Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.guru3d.com/article/cpu-scaling-in-games-with-quad-core-processors/Je zal denk ik wel gelijk hebben. Maar wat heeft ultiem gamen met dit onderwerp te maken?

Ik kan er wel een beetje om glimlachen dat het jou nu overkomt (niet goed lezen) Van mij zul je echter geen basisgeluiden horen / lezen ;) :D

Het heeft idd. geen tierelier met ultiem gamen te maken, dat is slechts de promo die ik in de tekst van het linkje heb gezet om vooral ook gamers zo'n "vermoeiend" verhaal als een test door te laten lezen. Gamers pur sang zijn mogelijk wat minder geduldig en als je een leuke slogan plaatst, motiveer je ze wellicht om het hele verhaal te lezen. Iedereen die een nieuwe pc overweegt zou het verhaal eens goed door moeten lezen. Er is niet "De snelste processor" of de "Allerbeste processor". Er zijn wél processors die voor taak A veel beter geschikt zijn dan hun concurrenten, maar bij taak B zou die concurrent wel weer eens véél beter kunnnen presteren, óók binnen één en hetzelfde merk!

Als je de test goed zou hebben gelezen, dan had je vastgesteld dat het geen processor gamingtest is, maar een serieuze overall test van processors die anno juli 2008 gangbaar zijn.

Laatst bewerkt:
12000Mbs verbinding.

Een 12.000 megabit verbinding? Moet je mij toch eens vertellen wat voor netwerk jij hebt.
Bedraad haalt 100.
Bedraad giga haalt 1000.
Draadloos G haalt 54.
Draadloos N (de op dit moment snelste consumenten techniek) haalt 130.

Dus als jij de 12.000 haalt vraag ik me af hoe jij dat doet.

Zelf pc's samenstellen heb ik nog nooit gedaan. Enkel de kleine dingen (dvd-drive, RAM). Maar waarschijnlijk zou me dat wel lukken dankzij de vele tutorials die je online vindt.

MAAR dan kom ik aan het volgende probleem en dat is ook de reden waarom ik liever niet bij 2 winkels bestel.

Als ik alles bij Azerty koop kan ik het daar laten samenstellen + een jaar garantie. De kans dat ik dan een pc voor m'n deur krijg die niet werkt is dan al vrij klein, aangezien ze zelf ook zeggen dat ze het samengestelde systeem ook testen op fouten. En dan nog is er altijd RMA, in het ergste geval.

Als ik alle onderdelen bij ElectronicaGigant koop is de kans dat er een niet werkend onderdeel bij zit vrij groot. Over garantie op samengestelde pc's vind ik er zo onmiddellijk niet iets terug. Daar zit dan blijkbaar het addertje. (Een grote adder als je het mij vraagt.) En wat heb je dan aan goede prijzen als de service blijkbaar te wensen over laat...

Nog kleine aanvulling betreft draadloos, ik heb het liefst zo min mogelijk snoeren en geef daarom de voorkeur aan draadloos. Maar zoals gezegd dit is persoonlijk. Voor de rest wordt je behoorlijk op weg geholpen zie ik al.

Zoals jij in je topic al eerder aangaf, verander je nogal eens van gedachten. Ik vind dat heel normaal als je "zoekende" bent, maar er schuilt ook een zeker risico in. Je laat je door kreten als véél" beter / véél sneller, al gauw overhalen tot de aanschaf van té dure hardware.

Wat ik in je andere topic schreef, daar sta ik nog steeds achter : koop een goede dual core en voor wat jij met je pc van plan bent te gaan doen, ben je het "heertje".

Blijkbaar had ik nog over deze post heen gelezen.

Maar als ik het goed begrijp gaat een E8500 dus zelfs bij zwaardere applicaties niet veel moeten onderdoen i.v.m. de Q9550? In dat geval stel ik me alleen nog de vraag hoeveel cores van beide processoren hierbij benut worden. Als de Q9550 evengoed maar 2 cores benut gaat deze in de (nabije) toekomst misschien evengoed nog zijn nut bewijzen wanneer meerdere applicaties multi-threaded worden? (Ook al is de Q9550 tegen dan al verouderd.)

Ik denk wat teveel na denk ik zo.

Een 12.000 megabit verbinding? Moet je mij toch eens vertellen wat voor netwerk jij hebt.
Bedraad haalt 100.
Bedraad giga haalt 1000.
Draadloos G haalt 54.
Draadloos N (de op dit moment snelste consumenten techniek) haalt 130.

Dus als jij de 12.000 haalt vraag ik me af hoe jij dat doet.

Dit was in de term van Casema m8.
Ik heb een Wireless N router tot en met 270Mbs.
Moet ik je het verhaal van bits en bytes nog uitleggen?

Dit was in de term van Casema m8.
Ik heb een Wireless N router tot en met 270Mbs.
Moet ik je het verhaal van bits en bytes nog uitleggen?

Leg jij mij dat eens uit ja :).
Want 12.000 Megabit gaat er bij mij niet in :).

Definition: 802.11n is an upcoming industry standard for high-speed Wi-Fi networking. 802.11n is designed to replace the 802.11a, 802.11b and 802.11g Wi-Fi standards for local area networking.

802.11n will work by utilizing multiple wireless antennas in tandem to transmit and receive data. The associated term MIMO (Multiple Input, Multiple Output) refers to the ability of 802.11n and similar technologies to coordinate multiple simultaenous radio signals. MIMO increases both the range and throughput of a wireless network.

An additional technique employed by 802.11n involves increasing the channel bandwidth. As in 802.11a/b/g networking, each device uses a preset Wi-Fi channel on which to transmit. Each 802.11n channel will use a larger frequency range than these earlier standards, also increasing data throughput.

Once finalized, 802.11n will support bandwidth greater than 100 Mbps and perhaps even greater than 200 Mbps.
Some manufacturers offer pre-N wireless equipment based on preliminary drafts of the standard. However, this equipment may not be fully compatible with 802.11n equipment that will meet the final standard.

http://compnetworking.about.com/od/wireless80211/g/bldef_80211n.htm
Satellite

Engelse Wikipedia zei:
IEEE 802.11n is a proposed amendment to the IEEE 802.11-2007 wireless networking standard to significantly improve network throughput over previous standards, such as 802.11b and 802.11g, with a significant increase in raw (PHY) data rate from 54 Mbit/s to a maximum of 600 Mbit/s. Most devices today support a PHY rate of 300 Mbit/s, with the use of 2 Spatial Streams at 40 MHz. Depending on the environment, this may translate into a user throughput (TCP/IP) of 100 Mbit/s[1].
Aangevuld met:
NL Wikipedia zei:
Voor marketing doeleinden wordt echter gemikt op minimaal 5 maal de snelheid van de huidige 802.11a en 802.11g, die op hun beurt weer 5 maal sneller zijn dan 802.11b wat op zijn beurt weer ongeveer 5 maal sneller is dan de originele 802.11 specificatie. Voornamelijk om de makers van mobiele telefoons tegemoet te komen is de minimum vereiste doorvoer op de fysieke laag echter niet hoger dan 65 Mbit/s voor terminals(voor access points is dit 130 Mbit/s).

Zelfs de 270 van jou vind ik dus al twijfelachtig dus een screenshot zou ik op prijs stellen.

Laatst bewerkt:
Tadaa. Maar goed.

Wie moet hier nu een uitleg hebben en beter lezen?
Megabyte: MB
Megabit: Mb

Jij zei Mbs = Megabits per seconde.

Ook al doelde je op megabyte, in beide gevallen is het totale nonsense. Netwerken van vandaag halen geen 12.000 Megabit, noch halen ze het in MegaByte.
(12.000 Mbs = 1.500 MBs trouwens en dat is anderhalve GBs)

Laatst bewerkt:
haha. Was helemaal in de war haha.
Maar goed.
Kbs, excuses. laterz. ga pitten nu
en nu dit, wat is Mib? lol

Laatst bewerkt:
Als je 12 Mb bedoelde zou ik mijn router maar eens na laten kijken. Wireless B is 11 Mb dus als jij een N-router hebt functioneert deze niet opperbest :).
In de war zijn kan gebeuren.

MiB is Mebibyte, de officieel te gebruiken standaard. Maar die is niet zo lekker ingeburgerd.
Mebibyte.
Mib is Mebibit:
Mebibit

Laatst bewerkt:
Heb je een screenshot? Puur uit eigen interesse hoor (eerlijk waar) :).

Het zal misschien wel aan mezelf liggen maar na twee pagina's en een off-topic heb ik eigenlijk opnieuw het gevoel bij af te staan :)

Je was op zoek naar een nieuwe PC, daar zijn toch veel antwoorden op gegeven?
Heb je nog concrete vragen?

Reden dat ik dat linkje plaatste is dat jij eens kritisch naar de diverse benchmarks kon kijken en wellicht trek jij dan de conclusie dat je merk X en type F dacht te willen hebben, maar dat voor de dingen die jij jouw pc straks het meeste gaat laten doen, je juist merk Y en type H wil hebben. Ik denk dat op die wijze een processorkeuze maken de enige juiste is.

Er zijn teveel mannetjes en vrouwtjes die alleen op basis van een letter en een kloksnelheid én op basis van een stel neuroten maar wat napapegaait en vervolgens is een "beste" en "snelste" processor geboren.

Laatst bewerkt:
Je kunt niet klakkeloos zeggen het duurste is het beste.
Bij videokaarten idem: een videokaat met 1 GB geheugen kan zelfs minder presteren dan een kaart met 512 terwijl veel mensen het idee hebben, meer = beter.

Reden dat ik dat linkje plaatste is dat jij eens kritisch naar de diverse benchmarks kon kijken en welicht trek jij dan de conclusie dat je merk X en type F dachte te willen hebben, maar dat voor de dingen die jij jouw pc straks het meeste gaat laten doen, juist merk Y en type H wil hebben. Ik denk dat op die wijze een processorkeuze maken de enige juiste is.

Er zijn teveel mannetjes en vrouwtjes die alleen op basis van een letter en een kloksnelheid én op basis van een stel neuroten maar wat napapegaait en vervolgens is een "beste" en "snelste" processor geboren.

En wat met dit systeem?

Ik heb hierbij voor een goedkoper moederbord gekozen en Corsair geheugen omdat dat naar wat men zegt beter samenwerkt met het gekozen mobo.
Maar STEL nu dat ik binnen dit en een jaar ofzo toch zou willen overschakelen op een quad (bv. de Q9650 die binnenkort in de rekken zal verschijnen), zal dit moederbord dit dan zonder problemen ondersteunen? Ik veronderstel van wel aangezien de 9 reeks uit de Quad serie ook gewoon Socket 775 is?

Want dan denk ik dat ik afgaande op wat jij zegt toch maar voor een Dual core ga Pasja. Zo spaar ik uiteindelijk toch nog 140 euro uit, wat eigenlijk toch ook niet niks is.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een leuk systeem bij elkaar hebt geklikt. De processor zal idd. qua 775 socket geen problemen gaan opleveren, al is Gigabyte wel vrij specifiek in het vermelden van een lijst met processors die zij hebben getest. De garantie dat een nog uit te komen processor gaat passen heb je / krijg je derhalve vooraf niet.

2 vragen en 1 opmerking:
- de processor die je koopt is boxed, waarom dan een losse koeler ?
- Is het niet handig om voor een paar tientjes een tweede hdd te kopen?
- je weet dat je met dit bord alleen bedraad kunt internetten (tenzij je los een pci-e kaartje erin zet?

Laatst bewerkt:
- de processor die je koopt is boxed, waarom dan een losse koeler ?

Omdat die processor de goedkoopste versie is? Een losse koeler omdat boxed koelers meestal meer lawaai maken en ik graag zou hebben dat de pc zo stil mogelijk loopt. 16 euro voor een Freezer Pro vind ik dan ook geen weggegooid geld. Zie ik dat dan mis?

- Is het niet handig om voor een paar tientjes een tweede hdd te kopen?

Als in: een tweede Samsung 640 gb? Kan ik doen.
Moet ik die dan ook in Raid zetten of zijn dat ook weer praatjes van de freaks?

Handig kan het wel zijn, nodig weet ik niet. Voor mijn muziek en films gebruik ik mijn externe schijf en ik ben sowieso van plan een tweede van een TB erbij te kopen. Ik vind dit eigenlijk handiger omdat ik die dan ook mee kan nemen naar vrienden om daar ook dingen uit te wisselen.

De familiepc in huis heeft een 250 GB schijf en die staat nog steeds maar voor 1/3 ofzo vol.

- je weet dat je met dit bord alleen bedraad kunt internetten (tenzij je los een pci-e kaartje erin zet?

Yep, maar uit de voorgaande discussie in dit topic is toch al gebleken dat draadloos internet op een desktoppc vrij nutteloos is?

Zoals ik al zei werk ik ook al een hele tijd met een kabel en dat werkt perfect.

Dan heb ik ook nog even een kleine opmerking.

Velen raden mij aan om geen losse geluidskaart te kopen omdat dat moederbord al een 7.1 geluidskaart on board heeft. Beter besparen dus?

Wat die quad core processor betreft zal ik dan eens even kijken hoe dat precies zit. Zijn er anders geen moederborden die er minder problemen van zullen maken als ik dan in de toekomst een Quad core proc. erin wil zetten?

Edit: En dit moederbord dan? Is dat beter indien ik ooit zou willen upgraden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan