trojan horse psw.banker4.apsa in user32.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo heb vandaag exact zelfde probleem gekregen.

Heb mijn PC in veilige modus AVG nogmaals laten scannen en de file geheald ! Doch nu start mijn PC steeds opnieuw weer op , zelfs als ik via veilige modus probeer.

Wat nu gedaan ?

JACK ik hier hetzelfde probleem nu..
zelfs in veilige modus sluit hij meteen af..

Is het niet mogelijk om die user32.dll gewoon te kopieren van stick naar huidige pc?

Nee, in de zin dat je niet in een prompt of in windows terecht komt, je computer is permanent aan het herstarten. Via de installatie-cd lukte het mij wel in een prompt te komen en dan van stick naar pc te kopieren. Als alternatief kan je ook gewoon je HD uitwisselen naar een andere pc, en op die manier het bestand kopieren.

Ik heb net boven nog een 'geleende' versie van XP gevonden. Ik zit nu in ieder geval in de herstelconsole, dus ik kan bij de Cschijf komen. Nu is alleen de vraag:

1. Kan ik via de herstelconsole de driver starten om mijn USB stick te benaderen?
2. Kan ik het bestand kopieren vanuit de XP cd? Waarbij ik dan maar hoop dat er geen versieconflicten onstaan.

Kan nu even niet testen, want ik heb net even een chkdsk gestart (56%). Maar dat is natuurlijk meer voor de fysieke schijf.

Moest een lekker rustige zondag worden ........

Nee, in de zin dat je niet in een prompt of in windows terecht komt, je computer is permanent aan het herstarten. Via de installatie-cd lukte het mij wel in een prompt te komen en dan van stick naar pc te kopieren. Als alternatief kan je ook gewoon je HD uitwisselen naar een andere pc, en op die manier het bestand kopieren.

Ah, ik heb mijn computer nog aan en zou eventueel wel kunnen kopieren denk ik. hoop ik.

Ik heb net boven nog een 'geleende' versie van XP gevonden. Ik zit nu in ieder geval in de herstelconsole, dus ik kan bij de Cschijf komen. Nu is alleen de vraag:

1. Kan ik via de herstelconsole de driver starten om mijn USB stick te benaderen?
2. Kan ik het bestand kopieren vanuit de XP cd? Waarbij ik dan maar hoop dat er geen versieconflicten onstaan.

Kan nu even niet testen, want ik heb net even een chkdsk gestart (56%). Maar dat is natuurlijk meer voor de fysieke schijf.

Moest een lekker rustige zondag worden ........

De herstelconsole start bij mijn weten alle drivers, inclusief stickies. Je zal in de prompt alleen even moeten achterhalen welke drive de stick is.
Als je het bestand kan vinden op de XP cd, zal dit afdoende zijn. Bij mijn weten is er geen sprake van versieconflicten.

Hier is het scannen klaar. Hij heeft de zgn. trojan verwijderd. Alleen durf ik mijn pc nu niet meer uit te zetten want ik weet niet of hij het dan nog doet.

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Laptop ligt er al uit en krijg ik niet meer opgestart. Vaste pc heeft ook dezelfde trojan gevonden.

Ik heb het volgende idee voor je: open AVG en ga in menu links bovenin naar History.
Klik daarna op virus vault. Je krijgt dan een lijst met gevonden infecties en bestanden die door AVG zijn verwijderd. Klik de user32.dll bestanden aan die zijn verwijderd (bij mij waren dat er 2 in windows/system32/ en klik in het schermpje op "restore"

De bestanden zijn dan teruggeplaatst naar de plek waar ze vandaan kwamen.

Even vraagje aan de anderen hier: klopt mijn redenering? Zo ja, dan graag even bevestiging hier...dan durf ik hem zelf ook weer op te starten....grmbl

Laatst bewerkt:
Hier ook banker virus

Hier ook de virusmelding na het scannen door AVG.
Ik ben met het scannen gestopt maar er er staat nu bij dat de infections are removed or healed.
Ik ben verder een totale pc nert, maar als ik het goed begrijp doet de pc het niet meer als ik hem uitzet en weer aanzet?

He Theo, als ik wil restoren zegt AVG dat restore failed. Please try to restrore as button. Kan ik dat doen?

Laatst bewerkt:
WAt als je nu ook niet meer in veilige modus komt !!!!!

Hier ook de virusmelding na het scannen door AVG.
Ik ben met het scannen gestopt maar er er staat nu bij dat de infections are removed or healed.
Ik ben verder een totale pc nert, maar als ik het goed begrijp doet de pc het niet meer als ik hem uitzet en weer aanzet?

lees even mijn berichtje wat ik net voor jou heb gepost ;-)

Hey bosheks!

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten...bij mij werkte het (hoop ik)

Misschien dat iemand anders hier een oplossing heeft voor je. Sukses!

Ik heb zit in de recovery console via een geleende XP installatie cd

ik heb een command prompt wat doet ik nu ?

c:\windows>

De herstelconsole start bij mijn weten alle drivers, inclusief stickies. Je zal in de prompt alleen even moeten achterhalen welke drive de stick is.
Als je het bestand kan vinden op de XP cd, zal dit afdoende zijn. Bij mijn weten is er geen sprake van versieconflicten.

Thnx for the info!

Ik heb de usb stick inderdaad via D: kunnen benaderen. Bestand user32.dll teruggezet naar naar system32-folder. Alleen nu blijft hetzelfde probleem. Opstarten gaat dus nog steeds niet. Welke bestanden missen er nog meer is de vraag. Iemand misschien enig idee welke dll er nog meer ontbreekt?

Ik heb zit in de recovery console via een geleende XP installatie cd

ik heb een command prompt wat doet ik nu ?

c:\windows>

Als eerste, zorg dat je user32.dll of op de xp-cd kan vinden, of dat je dit bestand op stick hebt.
Dan voer je in:
cd system32 {enter}
copy (bestandslocatie, in mijn geval e:/)user32.dll {enter}

herstart je computer en je probleem zou opgelost moeten zijn.

Thnx for the info!

Ik heb de usb stick inderdaad via D: kunnen benaderen. Bestand user32.dll teruggezet naar naar system32-folder. Alleen nu blijft hetzelfde probleem. Opstarten gaat dus nog steeds niet. Welke bestanden missen er nog meer is de vraag. Iemand misschien enig idee welke dll er nog meer ontbreekt?

Bij mij bleek AVG 2 bestanden uit windows32 te hebben verwijderd:

- user32.dll
- fxstaller (of zoiets)

ik hoop dat het je verder helpt ;-)

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Laptop ligt er al uit en krijg ik niet meer opgestart. Vaste pc heeft ook dezelfde trojan gevonden.

Ik heb het volgende idee voor je: open AVG en ga in menu links bovenin naar History.
Klik daarna op virus vault. Je krijgt dan een lijst met gevonden infecties en bestanden die door AVG zijn verwijderd. Klik de user32.dll bestanden aan die zijn verwijderd (bij mij waren dat er 2 in windows/system32/ en klik in het schermpje op "restore"

De bestanden zijn dan teruggeplaatst naar de plek waar ze vandaan kwamen.

Even vraagje aan de anderen hier: klopt mijn redenering? Zo ja, dan graag even bevestiging hier...dan durf ik hem zelf ook weer op te starten....grmbl

Ik heb hem ook teruggeplaatst maar durf mijn pc niet uit te zetten. Ben ook niet zo bedreven in dit soort dingen. Probeer user32.dll op een usb stick te copieeren, maar dat lukt niet. Toegang geweigerd zegt hij dan. De pc geeft ook nog steeds aan dat er een trojan opzit. Op AVG staat wel iets, maar ik kan niet op de download komen, ik denk dat die overbelast is. http://free.avg.com/download-update dit is de link.

ensinhj,
U schreef,

cd system32 {enter}

herstart je computer en je probleem zou opgelost moeten zijn

bedoel je dat ik dat bestand op een datastick moet zetten ? wat gebeurt er als ik copy c:\user32.dll ingeef ?
die dos commando's ben ik allang vergeten ... sory

Is het niet mogelijk om die user32.dll gewoon te kopieren van stick naar huidige pc?

Heb ik net gedaan en de laptop startte normaal op. Ik heb de user32.dll van mijn desktop gehaald en daarna naar mijn laptop gecopieerd. Ik heb wel avg uitgezet en eerst gerenamed naar user32.dl omdat ik hem niet gecopieerd kreeg. Na renamen lukte dit wel en daarnar teruggezet nar user32.dll

Laatst bewerkt:
Als eerste, zorg dat je user32.dll of op de xp-cd kan vinden, of dat je dit bestand op stick hebt.
Dan voer je in:
cd system32 {enter}

herstart je computer en je probleem zou opgelost moeten zijn.

Dit is echt heel jammer, ik heb 'm gekopieerd maar is weer niet gelukt :(
Hij herstart weer :(

Bij mij bleek AVG 2 bestanden uit windows32 te hebben verwijderd:

- user32.dll
- fxstaller (of zoiets)

ik hoop dat het je verder helpt ;-)

Mmmm...die zie ik in mijn zakelijke pc er niet tussen staan in de system32-folder.
Is dat misschien de boosdoener?

Voor het opstarten mis ik dus nog een bestand. Ik kan alleen niet achterhalen welke dit moeten zijn. User32.dll werd net tijdens een stop-fout aangekaart, maar nu krijg ik die stop-fout ook niet meer, dus ik weet niet wat XP nog meer nodig heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan