Help!!! admin wachtwoord kwijt bij probleem: 'NTLDR ontbreekt' ?!??!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een vraag, als ik jouw methode volg, moet ik dan nog wat doen met die bestanden uit i386? Of is dat hetzelfde, maar dan anders?
Eerst maar eens zien of je kunt opstarten,zodat we kunnen zien wat het probleem is.

Eerst maar eens zien of je kunt opstarten,zodat we kunnen zien wat het probleem is.

Ik zit nu in Nero, gekozen voor DATA cd rom. Hmm en nu? Je had het over ISO...of staat dat ook in die 8 stappen hoe dat moet?

Geprobeerd gewoon te enteren?

NTLDR kan beschadigd zijn,probeer met deze opstart iso of diskette op te starten.

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Je weet hoe een iso te branden?

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr.exe

Het bestand pakt zichzelf uit naar een diskette.

Probeer een van de eerste 8 mogelijkheden.

Greetz

Zijn het trouwens dezelfde programmaatjes? (Aangezien je twee links hebt gestuurd, ik heb nu allende eerste die ik op een CD rom ga branden...)

Ik zit nu in Nero, gekozen voor DATA cd rom
Wel bij de les blijven en geen DATA cd,maar als "Schijf image of opgeslagen project".

De opstartbestanden zijn hetzelfde,maar de een is als ISO en de andere voor op een diskette.

Wel bij de les blijven en geen DATA cd,maar als "Schijf image of opgeslagen project".

De opstartbestanden zijn hetzelfde,maar de een is als ISO en de andere voor op een diskette.

Sorry:rolleyes:...ben nu bezig met een nieuwe. Nieuw voor mij dat schijf image. Hmm ik kies nu optie 1, moet ik ze allemaal proberen? Windows wordt nu al gestart zie ik!!! IS dat dan voldoende? Of ook nog de andere opties doen? Lijkt me niet toch?

Laatst bewerkt:
@Wanderer

Ik heb de eerste geprobeerd. Kwam Windows in (Moet ik daar dan iets speciaals doen?), maar na opnieuw opstarten weer zelfde probleem. Dus moet ik dan elke keer die 'ISO-cd' erin doen als ik wil opstarten? Want als ik deze weghaal begin ik weer van voor af aan.

De overige opties geven de mededeling 'windows could not start because of computer disk hardware configuration problem, etc..."

WAT:) zal ik eens doen?

Laatst bewerkt:
Ik heb de eerste geprobeerd. Kwam Windows in (Moet ik daar dan iets speciaals doen?),
Kopiëer vanuit de i386 map op de XP cd de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM naar de C: schijf.

Als je deze bestanden niet op de C: schijf ziet staan,moet je eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken.

Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor
"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg en ook bij
"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Plaats de inhoud van de boot.ini (op de C: schijf)eens hier.
De overige opties geven de mededeling 'windows could not start because of computer disk hardware configuration problem, etc..."
Dit klopt,de andere mogelijkheden verwijzen naar een schijf\partitie waar XP niet staat,dus dat is logisch.

Kopiëer vanuit de i386 map op de XP cd de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM naar de C: schijf.

Als je deze bestanden niet op de C: schijf ziet staan,moet je eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken.

Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor
"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg en ook bij
"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Plaats de inhoud van de boot.ini (op de C: schijf)eens hier.

Dit klopt,de andere mogelijkheden verwijzen naar een schijf\partitie waar XP niet staat,dus dat is logisch.

Ik ga het even stap voor stap proberen. IK BEN JE NU AL EEUWIG DANKBAAR:thumb:. Erg aardig hoor, dat je al je kennis deelt met je medemens. En dat op dit tijdstip! Super.

Welcome :cool:

Je kunt in ieder geval weer in Windows komen :thumb:

Mochten er nog problemen blijven,na dat kopiëren van genoemde bestanden,dan wil iemand anders je nu misschien verder helpen,ik ga maffen ;)

Morgenochtend ben ik weer van de partij.

Greetz

Waar op de C schijf moet ik de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM plaatsen?

Windows\driver cache\i386
Windows\servicepackfiles\i386
En er is nog een hele rij met i386 mapjes...iene miene mutte....
Enneh welterusten!

Laatst bewerkt:
Als er alwetende mensen zijn die nog wel wakker blijven, meld u hier :-). Ik ben er bijna. Zie voor mijn laatste vragen hierboven...

Als je geluk hebt staat dit programma in je i386 directory. Copieer het vandaar naar de root directory. Let op het is een systeembestand en dus moet je view systemfiles aan hebben staan.
suc6
joop

Ik snap je nu, behalve wat de 'root directory' is, en waar dat te vinden is...

Jippie het probleem is opgelost! Ik ben nog wat gaan googlen en kwam op deze site:

http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-30535.html (Hey Wanderer ik zou jou ook in dat Topic staan haha, volgens mij doe je dit voor je brood niet?)

Hier las ik hoe ik de twee bestanden NTLDR en NTDETECT.COM kon kopiëren van de XP cd naar mijn C schijf.

Ook heb ik via de microsoft site de info gehaald over hoe ik in de Veilige modus de Administrator wachtwoord kon wijzigen. In die Veilige modus kwam ik helaas niet zomaar. Hier kon ik alleen in komen zodra ik het 'ISO-cd-tje' afspeelde ( ofwel het cd-tje met deze inhoud:http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip) wat ik via reaguurder Wanderer heb gekregen) . Ik kon niet in de Veilige Modus komen als ik de Windows XP cd er in had...vreemd...

Iedereen ontzettend bedankt voor de hulp, weer wat geleerd...alleen beetje jammer dat ik nog maar een paar uurtjes kan slapen:p

Laatst bewerkt:
Goed zo,zijn we er met elkaar toch uitgekomen:thumb:

Vraagje.
Ook heb ik via de microsoft site de info gehaald over hoe ik in de Veilige modus de Administrator wachtwoord kon wijzigen.
1.Wil je misschien nog even deze site hier plaatsen,altijd handig voor anderen met hetzelfde probleem ;)

2.Wat voor XP cd heb je bij de PC gekregen,is dat een originele installatie cd of een z.g.n. "recovery cd"?
De "merk" leveranciers als DELL,Packard Bell e.d. doen dat allemaal weer verschillend n.l.

Opmerking.
In die Veilige modus kwam ik helaas niet zomaar. Hier kon ik alleen in komen zodra ik het 'ISO-cd-tje' afspeelde ( ofwel het cd-tje met deze inhoud:http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip) wat ik via reaguurder Wanderer heb gekregen) . Ik kon niet in de Veilige Modus komen als ik de Windows XP cd er in had...vreemd...
In de "Veilige Modus" kom je middels F8 waardoor het NTLDR bestand wordt geladen.

Het NTLDR bestand was corrupt en door de "fixntldriso" te gebruiken heb je het NTLDR bestand op de iso gebruikt,wat geladen werd door de iso op te starten,oftewel te "booten".
Te zien vanwege het feit dat de tekst nu in het Engels was.

Het NTLDR bestand staat weliswaar op de XP cd,maar wordt door er van te booten niet geladen en daarom kon je F8 niet gebruiken.

Je bent nu toch lekker aan het experimenteren,dus misschien wel handig om een "BartPE Live cd" te maken?

Als je weer eens problemen hebt om in Windows te komen,kun je met deze Live cd altijd in een soort Windows omgeving toch alle schijven\partities benaderen,met de A43 verkenner op die cd.

Je hebt er wel een originel XP cd met SP1 of SP2 voor nodig.

Hier een handleiding.

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1746591&postcount=15

Greetz

Laatst bewerkt:
@Wanderer

Goedemorgen:D!

1. Hier de site waar staat hoe je via START> UITVOEREN>control userpasswords2 (intikken) het Administrator wachtwoord kan wijzigen in de Veilige Modus. http://support.microsoft.com/kb/321305/nl Ik citeer het wel even

,,Stap 2: Het wachtwoord opnieuw instellen
Windows XP Home Edition of Windows XP Professional
a. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ control userpasswords2 en klik op OK.
b. Klik op de naam van de gebruikersaccount waarvan u het wachtwoord opnieuw wilt instellen en klik op Wachtwoord opnieuw instellen.
c. Typ een nieuw wachtwoord in het vak Nieuw wachtwoord en typ het wachtwoord nogmaals in het vak Nieuw wachtwoord bevestigen. Klik op OK.
d. Start de computer opnieuw op en probeer u nogmaals aan te melden bij Windows XP
."

2. Om eerlijk te zijn is het een gekopieerde XP pro SP2 cd. Ik meen dat het een gewone installatie versie is. Deze DELL is tweedehands overgekocht van iemand. De hele XP mikmak stond er dus al op.

Bart PE LIve cd? Hmm, ik ga je link even lezen. Maar aangezien ik dus een copy heb zal het voor mij dan niet relevant zijn?

Nogmaals bedankt voor het meedenken:thumb:! En ook alle anderen bedankt voor de input.

Laatst bewerkt:
Hoi maliti,

Wat dat Administrator wachtwoord betreft,hier is toch enig misverstand over onstaan.
Heb geprobeerd met XP cd rom een herstelconsole (of 'r' ) te doen

Pobleem: Er wordt gevraagd naar het Administrator wachtwoord, wat ik niet meer heb
Bovenstaand staat in jouw 1e post.Daar bedoel je het wachtwoord als je de herstelconsole opstart (meestal is daar bij installatie van XP geen wachtwoord ingevoerd en kun je gewoon enteren),het "userpasswords2" commando betreft het wachtwoord als je in Windows wilt inloggen en dat is iets heel anders ;)

Maakt verder niet uit en die link is evengoed wel handig :thumb:
Bart PE LIve cd? Hmm, ik ga je link even lezen. Maar aangezien ik dus een copy heb zal het voor mij dan niet relevant zijn?
De copy die jij hebt is de installatie cd,daar kun je mee in de herstelconsole komen,een herstel installatie en een geheel nieuwe installatie mee uitvoeren.

Met die installatie cd kun je niet in een Windows omgeving door je schijven\partities en bestanden bladeren zoals dat wel kan met die BartPE Live cd!

Het is dus zeker interessant,om die cd te maken zoals je zult zien ;)

Greetz

Hoi maliti,

Wat dat Administrator wachtwoord betreft,hier is toch enig misverstand over onstaan.

Bovenstaand staat in jouw 1e post.Daar bedoel je het wachtwoord als je de herstelconsole opstart (meestal is daar bij installatie van XP geen wachtwoord ingevoerd en kun je gewoon enteren),het "userpasswords2" commando betreft het wachtwoord als je in Windows wilt inloggen en dat is iets heel anders ;)

Maakt verder niet uit en die link is evengoed wel handig :thumb:

Hmm vaag hoor, want ik had het Administrator wachtwoord toch echt op deze manier veranderd en toen ik vervolgens bij de Recovery console ging proberen, kreeg ik eindelijk C:\WINDOWS te zien na het intikken van het nieuwe wachtwoord! Zodat ik het één en ander kon iktikken. Als ik op ENTER drukte na het intikken van de 'R'en de 1, kreeg ik toch echt elke keer de vraag naar het Administator wachtwoord...Ik had vóórdat ik dat password via UITVOEREN had veranderd (In de Veilige Modus, dat wel) echt geen moelijkheid om de REcovery Console uit te voeren. Na het wijzigen van het wachtwoord dus wel...:thumb:

Laatst bewerkt:
Uiteraard geloof ik je op je woord maliti .Nooit geweten dat het op deze manier met elkaar te maken kon hebben,ik gebruik n.l. zelf nooit wachtwoorden.

Toch eens uitproberen in de toekomst.

Ben overigens benieuwd wat je van die BartPE zult vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan