• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem tellen aantal nachtdiensten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theknurt

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo mede excelisten,

Ik kreeg vandaag het verzoek om vanuit een dump van een programma het aantal nachtdiensten te tellen over een bepaalde periode.

Nu zit ik met een klein probleempje, waarbij ik hoop dat jullie mij een stukje op weg kunnen helpen.

In bijgevoegd bestand zie je de maand januari en een aantal gestelde nachtdiensten.

Echter, vanuit de dump geeft ie op 17-01 en 18-01 aan dat persoon nacht heeft gedaan, terwijl dat in de kolom 'afw/ code' op dezelfde datum "Z' staat. Persoon is niet geweest en mogen deze diensten niet meegeteld worden in het aantal nachtdiensten-totaal.

Ik hoop dat jullie mij hierin een eind op weg kunnen helpen, hoe ik dit het beste kan aanpakken.

GR. Ba

Bijlagen

Hallo mede excelisten,

Ik kreeg vandaag het verzoek om vanuit een dump van een programma het aantal nachtdiensten te tellen over een bepaalde periode.

Nu zit ik met een klein probleempje, waarbij ik hoop dat jullie mij een stukje op weg kunnen helpen.

In bijgevoegd bestand zie je de maand januari en een aantal gestelde nachtdiensten.

Echter, vanuit de dump geeft ie op 17-01 en 18-01 aan dat persoon nacht heeft gedaan, terwijl dat in de kolom 'afw/ code' op dezelfde datum "Z' staat. Persoon is niet geweest en mogen deze diensten niet meegeteld worden in het aantal nachtdiensten-totaal.

Ik hoop dat jullie mij hierin een eind op weg kunnen helpen, hoe ik dit het beste kan aanpakken.

GR. Ba

Code:
=SOMPRODUCT((E2:E29="Nacht")*(C1:C28<>"Z"))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Code:
=SOMPRODUCT((E2:E29="Nacht")*(C1:C28<>"Z"))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ha, Ron,

Bedankt voor je super snel antwoord. Met deze formule ga ik eens verder stoeien.....Ik denk wel dat het gaat lukken...

Gr. Ba

Ron,

Kan de selectie ...<>"Z" uit meerdere opties bestaan ??

Code:
=SOMPRODUCT((H8:H178="Nacht")*(F7:F177<>"Z"))

Ik zat zo te denken aan ")*(F7:F177<>en("Z";"VL-S1";"WTV")

Ik weet niet of dat mogelijk is.

Gr. Ba

Ron,

Kan de selectie ...<>"Z" uit meerdere opties bestaan ??

Code:
=SOMPRODUCT((H8:H178="Nacht")*(F7:F177<>"Z"))

Ik zat zo te denken aan ")*(F7:F177<>en("Z";"VL-S1";"WTV")

Ik weet niet of dat mogelijk is.

Gr. Ba

Dat zou dan zo worden:
Code:
=SOMPRODUCT((H8:H178="Nacht")*(F7:F177<>"Z")*(F7:F177<>"VL-S1")*(F7:F177<>"WTV"))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat zou dan zo worden:
Code:
=SOMPRODUCT((H8:H178="Nacht")*(F7:F177<>"Z")*(F7:F177<>"VL-S1")*(F7:F177<>"WTV"))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Ron,

Ook deze optie werkt weer voortreffelijk.....

Wederom bedankt voor de hulp.

Gr. Ba

Hoi Ron,

Ook deze optie werkt weer voortreffelijk.....

Wederom bedankt voor de hulp.

Gr. Ba

Toch ben ik er verder mee gaan borduren, maar hij telt het geheel niet precies.......

Ik moet een rapportage maken van 100 personeelsleden over de eerste 2 kwartalen en als ik handmatig tel, zie ik toch een verschil van ongeveer 5 nacht per persoon positief of negatief........

Kan er niks geselecteerd worden op een 'dubbele' datum vermelding ??

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    19,9 KB · Weergaven: 24
Toch ben ik er verder mee gaan borduren, maar hij telt het geheel niet precies.......

Ik moet een rapportage maken van 100 personeelsleden over de eerste 2 kwartalen en als ik handmatig tel, zie ik toch een verschil van ongeveer 5 nacht per persoon positief of negatief........

Kan er niks geselecteerd worden op een 'dubbele' datum vermelding ??

Kan je het bestand sturen zonder gevoelige informatie zodat ik kan zien waar het fout gaat met de formule.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Kan je het bestand sturen zonder gevoelige informatie zodat ik kan zien waar het fout gaat met de formule.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Alvast verschrikkelijk bedankt voor de medewerking.
Ik heb de opmerking toegevoegd, waar ik zeker weet dat het fout gaat.

Txs anyway....

Bijlagen

Code:
=SOMPRODUCT(($A$1:$A$141=L5)*($F$1:$F$141="Nacht")*(($D$1:$D$141<>"Z")*($D$1:$D$141<>"WTV")*($D$1:$D$141<>"CF")*($D$1:$D$141<>"VL-1")*($D$1:$D$141<>"VL-2")*($D$1:$D$141<>"VL-3")*($D$1:$D$141<>"VL-4")*($D$1:$D$141<>"VL-5")*($D$1:$D$141<>"VL-6")*($D$1:$D$141<>"VL-G")*($D$1:$D$141<>"EG")))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan