Geen Internet op Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vista is waardeloos voor draadloos internet. Op het moment dat je naar standbye gaat en er weer uit is de kans relatief groot dat vista de draadloze antenne niet ziet. Bij xp gaat alles prima.

Ik test nu Vista en heb daar totaal geen last van.
Collega's die eveneens aan het testen zijn heb ik daar ook niet over gehoord...

Maar @Sponz ik weet niet of het daadwerkelijk een verbetering brengt maar ik zou het iig proberen. Zoals ik al zei, ik heb niets dan slechte ervaringen met ndisw.

@swallav, ist nog gelukt?

Maar @Sponz ik weet niet of het daadwerkelijk een verbetering brengt maar ik zou het iig proberen. Zoals ik al zei, ik heb niets dan slechte ervaringen met ndisw.

http://madwifi.org/wiki/UserDocs/FirstTimeHowTo
ik ben met deze tutorial aan het PROBEREN dat werkende te krijgen maar het blijkt niet te lukken, (ik heb ndiswrapper verwijderd), ik volg het echt nauwgezet

(systeemspecs in mijn handtekening)

Dit is voor de Wlan tot stand te laten komen

als je zegt dat er geen driver (oftewel kernelmodule) voor je wlankaartje is moet je werken via NDISWRAPPER
je gaat via het menu naar system>administration>synaptic packet manager

Sponz, ik begrijp er geen hout van waarom je een NDis-wrapper aanbeveelt.
Pas veel verder in deze thread werd bekend dat de Atheros kaart een AR242x chipset heeft, waardoor je moet concluderen dat er een inderdaad een madwifi-driver nodig is en beslist geen Ndis-wrapper (Ndis-wrapper software is jaren gelden bedacht voor chipsets van Broadcom en Intel die het vertikten om de specs van hun chips vrij tegeven).

Luister in het vervolg dus goed naar Dropl. :-)

Sponz, ik begrijp er geen hout van waarom je een NDis-wrapper aanbeveelt.
Pas veel verder in deze thread werd bekend dat de Atheros kaart een AR242x chipset heeft, waardoor je moet concluderen dat er een inderdaad een madwifi-driver nodig is en beslist geen Ndis-wrapper (Ndis-wrapper software is jaren gelden bedacht voor chipsets van Broadcom en Intel die het vertikten om de specs van hun chips vrij tegeven).

Luister in het vervolg dus goed naar Dropl. :-)

Als Ndiswrapper nu goed marcheerd bij mij wrm zou ik het dan niet aanbevelen? Slaagt ook niet op veel wat jij daar zegt he, ik zit nu met madwifi te KNOEIEN.
En waar zit die Dropl??

Als Ndiswrapper nu goed marcheerd bij mij wrm zou ik het dan niet aanbevelen?

Het woord zegt het al: het is een wrapper om een Microsoft binary heen. Hardstikke lekker om dat als kernel driver in je Linux te draaien (NOT). Of maakt het jou niets uit, "zolang het maar draait"....?

Ellasar geeft hier enkele valide argumenten waarom NDIS not the way to go is:
2. Daarnaast geloof ik niet dat een driver emuleren via ndis stabieler werkt dan native code.
3. Via NDIS wrapper kun je meestal de wifi kaart niet in listen mode zetten wat ik wegens mijn werk wel nodig heb... (illegale wifi puntjes zoeken int bedrijf)

Slaagt ook niet op veel wat jij daar zegt he, ik zit nu met madwifi te KNOEIEN.
En waar zit die Dropl??

Zucht.........
Ik geef het op.

Als het werkt is het toch goed en als je inderdaad iets moet doen wat met NDIS niet gaat moet je iets anders zoeken, maar dat maakt NDIS toch niet slecht ofwel?
Ongetwijfeld zal een geimplementeerde driver gemakkelijker zijn en mss meer features hebben, maar eens NDIS goed draait heb IK daar geen problemen mee, bij MIJ werkt dat goed.
Er vroeg iemand om hulp en ik heb die geboden met een manier die voor MIJ ook werkt, niets fout aan denk ik.

En ik zie nog steeds geen Dropl.

Als het werkt is het toch goed ......
..........maar eens NDIS goed draait heb IK daar geen problemen mee, bij MIJ werkt dat goed.
Er vroeg iemand om hulp en ik heb die geboden met een manier die voor MIJ ook werkt, niets fout aan denk ik.

Hardstikke fout. :-)

Met alle respekt: Als je weet DAT het werkt, maar niet WAAROM en HOE loop je bij probleemoplossing een behoorlijk risico.
Ongebruikelijke werkwijzen in de probleemoplossing als "ik doe het op mijn manier" kunnen vaak leiden tot nog ongebruikelijker problemen. En zie daar dan maar eens uit te komen.

Tenzij je natuurlijk wel exact weet wat je doet.
Maar eerlijk gezegd heb ik die indruk niet zo.
Ik denk dat je op deze manier een hulpvraag niet voldoende serieus neemt.

Best wishes, Alge

Hardstikke fout. :-)

Met alle respekt: Als je weet DAT het werkt, maar niet WAAROM en HOE loop je bij probleemoplossing een behoorlijk risico.
Ongebruikelijke werkwijzen in de probleemoplossing als "ik doe het op mijn manier" kunnen vaak leiden tot nog ongebruikelijker problemen. En zie daar dan maar eens uit te komen.

Best wishes, Alge
Maar hoe madwifi juist werkt weet ik ook niet ;), maar goed ik ga een nieuw draadje beginnen voor madwifi te installeren op men pc ben terug naar gutsy gegaan en dan kan ik eens zien hoe goed die madwifi werkelijk is :);)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=356625

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan