• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens filteren uit Excel en naar Excelbestanden in mappen kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

serge007

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hoi,

Ik zit met een probleem. Ik moet namelijk uit een lijst van gegevens gaan sorteren en dan die selectie naar afzonderlijke bestanden in afzonderlijke mappen kopiëren.
Is me een deel gelukt via iemand van het forum maar nog niet helemaal.
Vb, een lijst met namen die steeds terug keren, jan, piet peter.
Al de rijen van jan moeten in één nieuwe excel komen in de map jan idem voor piet en idem voor peter. De mappen bestaan en hoeven niet aangemaakt te worden. Wel moet het bestand iedere week vernieuwd kunnen worden (overschreven worden).
Wie kan me helpen?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Zit er een bepaalde logica in de benaming van de mappen?
Bijv.: C:\Jan, C:\Peter, etc.

In de code kan dat aangepast worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

voorbeeld

Neen er zit geen logica achter, de mappen bestaan reeds in een hoofdmap, de bestanden moeten juist in de juiste map terecht komen. Eén bestad per map.

Voorbeeld:

c:\test\JAN\ (hier moet het bestand met de gefilterde gegevens van JAN komen)
c:\test\PIETER\ (hier moet het bestand met de gefilterde gegevens van PIETER komen)
c:\test\LUC\ (hier moet het bestand met de gefilterde gegevens van LUC komen)

enz.....

en de volgende week moet het bestand overschreven kunnen worden zoder dat hij om een bevestiging vraagt (vind dat ook niet om op te lossen)

Hallo,

Ik heb de macro aangepast zodat er nu gezocht wordt naar de bestanden in de C:\Test map.
Nadat alle gegevens zijn weggeschreven naar de bestanden, worden de bestanden automatisch opgeslagen en afgesloten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
uitleg code?

Hoi,

Zou het mogelijk zijn om een woordje uitleg te geven over je geschreven code zou heel graag bijleren.

MVG,

Hallo,

Zou het mogelijk zijn om een woordje uitleg te geven over je geschreven code zou heel graag bijleren.
Per cel in de B-kolom wordt gekeken of er al een bestand is geopend met die naam (1000, 1001, 1002). Is dit niet het geval dan wordt het bestand geopend. Vervolgens worden de kolommen (A t/m G) van dat bestand leeggemaakt.
Op de eerstvolgende lege regel worden de gegevens neergezet.
Als er geen waarde meer staat in de B-kolom en dus alle gegevens van 1000, 1001 en 1002 zijn ingevuld in de desbetreffende bestanden worden deze bestanden afgesloten en de gegevens bewaard.

Ik hoop dat het iets duidelijker is geworden. Ik zie overigens dat ik eea iets handiger had kunnen programmeren, maar de werking van het programma zou niet veranderen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Alvast bedankt

Ja is me al duidelijker maar de "while wend" event begrijp ik nog niet goed.

En hoe kan ik uit deze string "JEROEN-L01" het laatste cijfer halen "1" maar de moeilijkheid is dat ik ook soms de laatste twee cijfers nodig heb vb. als het "RIK-L12" dan heb ik de "12" nodig .

greats,

Laatst bewerkt:
Woordtje uitleg

Het zit namelijk zo dat in de lijst met gegevens er ook waarden zitten die niet eindigen op een getal. Maar die moet ik niet hebben, enkel deze die eindigen op een getal en dan mag de nul in deze getallen niet gebruikt worden(01,02,03,04,05,06,07,08,09) .

Weet je een oplosssing.

Alvast toch al bedankt want ik heb al veel bijgeleerd.
greats

Hallo,
Code:
Ja is me al duidelijker maar de "while wend" event begrijp ik nog niet goed.
While ... Wend gebruik ik om we niet weten hoeveel regels er zijn in het bestand. Dus zolang er geen lege regels zijn, gaat het programma verder.

Code:
En hoe kan ik uit deze string "JEROEN-L01"  het laatste cijfer halen "1" maar de moeilijkheid is dat ik ook soms de laatste twee cijfers nodig heb vb. als het "RIK-L12" dan heb ik de "12" nodig .
Voor de goede orde: betekent dat je uitsluitend de 1 van Jeroen-L01 gebruikt of is het de bedoeling dat gezocht wordt naar Jeroen-L1?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb alleen de "1" nodig.(niet de 01) maar wel 10, 11, 12 enz...

greats,

Hallo,

Ik hoop dat het programma aansluit bij je wensen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo;

Even een vraag, nu woed het gefilterde naar een bestand gescheven.
Is het ook mogelijk om dit naar een werkblad te plaatsen.

Groetjes Jaap

Hoi,

Is er bijna, ik doe er morgen(zondag) aan verder. Moet nog een paar dingen doen.
Zou dan de code hier eens posten.

Alavst bedankt

Hallo;

Even een vraag, nu woed het gefilterde naar een bestand gescheven.
Is het ook mogelijk om dit naar een werkblad te plaatsen.

Groetjes Jaap

Jazeker. Het is zelfs een stuk eenvoudiger dan naar een bestand omdat je bijvoorbeeld het bestand niet hoeft te zoeken /en/of te controleren of het bestand wel bestaat.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi,
heb hier de code dat ik zelf wat heb aangepast maar is nog niet perfect.
Wat als er nog andere excel bestanden openstaan?
Kan er gewoon een msgbox verschijnen dat men eerst de andere workbooks moet sluiten?
En het opslaan ben ik er ook nog niet moet in .xls en . html.
Misschien zou de code simpeler zijn als ik de waarde heb die moeten gezocht worden; want dat zijn vaste getallen die nooit zullen veranderen.
Kan je me nog wat helpen aub?

Bijlagen

Oké, ik zal er later vandaag naar kijken als ik meer tijd heb.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan