorbeeld vul je de waarde van september in! En dit is dan de laatste en deze moet dan 1x... De volgende maand vul oktober in en dan telt september weer 2x en nu oktober 1x

Sorry voor de vage uitleg, maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen! :)

Ik begrijp de bedoeling, maar in welke cel staat dan de maand(nummer)? Hoe kan ik weten dat augustus werd ingevuld of een andere maand?

Hmmm, ik dacht misschien is er een formule voor deze berekening in Excel te maken! Ik heb zelf een oplossinkje met een omweg...

Toch nog een vraag over dat overzetten... Die functie van jou, Wigi, werkte niet... weet niet was mis ging...

ben nu zelf verder aan het klooien geslagen... dit heb ik eruit:

With Sheets("Invoerscherm" + 1).Cells(10, 8)
.Offset(1) = Range("R20")
End With

Wat klopt hier dan niet aan?!

Hooooo, sorry! Ik zat dom te doen! :) (uiteraard ;))

Je code werkte toch wel! Paste hem alleen verkeerd toe! :)

TOP!! Bedankt weer!

Nou ja, ik heb er zelf iets op gevonden! Een beetje met een omweg, maar het is goed genoeg! Bedankt even goed voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan