trojan horse psw.banker4.apsa in user32.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een aanvulling, het nieuwe bin-bestand is ook handmatig te downloaden van http://www.avg.com/download-update.
Klik onderin op het bestand IAVI / 1777 en sla het bestand u7iavi1777.bin op in een map naar keuze.

Open vervolgens de AVG User Interface door dubbelklikken op het AVG icoon.
Kies Tools, Update from directory.
Ga naar de map waar het bestand is opgeslagen en klik op OK.

De fout zou nu verholpen moeten zijn en je kunt met een gerust hart weer AVG gebruiken.

Succes,
Albert

Mijn AVG werkt niet meer, (kan user32.dll niet meer vinden) dus ik kan niet de nieuwe update installeren. wat nu?

nu inderdaad alleen nog even een oplossing voor degenen die ook via de veilige modus niet meer in een laptop komen ( en daar ben ik er eentje van...)

iemand een idee?

en toruwens: iedereen bedankt voor het meedenken en de goede suggesties! :thumb:

Alles bij mij nu OK

Na restore en na heropstarten PC nieuwe update AVG gevraagd (HEEEL recente update) en krijg nu geen meldingen meer trojan hourse psw.banker4.apsa in user32.dll !!!

dos commando's

Ik tracht het user32.dll bestandje terug te zetten in de safe mode (dos).
Wat ik echter ook achter C:\ in type, alles is een invalid command.
Wat te doen??

Nog een aanvulling, het nieuwe bin-bestand is ook handmatig te downloaden van http://www.avg.com/download-update.
Klik onderin op het bestand IAVI / 1777 en sla het bestand u7iavi1777.bin op in een map naar keuze.

Open vervolgens de AVG User Interface door dubbelklikken op het AVG icoon.
Kies Tools, Update from directory.
Ga naar de map waar het bestand is opgeslagen en klik op OK.

De fout zou nu verholpen moeten zijn en je kunt met een gerust hart weer AVG gebruiken.

Succes,
Albert

en kun je de computer dan ook weer probleemloos opnieuw opstarten, of is USER32.dll dan nog steeds beschadigd/verwijderd?

sorry dat met die quote ging even mis. Maar wat ik wilde weten,
ik heb op dit moment geen CD van xp, maar hoe start ik mn computer op met DOS-prompt?

Start je pc met de aan/uit knop en druk na ongeveer 5 seconden "tappend" op F8 (dat wil zeggen elke halve seconde een keer drukken).
Lukt het niet in een keer? Gewoon nog eens proberen, kan geen kwaad.

Nu krijg je een zwart scherm met wat opstartmogelijkheden zoals Veilige modus, Veilige modus met Netwerk, en Veilige modus met opdrachtprompt en die laatste moet je hebben.
Ga er opstaan met de pijltjes toets en druk op Enter. Klik intussen ook nog een keer op OK.
Na een flinke tijd kom je in een zwart scherm met witte letters en een knipperende cursor.

Lukt het niet dan kun je het ook proberen met een geleende cd.

Succes,
Albert.

Ik zit met hetzelfde 'virus', wat nu in mijn virus vault staat. Als ik met mn rechter muisknop wil restoren, lukt dit wel. Alleen geeft windows dan aan dat die file al bestaat en vraagt of ik het wil vervangen. Wil ik dit? Of betekent het dat er nog geen schade is aangebracht en hoef ik niets te vervangen? Ik hoop op een antwoord in begrijpelijke taal, wat ik ben niet zo'n pc-expert.
Bij nieuwe 'threat detected' meldingen doe ik nu gewoon ignore, dat moet goed zijn volgens mij. Ik durf mn pc niet meer uit te zetten. Als ik een AVG update doe, wat ook nog lukt, zegtie dat er niks meer te updaten valt, dus dat maakt ook niet suit.

Alvast bedankt!

ik vind het heel fijn dat iedereen veel informatie erop zet, maar is er misschien iemand die mij zou kunnen helpen. heb geprobeerd die nieuwe update erop te zetten maar zodra die gedownload is, kan ik hem niet openen omdat user32.dll er niet meer is. hoe krijg ik die terug?

lekker die AVG :evil:
In ieder geval heeft HELPMIJ.NL er vandaag "ineens" een boel nieuwe gebruikers bij.

Bij mij is het nog een beetje erger geworden. Vanaf het begin (deze morgen) kwam er direct al een blauw "stop" scherm van windows.

Geen mogelijkheid dus om in windows xp te komen.

Toen geprobeerd middels reboot van xp-cd de eerdergenoemde verversing van de user32.dll uit te voeren......maar in dos-prompt kan mijn pc niet eens meer files vinden op de C schijf.

Zelfs CHKDSK geeft de melding "het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben"

Nou ga ik me toch erg veel zorgen maken. iemand tips ?

user32.dll

Hallo, ik heb hetzelfde user32.dll probleem. Ik probeer via de Windows XP cd te herstellen. Als ik aangeef 'reparatie' en vervolgens een 1 intoets, vraagt het systeem om mijn adminstrator wachtwoord. Ik ben mij er niet van bewust ooit een code te hebben ingegeven. Na 3 tevergeefse pogingen moet ik weer opnieuw beginnen. Hoe omzeil ik dit? :confused:

iedereen praat over het restoren van de virus vault, maar hoe doe je dat? het is bij mij nog steeds niet gelukt. AVG werkt namelijk niet meer bij mij.
door al die berichten zie ik door de bomen het bos niet meer. kan iemand van het begin af aan uitleggen wat ik het beste kan doen

- AVG werkt niet meer
- user32.dll is niet meer te vinden
- heb op dit moment geen cd van xp

Laatst bewerkt:
lekker die AVG :evil:
In ieder geval heeft HELPMIJ.NL er vandaag "ineens" een boel nieuwe gebruikers bij.

Bij mij is het nog een beetje erger geworden. Vanaf het begin (deze morgen) kwam er direct al een blauw "stop" scherm van windows.

Geen mogelijkheid dus om in windows xp te komen.

Toen geprobeerd middels reboot van xp-cd de eerdergenoemde verversing van de user32.dll uit te voeren......maar in dos-prompt kan mijn pc niet eens meer files vinden op de C schijf.

Zelfs CHKDSK geeft de melding "het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben"

Nou ga ik me toch erg veel zorgen maken. iemand tips ?

Kijk hier maar eens naar een artikeltje van mijn hand:
http://www.seniorweb.nl/computer/pchulp/vraagenantwoord.aspx?id=20528&fid=400

Succes,
Albert.

Hallo, ik heb hetzelfde user32.dll probleem. Ik probeer via de Windows XP cd te herstellen. Als ik aangeef 'reparatie' en vervolgens een 1 intoets, vraagt het systeem om mijn adminstrator wachtwoord. Ik ben mij er niet van bewust ooit een code te hebben ingegeven. Na 3 tevergeefse pogingen moet ik weer opnieuw beginnen. Hoe omzeil ik dit? :confused:

Voor je verder gaat en alles opnieuw moet installeren kijk dan even hier:
http://www.seniorweb.nl/computer/pchulp/vraagenantwoord.aspx?id=20528&fid=400

Albert.

pc start herhaaldelijk op

ik heb hetzelfde probleem maar als ik veilige modus druk dan sluit weer af en op

Hoi !

Tja, als ik op je melding google krijg ik plenty resultaat in div. buitenlandse talen.

Nu is m'n Frans niet meer wat het geweest is, maar ik begrijp dat het een melding is alleen van AVG, maar dus wel een fake-melding !
Echter: zorgt er wel voor dat je PC niet meer normaal opstart.

Ik zou AVG in de veilige modus verwijderen, je register cleanen, rebooten zou nu moeten lukken.

Nu eerst MBAM laten lopen (http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html ); wordt er niets meer gevonden een nieuwe virusscanner installeren.

Greetz,

Harry.

Hallo,

JACK hier terug ik heb de raad van cyrusll opgevolgd en ben BACK IN BUSINESS

Volg zijn raad op en 't komt in orde

Ben reeds de nieuwste versie van AVG aan het downloaden en zag op de site :

AVG trusted by 80 millions of users !

Ik denk dat daar een paar koppen gaan rollen !

GREETZ

Start je pc met de aan/uit knop en druk na ongeveer 5 seconden "tappend" op F8 (dat wil zeggen elke halve seconde een keer drukken).
Lukt het niet in een keer? Gewoon nog eens proberen, kan geen kwaad.

Nu krijg je een zwart scherm met wat opstartmogelijkheden zoals Veilige modus, Veilige modus met Netwerk, en Veilige modus met opdrachtprompt en die laatste moet je hebben.
Ga er opstaan met de pijltjes toets en druk op Enter. Klik intussen ook nog een keer op OK.
Na een flinke tijd kom je in een zwart scherm met witte letters en een knipperende cursor.

Lukt het niet dan kun je het ook proberen met een geleende cd.

Succes,
Albert.

Ik kom na bovenstaande actie in een zwart scherm met alleen curser zonder de mogelijkheid iets in te typen. Na verloop van tijd start hij weer opnieuw op. Hoe kom ik nou gewoon in c:\windows\system32 om het user32.dll bestandje te kopieren??

Oke: Er staan meerdere meldingen in de virus vault. Als ik probeer te restoren kan hij dat niet en zegt probeer restore as. Ik krijg dan de map mijn documenten. Wat moet ik doen?

Ik heb het bestand gedownload en geïnstalleerd, maar krijg nog steeds die melding.

Moet ik eerst restoren en dan installeren of wat. Kan iemand mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan