Wat vinden jullie van deze samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
780G werkt inderdaad ook prima. Alleen oudere SB, maar dat kan verder geen kwaad.
Het is maar net was de TS voor het moederbord over heeft.
Precies. En ik vind dat hij beter iets kan bezuinigen op het moederbord (aan prestaties verlies je vrij weinig: je verliest vaak alleen opties waar je in praktijk toch weinig gebruik van maakt)

Qua voeding, kan je natuurlijk het beste gelijk eentje kopen die future-proof is, dus met een minimaal wattage van 700. Zo'n nieuwe Antec TP-750 is dan een leuke keuze.
Mocht je dat dan te duur vinden, neem dan gewoon OCZ Fatal1ty 550 nemen van nog geen 70 euro.
Voedingen zijn best heel duur op het ogenblik. Dit terwijl er wel erg veel concurrentie is. Vrij onbegrijpelijk in mijn ogen.

Het verschil tussen een WD6400AAKS en een WD6401AALS is misschien niet bijster groot, maar waarom zou je in vredesnaam niet wat extra euro's neerleggen (gaat maar om een paar euro) voor momenteel een van de snelste SATA2 harde schijven. (Althans bij Salland is ie maar een paar euro duurder, Azerty is wel weer 5 euro er boven op).
Als het om enkele euro's gaat, dan kies ik ook voor de snellere.
Maar bij Azerty vond ik het echt net iets te veel van het goede:
Liever 1 seconde langer wachten tijdens het laden van een spel / laden van windows, dan tijdens het spelen last te hebben van een te trage videokaart of processor.

Op dit moment zou het wijs zijn om een AM3 bord te nemen met daarbij passend DDR3 geheugen, gaat zeker wel even mee. Althans ik verwacht niet dat AMD socket AM3 er snel uit gaat gooien.
Maar helaas nog te duur.
Ik denk dat als je een maand wacht, dat er dan wat meer moederborden te koop zijn, waardoor de prijs wel iets naar beneden zal gaan.
Eigenlijk heb je nu nog vooral de highend-modellen.

Qua HD4870 heeft Azerty voor 3 euro ook de XFX Radeon HD 4870 XXX,
http://www.insidehw.com/Reviews/Graphics-cards/XFX-Radeon-HD-4870-512MB-XXX.html
http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=714
XFX is wel een van de betere merken, dus zou ik die nemen.
Die is bij Salland ook betaalbaar, dus daar ook gekozen.
Deze kies ik ook vaak..
Alleen de Gainward is een opgevoerde HD4870, terwijl die bij Azerty ook nog goedkoper is dan de XFX.
Vandaar...

De assemblage is bij Salland goedkoper, en je hebt 3 jaar garantie ipv 1.
Azerty is wel echt absurd duur voor die assemblage en dan maar 1 jaar garantie geven.
Jij zegt het: ik denk het.
Ze hebben opeens de tarieven verhoogd. :mad:
Dit terwijl mensen die hun systeem in elkaar laten zetten alles bij die webshop kopen.

Als ik een systeem koop, dan koop ik vaak bij meer webshops, zodat ik net wat voordeliger uit bent. Dat vergeten bedrijven als Azerty....
Het scheelt overigens maar 15 euro. (btw - ex btw...)

Was met het volgende totaal plaatje 30 euro goedkoper uit @ Salland:
Maar nog wel 20 euro duurder dan mijn systeempje.

Systeem is in mijn ogen nu wel beste voor deze prijs.
Rembours, PIN en iDEAL zijn allemaal manieren van betalen.
Wil je het systeem afhalen bij Salland of moet het verzonden worden.

Ik zelf doe altijd gewoon overboeking via bank, of iDEAL, (Iet op, niet elke bank heeft iDEAL).

Link posten kan bij Salland niet, je moet dus alle artikelnummers via de zoekfunctie opzoeken en vervolgens de producten toevoegen aan het winkelmandje. Tel het dus wel even na voordat je besteld.

Ik wil het wel laten bezorgen, want ik woon niet in de buurt van Raalte xD
En ik zal het dan wel via zoekfunctie doen :P

@Marsmannetje
nu twijfel ik weer :S
zal ik Raoulls samenstelling overnemen of toch nog dingen veranderen :P

die van Raoul is ook goed. Geen kritiek hoor.

De keuze is de laatste van Raoul, of deze: (ik heb de voeding wat zwaarder gemaakt.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[7517]=1&product[102526]=1&product[198682]=1

besparing is 34 euro.

Aandachtspunt:
Raoul heeft een betere monitor (althans: in hoogte verstelbaar en stabiel -> verstelbaar is een voordeel stabiel maakt wat minder uit, normaal gesproken staat een monitor toch maar te staan...)

Raoul heeft een modulaire voeding, ik een zwaardere voeding. (in jouw kast heeft modulair niet super veel voordeel)
Hij heeft een iets snellere harde schijf. Wat in de praktijk weinig voordeel heeft.

Moederbord wat ik heb gekozen heeft goede prestaties en specs tegen een superprijs. Bij Salland helaas niet verkrijgbaar.
De HD4870GS is ook iets beter dan de XFX van hem.

Ik zou voor mijn pc kiezen... Maar als je voor die van raoul kiest, dan heb je ook een prima pc.

De XFX HD4870 is ook overclocked hoor. :) Daar staat die XXX voor.

hey,

ik heb jullie samenstellingen gecombineerd:
16gnbkg.jpg

Wat vinden jullie ervan?
zou ik nog ergens op kunnen besparen, zonder dat dat grote gevolgen heeft?

ik heb toch een 650Watt, want ik denk dat handiger is (voor in de toekomst)
en de XFX Radeon HD4870 xxx was iets bekender op het internet, alleen zit ik met 1 vraag daarover:
jullie zeggen dat die overclocked is maar er staat gewoon 512Mb etc wat is dan het verschil? (in vergelijking met de ATI Radeon HD4870, bedoel ik dan)

Laatst bewerkt:
zou iemand nog bovenstaande vragen kunnen beantwoorden, en misschien ga ik vanavond bestellen. Alleen mijn moeder vind het niet verstandig om het te laten verzenden xD kunnen jullie misschien zeggen dat er niks kan gebeuren ofzo :P

een vriend van me heeft onlangs ook een pc gekocht en ik weet dit:
processor: Intel E8400 op 3.0Ghz
Moederbord: iets met Asus P...5...... Deluxe (zoiets)
videokaart: GTX260

is mijn dan beter of niet? zijn systeem kostte toen 1200euro
Hij kan namelijk Crysis op hoge setting makkelijk draaien, dus... wil ik het ff weten xD

Die van hem is denk ik net iets beter kwa processor en moederbord;)... maar de videokaart is aardig gelijk en daar draait het tenslotte om bij gamen;)..

Overclocked videokaart heeft niks met geheugen te maken, ze hebben alleen de snelheid van de chip iets omhoog gegooid;)

Verzenden gaat via TNT en dat is een goed bedrijf, of de schade voor jou rekening is weet ik niet daar zou je even over moeten bellen, afhalen is natuurlijk altijd beter, je kan dan zelf bepalen wanneer je hem ophaalt. Alleen als je daar staat en ze hebben het door een fout niet meer op vooraaat is dat niet echt handig;)

Verder zie ik geen vragen!

tja, bedrijven proberen altijd te doen alsof jij verantwoordelijk zijn. Maar volgens mij zijn bedrijven wettelijk verantwoordelijk dat producten bij jou aan komen.
Zij hebben immers de vervoerder geregeld, niet jij.

Pas op het moment dat jij een pakket in ontvangst neemt en tekent dat alles onbeschadigd binnen is gekomen zijn zij van de verantwoording af.

Bijv: Zij sturen 3 dozen. De TNT komt aan de deur met 2 dozen, maar op de bon staan 3 dozen. Jij tekent zonder te controleren. Vanaf dat moment zal jij toch moeten bewijzen dat jij maar 2 dozen binnen hebt gekregen.

Snap je?

ha ha ok ik snap het ;), alleen aan de buitenkant kan je toch niet zien of het onbeschadigd is xD

maar kijk ik woon in De Rijp (tussen Purmerend en Alkmaar in), in Noord-Holland.
en die afhaalservice ligt in Raalte en das een aardig eindje weg xD

zou iemand nog bovenstaande vragen kunnen beantwoorden, en misschien ga ik vanavond bestellen. Alleen mijn moeder vind het niet verstandig om het te laten verzenden xD kunnen jullie misschien zeggen dat er niks kan gebeuren ofzo :P

een vriend van me heeft onlangs ook een pc gekocht en ik weet dit:
processor: Intel E8400 op 3.0Ghz
Moederbord: iets met Asus P...5...... Deluxe (zoiets)
videokaart: GTX260

is mijn dan beter of niet? zijn systeem kostte toen 1200euro
Hij kan namelijk Crysis op hoge setting makkelijk draaien, dus... wil ik het ff weten xD

Je mag er vanuit gaan dat alles goed aankomt.

Jou PC komt makkelijk mee met die van hem, de 720BE is meestal nog wel beter dan de E8400.
HD4890 is ook beter als de GTX260 dus..
Gewoon een prima pc. :)

Ik zag dat de XFX HD4870 xxx 1Gb €20 duurder is,
is het de 20euro waard om dan de 1Gb te nemen? ik zit nu toch al dichtbij de 900euro xD

EDIT:
Nee laat maar, mijn prijs moet omlaag en niet omhoog eigenlijk xD

Laatst bewerkt:
denken jullie dat het zonde is om een 20" scherm te nemen, want ik weet niet of er een groot verschil is tussen een 22" of een 20"

Laatst bewerkt:
sorry voor dubbele post maar ik begon behoorlijk te zakken, en dan denkt iedereen dat het opgelost is xD

Ik ben erachter gekomen dat mijn vader een 20" (50.8cm) beeldscherm heeft en dit vind ik eigenlijk groot genoeg.
want een 22"is wel ff 5cm groter en mijn burau is veel smaller dan dat van mijn vader, dus...
wil ik jullie vragen een 20" beeldscherm voor mij uit te zoeken, want jullie hebben er meer verstand van dan ik xD (en goedkoper als dat kan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan