Eerst maar eens zien of je kunt opstarten,zodat we kunnen zien wat het probleem is.Nog een vraag, als ik jouw methode volg, moet ik dan nog wat doen met die bestanden uit i386? Of is dat hetzelfde, maar dan anders?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eerst maar eens zien of je kunt opstarten,zodat we kunnen zien wat het probleem is.Nog een vraag, als ik jouw methode volg, moet ik dan nog wat doen met die bestanden uit i386? Of is dat hetzelfde, maar dan anders?
Eerst maar eens zien of je kunt opstarten,zodat we kunnen zien wat het probleem is.
Geprobeerd gewoon te enteren?
NTLDR kan beschadigd zijn,probeer met deze opstart iso of diskette op te starten.
http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip
Je weet hoe een iso te branden?
http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr.exe
Het bestand pakt zichzelf uit naar een diskette.
Probeer een van de eerste 8 mogelijkheden.
Greetz
Wel bij de les blijven en geen DATA cd,maar als "Schijf image of opgeslagen project".Ik zit nu in Nero, gekozen voor DATA cd rom
Wel bij de les blijven en geen DATA cd,maar als "Schijf image of opgeslagen project".
De opstartbestanden zijn hetzelfde,maar de een is als ISO en de andere voor op een diskette.
Kopiëer vanuit de i386 map op de XP cd de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM naar de C: schijf.Ik heb de eerste geprobeerd. Kwam Windows in (Moet ik daar dan iets speciaals doen?),
Dit klopt,de andere mogelijkheden verwijzen naar een schijf\partitie waar XP niet staat,dus dat is logisch.De overige opties geven de mededeling 'windows could not start because of computer disk hardware configuration problem, etc..."
Kopiëer vanuit de i386 map op de XP cd de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM naar de C: schijf.
Als je deze bestanden niet op de C: schijf ziet staan,moet je eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken.
Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor
"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg en ook bij
"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.
Plaats de inhoud van de boot.ini (op de C: schijf)eens hier.
Dit klopt,de andere mogelijkheden verwijzen naar een schijf\partitie waar XP niet staat,dus dat is logisch.
Als je geluk hebt staat dit programma in je i386 directory. Copieer het vandaar naar de root directory. Let op het is een systeembestand en dus moet je view systemfiles aan hebben staan.
suc6
joop
1.Wil je misschien nog even deze site hier plaatsen,altijd handig voor anderen met hetzelfde probleemOok heb ik via de microsoft site de info gehaald over hoe ik in de Veilige modus de Administrator wachtwoord kon wijzigen.
In de "Veilige Modus" kom je middels F8 waardoor het NTLDR bestand wordt geladen.In die Veilige modus kwam ik helaas niet zomaar. Hier kon ik alleen in komen zodra ik het 'ISO-cd-tje' afspeelde ( ofwel het cd-tje met deze inhoud:http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip) wat ik via reaguurder Wanderer heb gekregen) . Ik kon niet in de Veilige Modus komen als ik de Windows XP cd er in had...vreemd...
Bovenstaand staat in jouw 1e post.Daar bedoel je het wachtwoord als je de herstelconsole opstart (meestal is daar bij installatie van XP geen wachtwoord ingevoerd en kun je gewoon enteren),het "userpasswords2" commando betreft het wachtwoord als je in Windows wilt inloggen en dat is iets heel andersHeb geprobeerd met XP cd rom een herstelconsole (of 'r' ) te doen
Pobleem: Er wordt gevraagd naar het Administrator wachtwoord, wat ik niet meer heb
De copy die jij hebt is de installatie cd,daar kun je mee in de herstelconsole komen,een herstel installatie en een geheel nieuwe installatie mee uitvoeren.Bart PE LIve cd? Hmm, ik ga je link even lezen. Maar aangezien ik dus een copy heb zal het voor mij dan niet relevant zijn?
Hoi maliti,
Wat dat Administrator wachtwoord betreft,hier is toch enig misverstand over onstaan.
Bovenstaand staat in jouw 1e post.Daar bedoel je het wachtwoord als je de herstelconsole opstart (meestal is daar bij installatie van XP geen wachtwoord ingevoerd en kun je gewoon enteren),het "userpasswords2" commando betreft het wachtwoord als je in Windows wilt inloggen en dat is iets heel anders
Maakt verder niet uit en die link is evengoed wel handig :thumb:
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.