Upgraden zelf samengestelde pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al wat gevonden?
Je kan trouwens ook op andere site's kijken hoor;) Maar deze is vrij goedkoop..

want zelf dingen plaatsen kan ik niet.

Als je alleen voor een videokaart gaat kan je dat zo leren. het is gewoon het erin klikken, is echt helemaal niets aan... processor daartegen is niet zo makkelijk XD. (je hebt een beetje uitleg nodig maar je kan het zo(behalve de processor XD))

Als je alleen voor een videokaart gaat kan je dat zo leren. het is gewoon het erin klikken, is echt helemaal niets aan... processor daartegen is niet zo makkelijk XD. (je hebt een beetje uitleg nodig maar je kan het zo(behalve de processor XD))

Haha zeker weten:P?

Haha zeker weten:P?
Software verwijderen van je oude videokaart.
Computer uitschakelen
Kast open
Voorzichtig de kaart uit de kast halen (let op: eerst ontladen door bijv ongeverfde cv-leiding aan te raken EN niet op tapijt werken)
Nieuwe kaart plaatsen
Voeding aansluiten op videokaart
Kast dicht
Stekker in stopcontact
Pc aan
software installeren
Spelletje spelen! :thumb:

Waar ik wel een beetje over twijfel is je voeding. Die is niet echt zwaar te noemen. Een HD4850 moet wel lukken. Vanaf 9800GTX ga ik twijfelen. Zeker de GTX260 is zwaar.

Je hebt maar 32A op de 2 12V-lijnen. En dat zegt nog niets: want het gaat om de gezamelijke 12V-lijn.

Software verwijderen van je oude videokaart.
Computer uitschakelen
Kast open
Voorzichtig de kaart uit de kast halen (let op: eerst ontladen door bijv ongeverfde cv-leiding aan te raken EN niet op tapijt werken)
Nieuwe kaart plaatsen
Voeding aansluiten op videokaart
Kast dicht
Stekker in stopcontact
Pc aan
software installeren
Spelletje spelen! :thumb:

Waar ik wel een beetje over twijfel is je voeding. Die is niet echt zwaar te noemen. Een HD4850 moet wel lukken. Vanaf 9800GTX ga ik twijfelen. Zeker de GTX260 is zwaar.

Je hebt maar 32A op de 2 12V-lijnen. En dat zegt nog niets: want het gaat om de gezamelijke 12V-lijn.

Kan ik deze videokaart 100% zeker plaatsen met deze voeding? Hij is 550 W

Je kan het proberen. Een CM is kwalitatief goed genoeg dat er niets kapot gaat, als ie niet genoeg power gaat leveren.
Krijg je alleen foutmeldingen e.d. dan weet je dat het de voeding is. In dat geval moet je dus alsnog de voeding veranderen.

Je hebt bij een GTX260 volgens mij een verloopstekkertje nodig van ATA naar PCI-express. Dat zit niet bij alle videokaarten. Let op dat je er in dat geval 1 los bij besteld, zo dur zijn ze niet (enkele euro's)

Is de 4870 een goede keuze, of raad je een andere videokaart voor hem aan marsmannetje?

Is de 4870 een goede keuze, of raad je een andere videokaart voor hem aan marsmannetje?

Ik vind dat qua kaart een goede keuze. Anderzijds weet ik niet wat voor monitor hij heeft?
De meerwaarde van een hd4870 bij een resolutie van 1280x1024 tov een hd4850 is niet echt groot. (zegt iemand die een hd4870 heeft met een schermresolutie van 1280x1024 :o : was toendertijd er een tijd uitgeweest...)

Misschien zegt dit wel iets. (ik weet niet of het nog wel iets zegt: zijn al wat oude cijfers)
http://www.tomshardware.com/charts/...=on&prod[2062]=on&prod[2252]=on&prod[2116]=on

De kaart genoemd " - " is de 9800GTX+, de andere zijn genoemd (HD4870, HD4850 en GTX260). Op 1280x1024 kan de 9800GTX+ aardig meekomen.

(ik wilde dit gisteren al plaatsen: maar er was onderhoud aan de server van helpmij)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan