bestanden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

strukes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Hallo.
Heb na het defragmenten nog veel gefragmenteerde bestanden staan, heeft iemand een oplossing voor om die ook te verwijderen.
Alvast bedankt voor een goede tip of oplossing. groet klaas

Waarom zou je gedefragmenteerde bestanden willen verwijderen?

Laatst bewerkt:
Deze zijn niet verwijderbaar, ze konden niet gedefragmenteerd worden door het feit dat ze beveiligd zijn (systeembestanden etc.).

Deze zijn niet verwijderbaar, ze konden niet gedefragmenteerd worden door het feit dat ze beveiligd zijn (systeembestanden etc.).

Is dat zo? Ik heb nog niet "gelezen" wat de "kleur" is van de gedfragmenteerde bestanden. Het zou goed kunnen dát het systeembestanden zijn, maar evengoed niet. Uit welke informatie in de startvraag leid jij af dat het om systeembestanden gaat?

ik heb een tip
defragmenteer nooit want 1 je hard disk maakt overtollige overuren en 2 ik heb vaak na veel testen van die optie mee gemaakt dat windows vaak onbetrouwbaar en langzamer word

en als je het echt wil doen raad ik een van deze 2 aan want die kwamen het beste uit mijn persoonlijke test

O&O Defrag 2000 Freeware
Defraggler 1.03.093

bijde verkrijgbaar op www.filehippo.com onder de tap cleaning

en ook nog eventjes een antwoord op je vraag natuurlijk ^^

zoals de rest al zij sommige bestanden kunne niet verplaatst worden want dit is data dat bijvoorbeeld van je harddisk filesysteem is of critike bestanden van windows zijn

ik heb een tip
defragmenteer nooit want 1 je hard disk maakt overtollige overuren en 2 ik heb vaak na veel testen van die optie mee gemaakt dat windows vaak onbetrouwbaar en langzamer word
Ik ben compleet overdonderd................. ik heb zelden grotere onzin gelezen.

Laatst bewerkt:
denk jij denk maar eens logies na wat gaat je pc doen met je hard disk als je het opschoont op die manier lope draaien om alles op een andere plek te gooien in andere woorden extra lopen spinnen en als je eve logies nadenkt weet je ook meteen da een harddisk ook maar een beperkte levens duur hebt en daarmee je het vermindert

Hoi !

@Pasja: ik ook !

@angellicktroope: mogen we misschien weten waar jew die wijsheden op baseert ?

Greetz.

Harry.

denk jij denk maar eens logies na wat gaat je pc doen met je hard disk als je het opschoont op die manier lope draaien om alles op een andere plek te gooien in andere woorden extra lopen spinnen en als je eve logies nadenkt weet je ook meteen da een harddisk ook maar een beperkte levens duur hebt en daarmee je het vermindert

Wij zijn het over één ding kennelijk eens:
dat een harde schijf "iets" met bestanden gaat doen als íe defragmenteert. Laat ik jou eens een eenvoudige vraag stellen: "Wat denk je dat voorafgaat aan het verplaatsen van informatie"?

Inderdaad! De informatie moet gelezen worden. Probeer nu met jouw eigen logica eens te beredeneren waarvan de "arm" van de hdd vermoeider wordt:

keurig gedefragmenteerde bestanden lezen na een korte leesbeweging en er "wat' mee doen, of continue de "arm" moeten bewegen om van overal en nergens de vele losse gedefragmenteerde stukjes informatie vandaan halen om deze op je monitor te plaatsen zodat jij het kunt lezen? (En dat ook nog eens volcontinue zolang je achter je pc aan het werk bent)

Dan luidt het antwoord......................?

Idd. van 1x per week of twee weken defragmenteren "slijt" de hdd véél minder dan dagelijks hard te moeten werken om al die gedfragementeerde informatie te moeten ophalen.

Heeft er iemand uberhaupt een onderzoek (onafhankelijk dus niet van diskeeper (een defragtool) en geen eigen ervaring) over de daadwerkelijke performance winst en levensduur verlenging/vermindering van defragmenteren.

Ik ben namelijk van mening dat de effecten ervan te verwaarlozen zijn met de huidige systemen/filesystems/geheugenhoeveelheden
En dat het enige bestand wat gedefragmenteerd zou moeten zijn je pagefile is

Ik ben namelijk van mening dat de effecten ervan te verwaarlozen zijn met de huidige systemen/filesystems/geheugenhoeveelheden

Waarom is defragmenteren noodzakelijk?
Tijdens het voortdurend werken/verplaatsen of verwijderen van bestanden op je pc blijven er soms plekjes open op je harde schijf, dat we fragmentatie noemen. Wanneer we bijvoorbeeld een nieuw programma installeren plaatst Windows deze bestandjes op de plekjes waar hij open ruimte vindt met als gevolg dat de bestandjes meestal over de ganse harde schijf staan verspreid en de werksnelheid met dit programma enorm vertraagd omdat de leeskoppen steeds over en weer moeten gaan zoeken naar de juiste bestanden die nodig zijn voor het programma. Hierdoor is het belangrijk dat we af en toe onze schijf/partitie eens defragmenteren om zo alles terug netjes naast elkaar te plaatsen en het werken terug een beetje vlotter maken. Voor kleine harde schijven (meestal bij oudere pc's) gaat dit vrij snel, maar bij nieuwere pc's met een harde schijf van 250GB of meer kan dit soms zeer veel tijd in beslag nemen en is het misschien best om een defragmentaie uit te voeren op tijdstippen dat u de pc niet gaat gebruiken bv. s'nachts.

zo zou ik nog 250 berichten vanaf het grote boze w w w kunnen opzoeken en plaatsen.

Pasja heeft ook wel weer gelijk daarin dat moet ik eerlijk toegeven ^^

maar zelf is mijn mening iets anders maar laten we der maar niet over doorvechten want dat was niet de vraag toch?

ow en het is mogendheid om geen pagefile te gebruiken in xp
der is in het registery een key die het mogendheid maakt om de pagefile niet meer te gebruiken en alles in het ram te draaien mis leuk voor je om te weten

alleen weet ik jammer genoeg de key niet meer uit me hooft srry

maar ik heb eerder van mening na deze tread te lezen
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=378892

dat dit denk ik toch het meest duidelijke antwoord is op de persoon ze vraag

Daarom een onderzoek. want je komt in geen van die artikelen een onderzoek tegen waarin waardes vermeld staan.
(misschien in die van diskeeper maar zoals vermeld vind ik dat geen onafhankelijk onderzoek: Wij van wc eend......)

Dit ook omdat burst speed van de huidige harde schijven oploopt tot 50MB/s en Random access time rond de 15 ms liggen

Laatst bewerkt:
Pasja heeft ook wel weer gelijk daarin dat moet ik eerlijk toegeven ^^

maar zelf is mijn mening iets anders maar laten we der maar niet over doorvechten want dat was niet de vraag toch?

ow en het is mogendheid om geen pagefile te gebruiken in xp
der is in het registery een key die het mogendheid maakt om de pagefile niet meer te gebruiken en alles in het ram te draaien mis leuk voor je om te weten

alleen weet ik jammer genoeg de key niet meer uit me hooft srry

maar ik heb eerder van mening na deze tread te lezen
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=378892

dat dit denk ik toch het meest duidelijke antwoord is op de persoon ze vraag

Waarom zou je het register in willen als je binnen configuratiescherm, systeem, geavanceerde systeeminstellingen, tabblad instellingen onder prestaties en tot slot geavanceerd bij het virtuele geheugen (pagefile / wisselbestand) terecht komt en het daar qua grootte bijvoorbeeld op 0 kunt zetten (uitschakelen)?

Laatst bewerkt:
omdat ik vaker met het registery werk dan met point en click dinge maar dat kan mis komen omdat ik meer een comand line user ben en meer linux dan windows gebruik ^^

<start edit> maar wak nie van je snap pasja (kweetnie ofk et goed typ) dat je steets als iemand iets zecht et meteen kijhard neer ramt alsof jij alles zo goed weet want zo maak je niet bepaald echt vrienden <end edit>

Laatst bewerkt:
1. ik ben hier niet om vrienden te maken, maar om mensen zo goed mogelijk proberen te helpen
2. klopt als een bus dat ik keihard reageer
3. ik doe dat alleen op onzin verhalen of eigenwijze probleemhouders
4. reden?
5. dat mensen die een vraag stellen door onzinverhalen op een doodlopend spoor kunnen worden gezet waardoor
6. in het slechtste geval bij sommige onzin verhalen hun computer beschadigd kan raken, of
7. ze door onzinverhalen hun gehele pc opnieuw moeten inrichten
8. zoals je kunt zien ben ik een paar weken langer op het forum dan jij en
9. heb ik daardoor al vele tientallen O.H.-verhalen voorbij zien komen, waardoor ik
10. mij aan elke volgende alsmaar meer ga ergeren.
11. ik weet denk nog niet 1% van alles wat er weten valt op pc gebied, maar in het land der blinden......................... (en er zijn erg veel blinden)

Dat jij een commandliner bent is prima, maar geef dan gelijk óók het alternatief van de binnen Windows gewoon doodnormale en gebruikelijke klik methode. Windows is "klikbaar" en het register ingaan is alléén voor ervaren gebruikers weggelegd.

Laatst bewerkt:
Als gevolg van fragmentatie moet de vaste schijf meer werk verrichten waardoor de computer langzamer gaat werken. Met Schijfdefragmentatie worden gefragmenteerde gegevens opnieuw geordend zodat de vaste schijf efficiënter kan werken. Schijfdefragmentatie wordt volgens een schema uitgevoerd, maar u kunt de vaste schijf ook handmatig defragmenteren.

Schijfdefragmentatie is een proces waarbij gefragmenteerde bestanden op de vaste schijf van de computer weer tot een geheel worden verenigd.

Als u bestanden opslaat, wijzigt of verwijdert, vindt er na verloop van tijd fragmentatie plaats op de vaste schijf. De wijzigingen die u in een bestand opslaat, worden vaak op een andere locatie opgeslagen dan het oorspronkelijke bestand. Extra wijzigingen worden op nog weer andere locaties opgeslagen. Na verloop van tijd raken zowel het bestand als de schijf zelf gefragmenteerd en gaat de computer langzamer werken omdat bijvoorbeeld voor het openen van een bestand op meerdere locaties naar fragmenten van dat bestand moet worden gezocht.

Schijfdefragmentatie is een hulpprogramma waarmee de gegevens op de vaste schijf opnieuw worden geordend en waarmee gefragmenteerde bestanden weer tot een geheel worden verenigd, zodat de computer efficiënter kan werken. In deze versie van Windows wordt (Vista) Schijfdefragmentatie volgens een schema uitgevoerd, zodat u niet zelf in de gaten hoeft te houden wanneer de schijf moet worden gedefragmenteerd. U kunt Schijfdefragmentatie echter desgewenst ook handmatig uitvoeren of het schema voor het automatisch uitvoeren aanpassen.

Bron? Microsoft. Natúúrlijk kletsen zij uit hun nek.......................

Laatst bewerkt:
Daar zijn de meningen over verdeeld :)
Maar wederom geen waardes alleen maar dat het helpt.
Mee eens, maar da's toch ook erg defragmentatie afhankelijk? Dat kan schelen van (theoretisch) 0 tot 100%.
Op de dag dat ik mij af moet gaan vragen of bij elke "uitspraak / statement" van Microsoft ik onderzoek moet (laten) doen of deze wel correct is, dan kunnen we mogelijk allemaal wel naar "huis"?

Laatst bewerkt:
Ik vind de volgende uitspraak over Vista wel een prettige gedachte

Also, Vista's defrag is smarter in comparison to the XP's defrag because it checks if the amount of time that would take to move files is larger than the performance benefit you gain. If the performance benefit is not too significant, it moves on to other files.

Nu alleen nog de vraag hoe berekend Vista wat de performance winst is :)

Op de dag dat ik mij af moet gaan vragen of bij elke "uitspraak / statement" van Microsoft ik onderzoek moet (laten) doen of deze wel correct is, dan kunnen we mogelijk allemaal wel naar "huis"?
True maar het vreemde vind ik dat iedereen zegt "Defragmentatie geeft performance winst" maar er is nergens een onderzoek te vinden (misschien in de whitepaper van diskkeeper) die hier ook maar een klein beetje onderbouwing aangeeft. (er is dus geen bevestigend maar ook geen ontkrachtend onderzoek) en dat vind ik erg raar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan