Console kopen: PS of XBox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaDennis

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Ok, ik ben dus van plan een console te kopen, met de voornaamste reden dat ik spellen als Def Jam: Fight for NY en de final fantasy reeks (FFX, FFX-2, FFXII), Tekken reeks, eventueel ook Assassin's Creed enzo wil spelen, die zijn dus te spelen op de PS2. Naar wat ik gehoord heb is de XBox 360 ook beter dan de PS3.

Nu dus mijn dilemma, ik heb een PSX (ook al istie 10 jaar oud ofzo) met een aantal spellen (Metal Gear Solid, FF7 etc) maar ik wil ook de nieuwe FFs spelen enzo, is het het waard om een PS2 te kopen? Of zit ik over 2 jaar dan met een nieuw dilemma dat ik beter een PS3 had kunnen kopen? En over de PS3 gesproken, hoe zit het met de backwards compatibility? Als ik een PS3 koop, kan ik gewoon mijn PS1 (en dan ook PS2) spellen spelen?

Of is het misschien toch beter een XBox (of 360) aan te schaffen? Ik ben dan totaal NIET op zoek naar shooters of racegames, weet niet of dat heel erg platform specifiek is, maar bij deze dus een hulpkreet van een console newbie ;).

Kijk, op basis van je spellenkeus zeg ik ==>> Playstation.
Eerlijk gezegd twijfel ik niet over welke van de 2 versies je nemen moet, maar goed, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik beide PSjes heb.

Persoonlijk zeg ik... neem de PS3, deze is goed backwardscompatible (okay, echt niet met alle spellen) met vrijwel 80% van de oude spellen. Je zit namelijk binnen 1 jaar al met het probleem dat ze geen spellen meer voor de PS2 gaan maken. Houdt hiernaast zeker de PS1, nooit wegdoen, leve de historie.

De Xbox 360 vind ik van de huidige generatie consoles qua gebruiksgemak absoluut en onbetwist op 1 staan, maar voor jouw type spellen is het alleen Sony! (Voor zover ik dit nu weet).

Succes

Ja, ik heb de afgelopen tijd nog eens rondgekeken, en er waren wel spellen die ik leuk vind die op de XBox 360 waren, maar die zijn OOK op de PS3, dus daar verlies ik niks aan.

Nu heb ik gelezen dat de 20 en 40GB versies van de PS3 heel slecht backwards compatible zijn, en de 60GB juist wel, nu heb ik dus een beetje gekeken op bol.com enzo, en is die pas te verkrijgen in maart, voor een prijs van 500 euro, nu zijn er wel een aantal winkels die ze nu verkopen, maar voor 600 euro, enige webwinkels waar ik niet vanaf weet die consoles verkopen (en de PS3 in voorraad hebben, of iig binnen ~5 weken)? :)

Thanks iig.

Nu heb ik gelezen dat de 20 en 40GB versies van de PS3 heel slecht backwards compatible zijn, en de 60GB juist wel, nu heb ik dus een beetje gekeken op bol.com enzo, en is die pas te verkrijgen in maart, voor een prijs van 500 euro, nu zijn er wel een aantal winkels die ze nu verkopen, maar voor 600 euro, enige webwinkels waar ik niet vanaf weet die consoles verkopen (en de PS3 in voorraad hebben, of iig binnen ~5 weken)? :)
Thanks iig.
Hoi,

ik was van de week bij mij in Amersfoort bij de van Leest en daar stond de 60 GB versie voor 499,00 euro, misschien een idee?:thumb:

De 20GB en de 40GB zijn beide niet backwards compatible. dit wordt ook door Sony op de PS3 site aangegeven. Het is ook de reden dat ik zelf voor de 60GB heb gekozen.
Het nieuwe 40 GB-model is ook niet langer compatibel met PlayStation 2-games. Huidige PS3-eigenaars hechten namelijk minder belang aan deze functie en ook de beschikbaarheid van een uitgebreider aanbod aan games speciaal voor PS3 speelt hierbij een rol. Tegen kerstmis 2007 liggen er dan ook maar liefst 65 games in alle genres in de winkel!
Bron:
http://nl.playstation.com/ps3/news/articles/detail/store2/item80757/

PS de Sata hardeschijf is vrij gemakkelijk te vervangen voor een grotere versie, dit zonder je garantie te verliezen. Iets wat bij de Xbox niet makkelijk gaat.

Laatst bewerkt:
En stel je koopt een 40 GB PS3 en stopt daar een 60 GB HDD in, is het dan wel backwards compatible? Of heeft het niets met de hardeschijf te maken?

En hartstikke bedankt Gregyor, ga ik daar zodra ik weer geld heb maar eens kijken ^^ :P

Laatst bewerkt:
En stel je koopt een 40 GB PS3 en stopt daar een 60 GB HDD in, is het dan wel backwards compatible? Of heeft het niets met de hardeschijf te maken?
Heeft niets met die schijf te maken.

En hartstikke bedankt Gregyor, ga ik daar zodra ik weer geld heb maar eens kijken ^^ :P
Graag gedaan.

En zoals Crash zegt heeft het niks met de grote van de schijf te maken.
Het is duurder voor Sony om een PS3 volledig backwards compatible te maken. Besparing voor Sony is in dit geval ook een € besparing voor de consument, maar ik zou er niet blij mee zijn. Liever BC dan allemaal PS2 spellen hebben waar je alsnog de oude console voor nodig hebt.

Inderdaad, wat je dan goedkoper uit bent zou je moeten besteden aan een PS2 dan :'D

Duidelijk de PS

Ik zou geen XBOX 360 kopen. Er zijn duizenden verhalen over The Red Ring Of Death ofso en dat binnen een halfuurtje de disc zo beschadigt is dat ie onspeelbaar is geworden. En als je de spellen die je wil ook op de PS zou kunnen spelen, zou ik die nemen. Gewoon omdat de Xbox nogal slapjes in mekaar zit.

Ik heb laatst een filmpje gezien, waarin ze op 3 verschillende consoles (Wii, PS3 en Xbox360) naast elkaar eenzelfde game speelden (Medal of Honor).

Ik vond dat de Xbox360 (veruit) de beste graphics had, dus mocht je daar voor gaan, zou ík een Xbox360 aanschaffen.

De graphics van de Wii vielen mij erg tegen, schrok er eigenlijk een beetje van (heb zelf een Wii) :o

Ja dat is dan weer een goed punt van de Xbox 360, Volgens mij verschillen de graphics van PS3 en Xbox 360 niet zo veel. En bij de Wii gaat het niet om de graphics.

Ik zou geen XBOX 360 kopen. Er zijn duizenden verhalen over The Red Ring Of Death ofso en dat binnen een halfuurtje de disc zo beschadigt is dat ie onspeelbaar is geworden. En als je de spellen die je wil ook op de PS zou kunnen spelen, zou ik die nemen. Gewoon omdat de Xbox nogal slapjes in mekaar zit.

Ik geef toe, het heeft zijn nadelen, maar elk jaar een dode xdoos, betekend elk jaar een nieuwe ;-) Op kosten van M$ natuurlijk :p

Ik heb inderdaad veel over de graphics verschillen gezien tussen PS3 en XBox 360, maar waar het voor mij uiteindelijk op neer kwam was dat XBox 360 scherpere maar donkerdere beelden had, en PS3 iets minder scherp maar veel helderder, dus mijn keus is gemaakt :)

Heh, mijn keus is PS3, en dan wel de 60GB versie omdat een groot deel van de keus voor de PS3 de backwards compatibility is, nu kan ik nergens nog een 60 gb versie vinden <_< ja, soms hier en daar voor 650 euro ofzo, maar ze waren er een tijdje geleden nog voor 500 euro, dus die zoek ik... WAAR ik m moet kopen is niet zo'n probleem (lang leve OV, ook al ligt de voorkeur wel in zuid holland), zolang die 500 euro maar niet overschreden wordt, want meer heb ik niet (over) >_<

Dus als iemand nog informatie heeft mbt verkoop locaties zou dat zeer gewaardeerd zijn ^^

Ik ga hier wel lokaal in de winkels kijken, hier is Amersfoort.

Xbox 360

Ik zou voor de xbox 360 gaan. Die heeft betere kwaliteit in beeld en hij heeft betere/exclusive spellen:
Battlestations: Midway
Bomberman: Act Zero
Dead Rising on Xbox 360
Call of Duty 2
Call of Juarez
Chromehounds
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Condemned: Criminal Origins
Crackdown
Dance Dance Revolution
Dead or Alive 4
Dead or Alive Xtreme 2
Dead Rising
Earth Defense Force 2017
Forza Motorsport 2
Full Auto
Fuzion Frenzy 2
Gears Of War on Xbox 360
Import Tuner Challenge
Kameo: Elements of Power
Lost Planet: Extreme Condition
MotoGP 06
Ninety-Nine Nights
Over G Fighters
Perfect Dark Zero
Prey
Project Gotham Racing 3
Quake 4
Ridge Racer
Project Gotham Racing 3 on Xbox 360
Saints Row
Shadowrun
Star Trek: Legacy
Table Tennis
Tenchu Z
Tetris Evolution
The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
The Lord of the Rings: The Battle For Middle-earth II
The Outfit
Top Spin 2
Viva Pinata
WarTech: Senko No Ronde
Xbox Live Arcade Unplugged Volume

Ace Combat 6
BioShock on Xbox 360Age of Conan: Hyborian Adventures
Alan Wake
All Points Bulletin
America’s Army: True Soldiers
Banjo-Kazooie 3
BioShock
Blazing Angels 2: Secret Missions of World War II
Blue Dragon
Castle Wolfenstein
Command & Conquer 3: Tiberium Wars on Xbox 360
Culdcept Saga
Dead or Alive Code: Cronus
Dungeon Hero
Elveon
Eternal Sonata
Fable 2
Far East of Eden Ziria
FlatOut: Ultimate Carnage
GTR*
Halo 3
Halo 3 on Xbox 360Halo Wars
Hour of Victory
Huxley
Infinite Undiscovery
Kengo: Legend of the 9
Kingdom Under Fire: Circle of Doom
Left 4 Dead
Lost Odyssey
Marvel Universe Online
Mass Effect
Mobile Ops: The One Year War
MotoGP 07
Naruto: Rise of a Ninja
Mass Effect on Xbox 360
Postal III
Project Gotham Racing 4
Project Progressive
Project Sylpheed: Arc of Deception
Sacred 2: Fallen Angel
The Secret World*
Theseis
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Too Human
Two Worlds
Universe At War: Earth Assault
Vampire Rain

en heeft xbox live met gaming friends. en er komt nog een nieuwe interface waarmee je je eigen Poppetje kan ontwerpen en gebruiken(Lijk op een Mii op de Wii) Meer informatie hierover op http://games.fok.nl/news.php?newsid=27784

Maar ik bepaal het niet maar dit was gewoon even een opmerking;)

Brandenisrot :cool:

Beste brandisrot,

kijk naar de datum van de laatste reply en naar de huidige datum (niet naar je systeemdatum want die kan afwijken;)). Dit zal dus wrs. overbodige (wel leuke) informatie zijn.

gr. Greg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan